A KTM „ready to race" jelmondatának megfelelően, ez a motor is igencsak sportosra sikeredett. Az SM utáni T betű a Tour, az angol túra szó első betűjét jelöli.
Erőforrás
A hajtásáról a korábbi Superduke R blokkja gondoskodik, amely itt 115 lóerőt teljesít. A Supeduke-ban még musztáng módjára vaduló erőforrást megszelídítették, a teljesítmény-leadását optimalizálták az adott feladathoz. Ennek eredményeképp egy már viszonylag közepes fordulatról is jól dolgozó blokkot kaptunk az SMT-be, amely egy gőzkalapács erejével képes kigyorsítani a kanyarokból, feltéve ha tényleg a „kedvénél" tartjuk, ugyanis az 5000 alatti tartományban nem túl meggyőző lóerőmennyiséget küld a hátsókerékre. Ennek viszont meg kell fizetni az árát, a nagy V2-es szereti a benzint, csakúgy mint elődei, ez a blokk is fogyaszt rendesen. A motor nagyon szórakoztató, könnyű, viszonylag erős és remek fékek vannak rajta.
Futómű
A futóműben WP rugóstagokat alkalmaztak, amelyek kiválóan nyelik el még a legkomiszabb úthibák többségét is. A korábbi 990-es Supermotónál szerzett tapasztalatokat felhasználva alakították ki az új gép első és hátsó felfüggesztését. Az „öreg" puhább viselkedését most rövidebb rugóutak kialakításával igyekeztek csökkenteni. A feszesebb felfüggesztés a gyári beállításokkal pontosan megfelelt közútra, az SMT még sportosabb vezetési stílusnál sem akart kijönni a sodrából. Elöl a 48 mm belsőcső átmérőjű villa kifejezetten szilárd darab, még a legdurvább fékezéskor is sebészi pontossággal vezeti és passzírozza az első kereket az aszfalthoz. A hátsó, szintén White Power márkájú Monoshock rugóstag himbarendszer nélkül köti össze a lengővillát és a vázat. A rugók elöl 160, míg hátul 180 mm-es utat képesek megtenni.
Két személlyel terhelve az SMT-t a rugók jobban összeülnek, és a motor szinte úszik az úton, miközben röhögve megy át az útegyenetlenségeken. Az SMT viszonylag könnyű és erős öntött Marchesini felniken gurul, amelyek a könnyebb terep-igénybevételt is kibírják. Tehát ha kedvünk tartja, nyugodtan lemerészkedhetünk az aszfaltozott útról, a KTM nem zárkózik el a kalandok keresésétől... A motor sportos, de utasainak igazi túramotoros kényelmet igyekszik biztosítani.
Komfort
Ezen törekvés eredménye az ülés kialakításán is észrevehető. A széles és vastagon párnázott ülés nem túl puha, hanem éppen megfelelő keménységű ahhoz, hogy jól tartson és még hosszú úton se legyen fárasztó a rajta való ücsörgés. Az üléspozíció kialakítása is tökéletes. Kényelemben verhetetlen az SMT, főként ha egy mindennapi SM gépről ülünk át a hátára. Ezzel a motorral kényelmesen lehet utazni akár több száz kilométert is, a nagy párnázott ülés miatt nem fogja kényelmetlenül érezni magát a pilóta.
Az utas részére kapaszkodókat helyeztek el hátul, amelyeket topcase-tartóval kombináltak. A nagy testű motoron, ahol csak lehetett igyekeztek az alkatrészek súlyából lefaragni, így a motor száraz súlya mindössze 196 kg lett. Az alumínium kormány, a megkurtított sárvédők, az apró, alumíniumból készített alkatrészek, mint például az utas lábtartója, mind részt vesznek a súly minimalizálásában. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az SMT mindössze 5 kilóval lett nehezebb mint az SM változat. Ez a bravúr is a fejlesztőgárda kitűnő munkáját dicséri. A kényelmi szolgáltatások színvonalát tovább növeli, hogy a fék- és a kuplungkarok a vezető kéz méretéhez állíthatók! A közepes méretű szélvédő jól terel, de igazán a 180 cm-es testmagasság körüli pilóták élvezhetik leginkább áldásos hatását.
Fékek
A tervezők nem garasoskodtak az alkatrészek kiválasztásakor, az első fékrendszerben egy pár Brembo monoblok kialakítású féknyereg dolgozik. Ezeket a fékeket a legkeményebb sportmotorokra szerelik, a piacon most ez a csúcs! A KTM viszont optimalizálta a fékek erejét, és növelte az adagolhatóságukat. Így az erős fékek egyáltalán nem ijesztőek, de a vezető tudhatja, hogy mindig elég tartalék áll a rendelkezésére.
Hogy milyen érzés vezetni a motor?
Kijelenthetem, hogy nagyon jó. Elcsépelt szöveg, de a „vezető már az első kilométerek után otthon érzi magát". Ez tényleg így van! Minden jól kézre áll, a motor jól veszi a gázt, könnyedén fordul a kanyarokba, emellett kitűnő fékei vannak. Kell-e ennél több? Igen! Egy SMT tulajdonos számára mindenképp... Először is rengeteg szabadidő, mert ezen a motoron azt remekül lehet eltölteni. Ez a gép sok mindent megenged a gazdájának, amit egyéb motorok nem. Ha akarja, kergetőzhet a supermotós haverokkal a szerpentineken, igaz ők gyorsabbak lesznek... Ha úgy tartja kedve, felpakolja a motort csomagokkal és irány a nyílt országút.
A KTM egy merőben új gépet alkotott, amely ötvözi magában egy supermoto mozgékonyságát egy túramotor praktikumával. Gyors, kényelmes, szórakoztató.
Műszaki adatok
|
Motor típusa |
kéthengeres, négyütemű V75°,DOHC |
Hengerűrtartalom |
999 cm3 |
Furat x Löket |
101 x 62.4 mm |
Sűrítési arány |
11.5:1 |
Keverékképzés |
Keihin EFI |
Váz típusa |
Chrom-Molybdén ötvözetű acél |
Villaszög / Utánfutás |
65.6° / 109 mm |
Felfüggesztés elöl |
WP USD Ø 48 mm |
Felfüggesztés hátul |
WP-Monoshock |
Rugóút elöl / hátul |
160 / 180 mm |
Fékek elöl
|
Brembo 4 dugattyús, 305 mm tárcsával |
Fékek hátul
|
Brembo 2 dugattyús, 240 mm tárcsával |
Gumiabroncs elöl
|
120/70-17 |
Gumiabroncs hátul |
180/55-17 |
Tengelytáv |
1505 mm |
Tank |
19 liter |
Ülésmagasság |
855 mm |
Önsúly |
196 kg |