Külsőre nem sok mindenben változott, de az erőforrás annál inkább. A blokk erősebb lett, 250 cm3-re nőtt, az eddigi 200 cm3 helyett. Emellett az eddigi 125-ös és 200-es modellpaletta egy nagyobb 400-as verzióval bővült, ami így a japán konkurenciának is komoly vetélytársa lehet. A koncepció a Hexagontól indult Az egyedi csomagtartós kombirobogó 1993-ig vezethető vissza, az egykori Hexagonig, amiből a 10 éves pályafutása alatt több mint 150.000 példány gördült le a gyártószalagról. A 2003-ban megjelent, Hexagont leváltó X8 modell 125 és 200 köbcentis blokkal rendelkezett. A kor megfelelő irányzatait követve sportos, és felhasználóbarát városi robogó tulajdonságaival ruházták fel, és a Hexagon faridomból nyíló csomagtartóját megtartva, az ülés alatti rakodóhellyel egybenyitva, egy hatalmas, 56 literes rakodóhelyet tud felmutatni.
Külső
A városi luxusrobogó jelzőt mgérdemli az X8-as. Szépen kivitelezett idomok, több helyen krómozott elemek ékesítik. A biztonság jegyében a mérnökök hatalmas első ikerlámpatestet helyeztek el az idomban, ami azon kívül, hogy jól néz ki, kellő világítást is biztosít használójának. A magasra ívelt szélvédő és a viszonylag alacsony ülésmagasság kiváló szélvédelmet nyújt. A komfortot ezenkívül a lábtartó előtt található első idom is növeli. Az ülés 5 mm-rel alacsonyabbra került, így 785 mm-es ülésmagasság szabadabb, biztonságosabb érzetet nyújt a kisebb pilótáknak is. Az ülésen ülve, egy kényelmes fotelben érezhetjük magunkat, ahonnan játszva irányíthatjuk robogónkat. A kezelőszervek könnyedén elérhetőek, a minden fölösleges digitális dologtól megszabadított analóg műszerpanel jól látható. Ennek kialakításakor a tervezők az egyszerűségre törekedtek. A középpontba kilométeróra, és pontos időt mutató óra került, mellette hőfokjelzőt és benzinszintjelzőt találunk. A műszerfal alsó részén kicsit talán eldugva találunk néhány szokásos visszajelző Led-et.
|
|
Miért is kombi?
Amiben teljesen más az X8, mint a többi robogó társa, az a faridom. A hátsó idom kivitelezése egyedülálló, a nyitható faridom-rész az előző modellnél is nagyon jól bevált. A tároló részt háromféle módon nyithatjuk: távirányítóval (én nekem ez jött be a legjobban), az első idomon elhelyezett gomb segítségével, és a tanksapka alatt megbúvó mechanikus kar segítségével (ha esetleg lemerülne az elem). Ha eldöntöttük, hogy milyen módon nyitjuk ki a csomagtartót, és kinyitjuk, hatalmas hely tárul elénk.
|
Az 56 literes, több mint 80 cm hosszú tárolórekeszt távirányítóval is kinyithatjuk |
A szintén háromféle módon nyitható ülés alatti tárolórekesszel egybenyitott tér 56 literes. így akár két sisakot is eldughatunk az X8-ban. A praktikus hátsó csomagtartófedél körül a motor hátulján végighúzódó lámpatestet találunk, ami az még szebbé varázsolja a robogó hátsó részét. A tavaly fekete színű, idén élesebb formát kapott a hátsó csomagtartó fedél az előző modellel ellentétben, most már a fényezéssel megegyező színben tündököl. A nagy tárolókapacitás hosszában is egyedülálló, egy 80 cm-es tárgyat is könnyedén elhelyezhetünk. Az ülés alatt természetesen megtaláljuk az ülést takaró esőponyvát, amit eső esetén pillanatok alatt előkaphatunk és természetesen a rakodótért megvilágító lámpatest sem maradt le. Tárolórekeszt még bal oldalt a kormány alatti idomrészen is találunk, ahová egy 12 voltos ajzat is került. Az apróbb külső frissítés mellett legnagyobb változás a blokkot érintette. A 200-as erőforrás helyére egy 250 cm3-es blokk került.
Az eddigi karburátor helyett, most már benzinbefecskendező gondoskodik a megfelelő benzinmennyiség eljuttatásáról az égéstérbe. Az új blokknak köszönhetően az X8-as „fürgébben” reagál a gázadásokra és emellett megfelel az Euro-3-as normának is, így nagymértékben csökkent a károsanyag kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztása is. A 22 lóerős erőforrás könnyedén lendíti a több mint 170 kg-os gépet 130 km/órás végsebességre, ami az autópályára kiérve is elegendő. Utassal kicsit veszít a fürgeségéből, de így is jó menetteljesítményt produkál. A váz kialakításakor a mérnökök dupla acél bölcsővázat alkalmaztak. A futómű hangolásánál is a kényelem volt a fő szempont. Előre 35 mm belsőcső-átmérőjű hidraulikus villa került, az alkalmazott progresszív lengéscsillapító tökéletes menetstabilitást eredményez. Fokozottabb igénybevételnél rugózása egyre keményebbé válik. Hátra dupla rugóstagot kapott, melynek rugó-előfeszítését négy fokozatban állíthatjuk. A robogó hangolása jól sikerült, nagyon kezes, kényelmes, az elöl alkalmazott 14 colos kerekeknek köszönhetően nagyobb sebességnél is stabil marad. Hátul viszont, a nem magyar kátyúkkal teli utakra tervezett kisebb 12 colos egy kicsit alulméretezettnek tűnt. A fékeket illetően, itt nem találkozunk integrál-fékrendszerrel, helyette hagyományos módon elől egy 260 mm-es, míg hátul 240 mm-es tárcsafék biztosítja a lassítást. Ennek ellenére a fék jól adagolható, megfelelő fékhatást biztosít, ehhez persze hozzájárul a gyári fémhálós fékcső is. Nekem már az előző modell is az egyik kedvencem volt, de az új modell még jobb lett. A jó szélvédelem mellett fogyasztása (teszt során 3,3 liter 100 km megtételénél) is hozzájárul, hogy Piaggio közkedvelt modellje legyen.
Műszaki adatok
|
Piaggio X8 250 2006 |
Motor |
1 henger, 4 ütem, folyadékhűtéses |
Lökettérfogat |
244,3 cm3 |
Furat x löket
|
72 mm x 60 mm |
Teljesítmény |
22 Le, 8250/ford./perc |
Max. nyomaték |
20,2 Nm 6500/ford./perc |
Első futómű |
35 mm hidraulikus teleszkópvilla |
Hátsó futómű |
4 fokozatban állítható dupla rugóstag |
Első fék
|
260 mm tárcsafék |
Hátsó fék
|
240 mm tárcsafék |
Első gumi
|
120/70-14 |
Hátsó gumi
|
130/70-12 |
Ülésmagasság |
785 mm |
Max. sebesség |
125 km/óra |
Tengelytáv |
1490 mm |
Méret (hosszúság/szélesség) |
2070/760 mm |
Üzemanyagtartály |
12 l |
Száraz tömeg |
171 kg |