A motor a Ducati és a sportmotor-gyártás számos újdonságát vonultatja fel. Bemutatkozik a kiemelkedő fékerőt produkáló Brembo monoblokk fékrendszer, az adatgyűjtő rendszer, valamint az ötletes kialakítású súlycsökkentő elem, az egyoldali lengőkar. Szintén elsőként találkozhatunk utcai motoron a MotoGP-ből, a GP6-ból származó ellipszis alakú pillangószelep kialakítással, valamint a Desmosedici GP7 számára kifejlesztett információáradatot nyújtó műszerezettséggel. Az 1098 lélekben egy versenymotor. Az ülés alatt elhelyezett két kipufogódob, és az ellipszis alakú pillangószelep üvöltése az 1098 Testastrette Evoluzione motorhoz illő hangzást nyújt. A hatalmas 104 mm-es furattal, és a teljesen új hengerfej kialakítással 160 LE teljesítményt és 123 Nm nyomatékot sikerült kihozni a motorból. Az 1098 S változat azoknak készült, akik jobb felfüggesztésre, könnyebb kerekekre, és egyéb könnyített alkatrészekre vágynak.
A nagyobb átmérő ellenére a keskeny fékező felületnek köszönhetően a tárcsa súlya nem nőtt. Az első kerék 250 grammal lett könnyebb, amely javítja az irányíthatóságot és a fékhatást. Az egyoldali lengőkarhoz illeszkedő hátsó kerék több, mint 1 kg súlymegtakarítást jelent. Az 1098 S változat kerekei további 1,9 kg megtakarítást jelentenek, a versenymotoroknál alkalmazott kovácsolt alumínium kialakításnak köszönhetően. A Desmosedici GP7-ről származó műszerfal szintén a versenypályán alkalmazott megoldás. Nincsenek gombok vagy kapcsolók. A kijelzés a markolat mellé szerelt görgővel állítható. A köridő méréséhez a stopperórát a fénykürt kapcsolója működteti. Az S változaton alapfelszereltségként megtalálható digitális adatelemző rendszer számos információ összehasonlítását teszi lehetővé, pl. pillangószelep nyitás, sebesség, fordulatszám, hőmérséklet, távolság, körök száma, és köridő. A rendszerhez tartozik egy számítógépes szoftver, amellyel elemezhetők az USB csatlakozón keresztül letöltött adatok. A Ducati a 2007-es modelljeinél a megnövelt szerviz-intervallumnak, valamint az egyes szervizeknél elvégzendő munka csökkentésének eredményeképp 50%-kal alacsonyabb szervizköltségeket ígér.
Motor: Hengerenként 4 szelepes, folyadékhűtésű V2 motor Hengerűrtartalom: 1098 cm3 Furat x löket: 104 x 64,7 mm Kompresszióviszony: 12,5:1 Teljesítmény: 160 LE (119,3 kW) 9750 ford./perc Forgatónyomaték: 123 Nm 8000 ford./perc Üzemanyagellátás: Marelli elektronikus üzemanyag befecskendező-rendszer, ellipszis alakú pillan- gószelepekkel Kipufogórendszer: Könnyített 2.1.2 rendszer, lambdaszondás katalizátorral, két rozsdamentes acél kipufogódobbal Sebességváltó: 6 fokozatú Elsődleges átvitel: Egyenesfogazású fogaskerekek, 1,84:1 arány Végáttétel: lánchajtás, 15 fogú első, 38 fogú hátsó lánckerék Tengelykapcsoló: hidraulikus vezérlésű száraz tengelykapcsoló Váz: ALS 450 csőváz Tengelytávolság: 1430 mm Első felfüggesztés: Showa 43 mm, Titán-dioxid, teljesen állítható fordított teleszkópvilla (S változat: Öhlins 43 mm Titán-nitrid teljesen állítható fordított teleszkópvilla) Rugóút: 127 mm (S változat: 120 mm) Első kerék: 5-küllős 3,50x17 könnyű ötvözet (S változat: 5-küllős 3,50x17 kovácsolt könnyű ötvözet) Első gumiméret: 120/70 ZR17 Hátsó felfüggesztés: Egyoldali aluminium lengőkar, progresszív, teljesen állítható Showa lengéscsillapítóval (S változat: Egyoldali aluminium lengőkar, progresszív, teljesen állítható Öhlins lengéscsillapítóval) Hátsó rugóút: 127 mm Hátsó gumiméret: 190/55 ZR 17 Első fékrendszer: 2 db 330 mm-es tárcsafék, radiális Brembo monoblokk féknyereg 4 dugattyúval, 2 fékbetéttel Hátsó fékrendszer: 245 mm tárcsafék, 2 dugattyús féknyereggel Tank: 173 kg (S változat: 171 kg) Ülésmagasság: 820 mm Magasság: 1100 mm Hosszúság: 2100 mm