A robogó tulajdonosa, Ananász 2008-ban mutatkozott be egy Kymco Grand dink modellel, mely nagyrészt optikai tuninggal, hatalmas hangszórókkal és dübörgő kipufogódobjával rázta fel a város utcáit.
|
A Beta fényezése fenomenális lett... |
Most viszont
már nem csak optikai, hanem egy támogatója a www.scooterservice.hu segítségével
mechanikailag is agyontuningolt 50-eseket kezdett megálmodni a fejében. Az eredmény magáért beszél...
A Kymco után az olasz Beta ARK modell került előtérbe. A
Beta gyár főként off-road modelljei révén ismert nálunk, de kishazájában Olaszországban előszeretett példány, és
jó alapmodellnek bizonyul, ha tuningolásról esik szó. Az
1904-ben alapított firenzei gyár annak idején
kerékpárgyártással foglalkozott, majd
1940-ben tért át a motorkerékpár gyártásra.
A gyárra jellemző, hogy saját irányvonalat követ és
egyedi motorkerékpárokkal nyűgözi le a nagyközönséget.
A Triál modellek mellett az
ARK nevezetű modellel, egy új jelenséggel álltak elő. Ezt az új jelenséget "
tereprobogó" jelzővel illették meg. A robogók közül az
egyik legerősebb kétütemű Minarelli blokkal szerelik,
rugóútja "tereprobogó" lévén
hosszúnak mondható, külseje agresszív megjelenést kölcsönöz. Egyedi jellemvonása a off-roados első sárvédő és dupla kerek első lámpatestek.
|
|
T.O.P gázos állítható teleszkóp állítható előfeszítéssel rendelkezik
|
Sokan azt gondolják, hogy a fejidom sem gyári |
A már alapból nem gyenge robogót Ananászék még jobban megzabolázták. Egy
MHR 70-es Malossi hengert,
Malossi főtengelyt és
KOYO főtengelycsapágyakat kapott. A dob is természetesen lekerült és szintén
Malossi által gyártott kipufogó került a régi helyére. A varió és ékszíj sem maradt gyári az új hengerhez és dobhoz való
Malossi multivar variátor KEVLAR-X Malossi ékszíjat és
Malossi ékszíjtárcsát kapott az ARK.
A
külseje terén is hatalmas változásokon esett át a robogó, amely
almazöld-lila-fehér kombinációjú színt kapott.
Még a kerék sem maradt szokványos,
INNOVA gyártmányú zöld 130/60-13-as versenygumik kerültek a fehér
szinterezett felnikre. Ariete markolat és alumínium taposó, valamint lábtartó dobja fel a Betát.
|
|
A hátsó traktus is kellően sportos |
A zöld gumik és hullámos féktárcsák is kiemelik a tömegből a Betát |
A gyárilag jól teljesítő futómű ellenére hátulra egy
T.O.P gázos állítható teleszkópra cserélték a hátsó rugóstagot, mely
állítható előfeszítéssel rendelkezik.
Szinte már mindent kicseréltek a srácok a robogón, csak a fékek tekintetében maradt némi tennivaló. A nagyobb teljesítmény, természetesen nagyobb fékhatást is követel, ennek megteremtése érdekében a nagyon jól mutató
BRAKE hullámos féktárcsa és SBS fékbetétek segítik a lassulást.
Természetesen Ananász és a scooterservice.hu csapata nem érte be ennyivel, a modellen a
gyári világítást még színes
LED-es égőkre fogják a későbbiekben
cserélni és egy kis
neonvilágítás is felkerül az ARK-ra.
|
|
A műszerfal maradt a gyári |
Viszont a karbonmintás berugókar természetesen nem gyári |
Eredményül irigylésre méltó teljesítménnyel örvendeztet meg egy ilyen csoda létrehozása és emellett biztos lehetünk, hogy ahol éppen feltűnünk, ott nem marad olyan ember, akinek ne akadna meg a szeme az extravagáns robogón.