Az új modell a városi robogók elõnyeit, és a nagyobb Piaggio modelleknél található Grand Tourismo elõnyeit egyesítve jött létre. A palettán belül egy kompakt, az X-Evo-nál 8 kg-mal könnyebb, sportosabb kialakítású modellt alkotott az olasz konszern. Az új modellt fõleg városi közlekedésre szánták.
Külső:
Az X7 dizájnerei nem „pihentek" a külsõ kialakításnál. A kompakt, sportos és ugyanakkor elegáns vonalakat felvonultató robogó jellegzetes, nagyméretû elsõ sárvédõvel rendelkezik, kormányra helyezett, magasra ívelõ plexivel látták el, ami az alaptartozék részét képezi. Az elsõ idomon sportos hangulatot sugárzó ikerlámpa dominál. A vezetõ kényelmét szolgálja a jól formázott ülés-kialakítás, ami nagyméretû és vastagon párnázott.
A vezetõ számára az ülésbe ülve tökéletes szélvédelmet biztosít a szélesen elhelyezett lábpajzs. A 790 mm-es ülésmagasság megegyezik az X-Evo ülésmagasságával, viszont az X7-esen található keskenyebb ülés még jobban megkönnyíti a nem túl magas, akár nõi pilóták dolgát. A mûszerfal kicsit talán túlságosan is leegyszerûsített, analóg panelekbõl áll, amit nagy örömömre egy digitális órával láttak el. A lerövidített és „lefogyasztott" hátsó traktus kialakítása is illik a városi használathoz. Az oldal-idomon és frontidom oldalán elhelyezett krómozott típusjelzés jól mutat a fekete fényezésû karosszérián.
Blokk és futómű:
A dupla acélcsõvázba helyezett blokk a már jól ismert Piaggio Quasar egyhengeres 244 cm3-es blokkja, mely a 160 kg-os tömegû robogót könnyedén mozgatja. Szerintem a 250 cm3-is blokk pont a legideálisabb választás, ha nagyrészt városban közlekedünk. Elég nyomatékos ahhoz is, hogy elsõként rajtoljunk, ha zöldre vált a lámpa, és még a 110-120 km/órás utazósebesség is bõven elég kisebb túrázáskor. A fogyasztásról nem is beszélve, ami 4 liter alatt tartható.
A futómű terén sem kell panaszkódnia az X7-nek:
Elöl hagyományos, 35 mm belsõcsõ átmérõjû teleszkópokat találunk, melyek hangolását tekintve a lágyabb kategóriába sorolhatók. Hátul mindkét oldalra elõfeszítésben állítható rugóstagot helyeztek. A közepes méretû kerékméret, elöl 14, hátul 13 col, arany középútat jelenti a kerékméret tekintetében.
A gumi - futómű páros megfelelõ stabilitást, jó manõverezhetõséget biztosít.
Gyorsabb kanyarokban is stabil és pontos, egyedül rosszabb útminõség esetén jelzi, hogy nem a Balkánra tervezték.
A kompakt kialakítás és jó súlyelosztás miatt könnyedén használhatjuk a városban. A kocsik közötti szlalomozás gyerekjáték vele. A fékhatás is megfelelõ, elöl 260 mm-es, míg hátul 240 mm-es tárcsafék végzi a dolgát.
Rakodótér:
Kellemes csalódás volt számomra, hogy a nagy kerékméret ellenére az ülés alatt egy zárt sisak és némi csecse-becse számára is elegendõ hely tárul elénk. Ezenkívül sajnos nem zárható kesztyûtartó, és egy szatyorkampó segíti a csomagok elhelyezését.
A pótutassal való közlekedés sem áll távol az X7-tõl. A hosszú, lépcsõzetes ülés és a mûanyag kapaszkodók a hátsó utas komfortját növelik.
Pár nap elég volt ahhoz, hogy összebarátkozzam a „hetedikkel". Nem volt nehéz megkedvelni, hiszen sportos és elegáns forma harmóniája árad belõle, így akár „farmeres", akár „öltönyös" robogóként is megállja a helyét. Ára is kedvezõ, 1,1 millió forintért, már a miénk lehet ez a városi robogó.
Erõforrás:
A Quasar 250-es blokkja került az X7-be, mely a Nexus 250-es változatában is jól teljesít. Az Euro 3-as normákat tudó erõforrás erõben igencsak jól áll, 22 lóerõt ad le. A modern erõforrást természetesen elektronikus benzinbefecskendezõ táplálja. A negyedliteres blokkal szerelt X7 óra szerint közel 140 km/óra végsebességre képes. A 12 literes tanknak köszönhetõen a következõ tankolásig több, mint 300 km megtételére képes.
Műszaki adatok:
Motor: Piaggio Quasar egyhengeres négyütemû, vízhûtéses
Hengerûrtartalom: 244 cm3
Furat/Löket: 72 mm / 60 mm (57 mm / 48.6 mm)
Kompresszió: 11:1
Teljesítmény: 22 LE [16.2kW] 8,250 ford./perc
Forgatónyomaték: 20.2 6,500 ford./perc
Váltó: Automata CVT
Váz: Duplabölcsõs acélcsõ
Elsõ felfüggesztés: Ø 35 mm hidraulikus teleszkópvilla, rugóút 90 mm
Hátsó felfüggesztés: 2 dupla hidraulikus lengéscsillapító négy fokozatban
állítható rugó-elõfeszítéssel (90 mm rugóúttal)
Elsõ fék: Tárcsa, átmérõ 260 mm
Hátsó fék: Tárcsa, átmérõ 240 mm
Elsõ keréktárcsa: Aluminium ötvözet, 3.50" x 14"
Hátsó keréktárcsa: Aluminium ötvözet, 3.50"x13"
Elsõ gumiabroncs: 120/70 - 14"
Hátsó gumiabroncs: 130/70-13"
Hossz/szélesség: 2,060 mm / 745 mm
Tengelytáv: 1,480 mm
Ülésmagasság: 790 mm
Száraz súly: 160 kg
Üzemanyag tartály: 12 liter (2 l tartalék)
Végsebesség: 127 km/óra
Emisszió: Euro 3