Külső megjelenésében a Matrix volt az első bátor formaterv. Addig a piaci sztereotípiákból felépített külső elemekkel operáltak. Azóta viszont egyre formásabbak a Keeway-ek. A kínai robogók közül talán a Keeway a legismertebb, a két keréken közlekedők között. A Kína fejlődési ütemére oly jellemző dinamizmust a motorgyártás fejlődésén is lemérhetjük. A kínaiaktól megszokott módon, visszahúzódó csendességgel építgették bástyáikat, mint annó a Nagy Falat, és mire észbe kaptak az európai gyártók, a
Keeway-motorok értékesítési mutatói leköröztek mindenkit. Természetesen erre a járműre is érvényes a régi megállapítás, nincs új a nap alatt.
A KTM által megálmodott, és javarészt Kínában gyártott alkatrészekből készülő Generic kollekcióra való hasonlóság nem lehet a véletlen műve, de a divatot mindenkinek követnie kell. Ékes példája ennek, hogy észrevehetően javult a minőség és vele az élettartam. Természetes velejárója ennek a folyamatnak az értékesítés növekedése is.
A nagytestű, és mégis karcsú robogó, a Keeway-től megszokottakhoz képest, már első ránézésre is eltérő jelet mutat. Nem hordozza magán a típusszámát. A mai divatnak megfelelő erőteljes élekkel rendelkező karosszériája a német formatervező műhelyek munkáját dícséri. A rugósbicskára kísértetiesen emlékeztető indítókulccsal lehet aktiválni a riasztót. Sőt, a kulcstest másik gombjának megnyomásával, távirányítással is be lehet indítani a járművet. (Hogy ez miért jó, azt nem tudom, de mutatós funkció.)
Az indítógomb megnyomásával, a másodperc töredéke alatt indul be az 50-es blokk. Nincs semmi cicó, rövid gázút, és máris remekül gurul a járgány. A motorblokk nem ismeretlen a szá-munkra, mert a korábbi Keeway modellekbe is ezt a kétütemű, egyhengeres szívet szerelték. Nyomatékosra hangolt, kétütemű, léghűtéses motorja játszi könnyedséggel mozgatja az alig száz kilós testet. Ülése kényelmes, még két személy szállításakor is komfortos. Alatta nagyméretű csomagtér található, de akinek ez kevés, bátran rakodhat a szériaként felszerelt dobozba. Rugózása jó, bár számomra lehetne egy picit keményebb is. Futóműve jó, úttartása és kanyarbiztonsága nagyszerű. A 12"-os, hatküllős, alumínium ráfjait, a kor stílusának megfelelően színre festették. A tárcsafékkel lassított első kereke, szenzációs dinamikával végzi a dolgát. A hátsó kereket dobfékkel látták el, mely lassan kezd kimenni a divatból.
|
|
Kimondottan elegáns megjelenéséről a szögletes idomok harmonikus összepárosítása gondoskodik. Egyértelműen látszik a test kialakításán, hogy a 125-ös blokkal szerelt Matrix is ebbe kerül beépítésre. A nagyobb hőterhelés miatt, az ötvenesen dekorációs elemként megjelenő vak levegő beömlők igazi funkciót kapnak. Az ötvenes verzióhoz szériában ajándékba adják a nyitott kipufogó leömlőt, melynek hatására érezhetően nő a motor dinamikája. Természetesen a karburátor utánhangolása is szükséges ennek a produkciónak az igénybevételénél. Fekete, sárga, piros, pisztácia zöld, és vajszínű fényezésű modellek közül lehet választani.