Sorra élvezzük a Yamaha MT modellcsalád szárnyalását. Tavaly MT-09, míg idén az egyik újdonság az MT-07 jelent meg. A kéthengeres motor ár-érték arányban a 2014-es évben a dobogó legfelső fokán helyezkedik el. Lássuk miért gondoljuk ezt…
|
Yamaha új, csúcskategóriás cruisere nemcsak egy továbbfejlesztett modell, hanem egy teljesen új fejlesztésû gépezet.
|
A TMAX-ot ismerő motorosoknak nem kell bemutatni a Yamaha legnagyobb robogóját. Mindenki tudja, hogy a TMAX nem más, mint a maxi scooterek alfája és ómegája. Az a kétkerekű, amiről álmodtál. Gyere ébredj fel és nézzük meg, milyen a TMAX a valóságban.
|
A Yamaha sportos R sorozatának legújabb tagját mindössze nyolcad-literes erőforrással szerelték fel, mégis szinte a nagyokkal meg-egyezõ méretekkel rendelkezik.
|
Az idei évre több gyártó a nyolcad literes kétkerekűekre fokuszál. Ennek egyik ékes tagja a hangvillások U vázas képviselője, az Xenter. A mindennapokra szánt nagy kerekű robogó a városi dzsungel meghódítására készül.
|
Az Fz-6 sikerességét az is mutatja, hogy 2007-től már 8-féle változatban rendelhető. A választékban van kisebb teljesítményű, 78 lóerős, és nagyobb teljesítményű 98 lóerős változat.
|
Első ránézésre a BW's esetében nem az jut eszünkbe, hogy azonnal el kéne jegyezni ezt a a szépséget, hanem inkább csak csodálkozunk, hogy ilyen is van a piacon. Közlekedve vele, viszont megváltozik a véleményünk, igen, igen, csak őt akarom!
|
Egy igazi harcos élete nem könnyű. Sok edzésre van szüksége, mindig a topon kell lennie, hogy az ellenség ne találjon gyenge pontot rajta. Azonban nemcsak az edzés, de a gének is nagyban befolyásolják, hogy milyen válik valakiből.
|
Inkább haladj az X-City robogó nyergében. Nincs is jobb annál, mikor az álló sor mellett egy kis gázmozdulattal tovább suhanunk az idegeskedő, fél órákat a dugóban ülő autósok mellett, feledve azt, hogy pár hete még mi is ott ültünk, vártunk és késtünk munkahelyünkről.
|
A kategóriát teremtő MT-01 mellett az MT-03 már 2005 óta jelen van a Yamaha palettáján, mely 2011-re új színben várja rajongóit.
|
Hosszú út vezetett az ősi Yamaha túramotorokról, mint az XS 1100-es a mai, FJR dinasztia legifjabb sarjainak megszületéséig. Közel 30 év hosszú idő, főleg a japán motorkerékpár gyártás történetében. Az utat a már említett XV után az FJ 1100, majd később az 1200-as változat taposta tovább. Nálunk valamilyen oknál fogva nem lettek kimondottan népszerűek ezek a típusok, pedig arra a célra, amelyre szánták őket tökéletesen megfelelnek.
|
Ár érték-arányát tekintve, a Yamaha pont annyival olcsóbb, mint amennyivel a Derbi modernebb. Az árkülönbség a Yamaha felé billenti a mérleg nyelvét, de a beépített anyagok és technikai megoldások, bőven kárpótolják azt, aki ennek ellenére a Derbi mellett teszi le voksát.
|
2005-ben ki gondolta volna, hogy 1 évvel később ekkora meglepetés éri a Yamaha rajongókat. A 2005-ben nagy számnak számító fordított teleszkópvilla, az R1-esen alkalmazott fékrendszer, az új gumiméret számított a legnagyobb újításnak, mára viszont lélegzetelállító külső, MotoGP gépeken alkalmazott műszaki megoldások szerepelnek az újdonságok palettáján.
