Az MT-09 2021-re szánt újdonságairól már az alábbi cikkben olvashatótok. Az SP változat korábban is még inkább egyedibb dolgokat kínált a normál változathoz képest, ami továbbra sem változott.
Design
Az MT-09 SP exkluzív színt kapott. Icon Performance üzemanyagtartálya kék-fehér színben pompáznak. Dupla öltéssel varrott ülés is feldobja az SP külső megjelenését. Illetve a kormány és fék és kuplung karok fekete eloxált megjelenése, füstszínű első és hátsó fékfolyadék-tartályok és fekete lánckerék
Itt van a tempomat
Nem az első Yamaha, ami sebességtartó automatikát kapott, 2020 nyarán tesztelt Yamaha T-Max Tech Max rendelkezett tempómattal. A 2021-re szánt MT-09 SP is megkapta ezt a technikát. Aktiválni 50 km/h feletti sebességnél lehet, majd a gombot nyomva tartva 2 km/h-s lépcsőközönként növelhetjük a tempót. Biztonságunk érdekében fék, váltó vagy fojtószelep működésekor azonnal kikapcsol az automatika.
Prémium felfüggesztés
Megszokott módon az első és hátsó felfüggesztés is profibb felfüggesztést kapott a normál MT-hez képest. Elől KYB márkájú 41 mm-es húzó- és nyomócsillapításban teljes mértékben állítható első villát kapott. Míg hátul Öhlins hátsó lengéscsillapító került, amelyen szintén állítható a húzó- és nyomócsillapítás.
A felfüggesztésen kívül a lengőkar is más, mint a normál változatnál. Speciális szál-csiszolt eloxált felülete még egyedivé teszi a SP modellt.