Teszt
Nincs elérhető kiemelt cikk!
Ha éppen a kereskedésekben kapható sportmotorokról beszélünk barátokkal, mindenkinek elsőként a legalább egy hatszázas vagy ennél nagyobb motor képe lebeg a szeme előtt. A hozzánk került modell is ebbe a kasztba tartozik, igaz csak nyolcadliteres és inkább csak a fiatal srácok álmaiban szerepel, Lássuk, hogy ez a kis játékszer, tényleg olyan kicsi és gyerekes, mint amilyennek látszik...
Ha éppen a kereskedésekben kapható sportmotorokról beszélünk barátokkal, mindenkinek elsőként a legalább egy hatszázas vagy ennél nagyobb motor képe lebeg a szeme előtt. A hozzánk került modell is ebbe a kasztba tartozik, igaz csak nyolcadliteres és inkább csak a fiatal srácok álmaiban szerepel, Lássuk, hogy ez a kis játékszer, tényleg olyan kicsi és gyerekes, mint amilyennek látszik...
2010.07.20 | 0 db hozzászólás
|
Az olasz gyár erre az évre is tartogatott némi érdekességet azoknak is, akik a bevált egyhengeres erőforrás mellett tették le a voksukat. A 2005-ben bevezetett Aprilia Pegaso Strada 650-es változatát turbózták fel, és az RSV és a Tuono R mellett a Pegasonál is megalkották a Factory változatot.
|
A ?borzongató? 750-es 2007-ben debütált egy olyan piacon, ahol már évek óta jelenlévő két erős ellenfél várja. A szögletes vonalakat felvonultató nóvum fejlettebb megoldásokat, nagyobb motorerőt, izgalmasabb formatervet kínál a középkategóriájájában nagy népszerűségnek örvendő szolidabb technikát felvonultató SV 650-hoz képest. A szintén talján már-már legendává vált Ducati Monster a másik nagy ellenfél, aki ellen harcba száll az új Shiver.
|
A nagyközönségnek először 2003 őszén mutatta be az Aprilia, új elképzeléseken nyugvó enduró motorját. Az eltelt szűk három év alatt az akkori prototípust szinte tökéletesre csiszolták. 2006 nyarától már a hivatalos Aprilia kereskedőknél is megvásárolható a modell. A merőben új vázszerkezet, a V2-es befecskendezéses blokk, a fura formájú lengővilla teljesen más, mint amit ebben a kategóriában idáig megszokhattunk.
|
Pár hónappal ezelőtt, már foglalkoztunk a címben szereplő sportmotorral, hogy kerekebb legyen a történet, most más nézőpontokból rajzoljuk le a bringa részleteit.
|
1998 nyarán az Aprilia szakemberei megalkottak egy teljesen újfejlesztésű, egyliteres sportmotort, melynek az RSV Mille nevet adományozták. A Mille szó magyarul ezret jelent, ő volt az Aprilia új ezrese. A cég nagyon büszke volt szülöttjére, hiszen mindmáig a legnagyobb űrtartalmú gépük.
|
A nagy-endurók története a Yamaha XT 500 1976- os bemutatkozásával kezdődött. A Párizs-Dakar Ralin látott motorok megmozgatták a vásárlók fantáziáját is, megnőtt a kereslet a túra-endurók iránt. Az olasz gyártók, akik egyébként is híresek a motorkerékpár-piac meghódításában, azonnal reagáltak. Első hasonló motorjuk az Aprilia Tuareg-Wind 600 Parigi-Dakar volt, mely az alapja volt a Pegaso modellcsaládnak.
|
Az Aprilia egykoron Habana névre keresztelt modellje, már pár éve, a hangzatosabb Mojito néven fut. Kóstoljuk meg cikkünkben együtt az Aprilia finom koktélját...
|
Kis hazánk útjait már jó tizenöt éve koptatják a Taljánföldről ?importált\" motorkerékpárok. Az új motorok árai a kilencvenes évek elején történt gazdasági változásoknak köszönhetően, az egekbe szöktek. Nagyon sok motorozni vágyó döntött úgy, hogy használt gépet vásárol. Japánból konténerszám özönlöttek az országba az ott eldobott kismotorok. Más szürke importőrök itt Európában néztek egyéb beszerzési forrás után.
|
|
|
|