|
Az első találkozásra az örkényi Euroringen került sor, ahová a közeli dabasi Yamaha kereskedés jóvoltából kaptuk kölcsön az iwatai gyár új csodafegyverét, az új R1-est. Megjelenése ugyan nem változott nagy mértékben, de annál több Rossi és Haga gépében kikísérletezett finomságot tartogat számunkra az ötödik generációs modell.
|
Az 1996-ban utcára küldött ferdeszemű fenevadat korunk egyik legerősebb motorjaként tartják számon. A legendás FZR 1000-et búcsúztató típus világrajöttét hosszas fejlesztőmunka előzte meg. Elődjének akkor már elavult formatervét izgalmasabb formájú és főként áramvonalasabb idomokkal szerelték fel. Változott a váz formája, és vele együtt a szerkezeti felépítése is. Az erős, de akkoriban már nehéznek számító FZR váz továbbfejlesztése helyett, az YZF 750 R versenyeken már jól bevált vázkialakítását alkalmazták. A háromnegyed-literes sportmotor a 90-es évek közepén ütőképes versenygép volt. Angilában Niall Mackenzie 1996-1998-ig sorozatban nyerte meg a Brit superbike bajnokságot egy YZF 750-es nyergében.
|
A motorosok többsége csodálja a nagy ezres sportmotorokat, valamint kicsinyített másaikat, a 600-as szupersport gépeket. Mégis, amikor a vásárlásra kerül a sor, legvégül valami hétköznapibb, használhatóbb darabot választanak. Sokan, csak egyetlen motorkerékpár tartását vállalhatják, így a kétkerekűnek egyszerre több kívánalomnak kell megfelelnie. Csak a leggyakoribb szempontokat sorolnám: két személy részére is nyújtson elegendő helyet, kedvező legyen a vételára, jók legyenek a menettulajdonságai, és persze tetszetős külsővel rendelkezzen.
|
A kezdetekben sportos ambícióval rendelkező, viszont a szuper sportgépek tulajdonosainál vékonyabb pénztárcájú felhasználókat célzott meg az első 1998-ban megjelent 600-as Fazer, amely mellé 2000-ben az ezres nagytesó is hozzácsapódott. A siker borítékolható volt, mára azonban inkább azokat célozzák meg, akik némi kompromisszumot kötnek a szuper sportmotorok kiélezett sportossága és az utcai közlekedésnél nélkülözhetetlen komfortos menettulajdonság és ülés-pozíció között.
|
Jön a medve! Persze, nem a Galla Miki-féle nagysikerű mozira gondoltam, hanem a Yamaha nagymedvéjére, a Grizzly-re. Ezzel a típussal már jól megbarátkozhattunk, hiszen a 660-as verzió már jó ideje hódít. Az XTZ 660-ból adoptált, jól bevált, négyütemű bel és a masszív felépítmény meghintve bőségesen kényelemmel és opcionális kiegészítőkkel, eleve a siker titka.
|
Szigorú, lakk feketére fényezett motor alapját egy 2003-as, Yamaha XVS 1100 Dragstar képezi. A gép szériaállapotában, nem elégítette ki tulajdonosa elvárásait, amelyeket saját motorjával szemben támasztott. Szerinte bárkinek lehet egy gyári motorja, aki vásárol egyet magának. Azonban némi fantáziával és kézügyességgel, átalakítható, tovább szépíthető a széria vas.
|
Jubileumát ünneplő TMAX 2010-re új designnal kedvez a modellt kedvelő leendő vásárlóknak. Az új modell, divatos fehér köntösbe bújva, új egyedi White Max névvel megkülönböztetve került a hangvillások maxi robogó palettájára.
|
A Yamaha FZS 1000 ?2005 megjelenésekor friss szellőként libbent a punnyadó motorkerékpár-piac légterébe. 2001-ben merészen új megoldásnak számított egy superbike-blokkot roadster vázba építeni. A Yamaha elképzelése a korszerű túragépről helytállónak bizonyult az évek során. Európa-szerte és nálunk is jó néhány motorvásárló döntött a nagy Fazer mellett.
|
A 2009-es modellév meghatározó év volt a FZ modellcsalád történetében. Megjelent egy első nagy motornak ideálisabb XJ6 és Diversion motor a hangvillások palletáján. Így nem volt kérdés az FZ családnak lépnie kell, hogy átadja helyét az új jövevényeknek. Nem is történt ez másként a 600-as XJ-k és 1000 FZ-1 közötti kategóriában lépett át az új FZ8 névre keresztelt modell.
|
Formás, mai trendnek megfelelő külső, R6-osból származó blokk, könnyű kezelhetőség jellemzi a hangvillások 2004-ben megjelent etalonját, melyet jó néhány évig Európában az egyik legnépszerűbb középkategóriás naked bikeja volt. Mi lehet a nagy sikernek a titka?
|
A divat világában a trendek folyamatos változásban vannak. Ami pár hónapja még szép volt, ma már furcsának hat, ha az utolsó darabokhoz hasonlítjuk. Nincs ez másként a motorkerékpárok világában sem. A gépek egyre kisebb mértékben takargatják bájaikat, ruhájukat évről évre kurtítják. Szerencsére nem minden típusnál figyelhető meg ez a jelenség. A fejidommal szerelt Fazerek idáig is jó szélvédelmet nyújtottak, dicséretes dolog hogy az idei modell is megőrizte ezt a remek tulajdonságát.
|
A Yamaha 2003-es milánói motorkiállításon bemutatott koncepciómotorját az MT-03-ast, majd 2006-ra már az MT sorozatának legújabb tagjaként üdvözölhettük. Az MT-01 mellett helyet foglaló kisebb testvér nagyobb réteg számára elérhetőbb, ugyanakkor szintén megtaláljuk rajta a nagytesó egyes külső jellemvonásait
|
Korábban már foglalkoztunk a Yamaha V4-es motor hatalmasságával. Először személyesen a 2008-as kölni motorállításon sikerült találkoznom a már világszerte várt újdonsággal. Három fő számadat amit érdemes tudni róla: 220 km/h, 201 LE és 167 Nm.
|
Legelső találkozásunk 2004-re tehető, ekkor futottam össze az akkortájt újdonságnak számító 400-as Majestyvel. A bő öt évvel ezelőtti élmény meghatározó volt, ízléses vonalak, hatalmas rakodótér és tökéletes menettulajdonság jellemezte a korábbi modellt. Most ismét egymásra találtunk, eljött az idő, hogy a régmúlt emlékei a feledésből újra visszaköszönjenek és meglássam veletek együtt, hogy miben újult meg az iwataiak luxuscirkálója. Lássuk...
|
Sokakban felmerül a kérdés: miért kell az átlagautók motorblokkjánál nagyobb lökettérfogatot zsúfolni egy kétkerekű járműbe. Részben igazuk van, mindaddig, amíg személyes kapcsolat nem szövődik egy ilyen presztizsmotorként funkcionáló nyomatékcsodával, mert ha egyszer ráülsz az MT-01-re, akkor vagy nyomban leszállsz róla, vagy soha nem akarsz mást a garázsodba.
|
Ha városi robogóról esik szó sokunkban valamelyik olasz márka egyik darabja jut eszünkbe, pedig már pár éve nemcsak Európában, hanem a japán gyártók palettáján is feltünt ez a jellegzetes nagykerekű, minden igényt kielégítő modell.
|
A Yamaha háza táján nemcsak a sportmotorok, túragépek kaptak mostanában nagy szerepet. Az olaszországban őshonos robogó kategória is évről-évre bővül, nem csoda, hiszen nincs tökéletesebb választás a közlekedésre, mint egy robogó.
|