tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Ne állj a városban: Yamaha X-City 125




[InfoBike.hu | Infobike - Pale] Felvétel dátuma: 2011.06.16
Yamaha, X-City 125, teszt


Inkább haladj az X-City robogó nyergében. Nincs is jobb annál, mikor az álló sor mellett egy kis gázmozdulattal tovább suhanunk az idegeskedő, fél órákat a dugóban ülő autósok mellett, feledve azt, hogy pár hete még mi is ott ültünk, vártunk és késtünk munkahelyünkről.

 Korábban már írtunk a következő tesztalanyunk nagyobb társáról, az X-City 250-ről, most itt az ideje, hogy bemutassunk neki a kisebb 125-ös változatát.

 

 

X-city 125 nemcsak nevében, de külső jellemében is arról tesz tanúbizonyságot, hogy ő városi közlekedésre született. Viszont nem abból a darabból való, aki mellett ne állnának meg az emberek és ne néznék percekig a klasszikus formát megidéző külsőt. 2007-ben megjelent X-City és X-Max új irányvonalat képviselt a Yamaha palettáján. Ősét nálunk importként kapható Yamaha Versity 300 testesíti meg. Az X-city 16 colos első és 15 colos hátsó kerekeket, míg sportosabb társát 1 collal kisebb felniméretet kapott. Nagy kerékméret révén kényelmes a közlekedés, nem kell alacsonyan helyet foglalnunk a robogón és a rosszabb minőségű utak esetén is könnyebben veszi az akadályokat az X-City, mint kisebb kerekű társai.

 

Külseje megegyezik a 250-es változatéval. A hagyomány párosul a modern kialakítással. A kerek formákat több helyen ívekkel törik meg. Az esztétikus külső 125-ös esetében is az „öltönyös” autóból robogóra ülőket célozza meg, ezért a nagy kerékméret, letisztult esztétikus külső mellett a lábtrepni alacsonyra helyezése is cél volt. Így akár öltönyösen sem kell attól aggódni, hogy a munkába járva összekoszolnánk nadrágunkat.

 

A több felső kategóriás robogókon megtalálható kiegészítő található a nyolcadliteres robogón. Ilyen a zárható kesztyűtartó és 4 fokozatban állítható szélvédő plexi. Az Olaszországban gyártott modell műszerfala hagyományos 3 kör alakú kijelző egységből és egy digitális kijelzőből áll, mely körül elhelyezett perem miatt napsütés esetén is jól látható.



Az egyhengeres szíve 125 cm3-s, 15 lóerőt présel ki magából, ami önmagában nem mond sokat. Használat közben viszont az érezhető, hogy a nagyobb  167 kg-os test miatt kicsit lomhábban indul mint könnyebb társai, viszont a kezdeti várakozást, dinamikus gyorsulás követ, egészen 110 km/h- ás nálam elért végsebességig, mely a meglepően magas. Így ha nemcsak a városban van dolgunk, akkor sem kell letennünk robogónkat, könnyedén abszolválja a kisebb túrákat az X-City. A legújabb generációs katalizátorának és benzin befecskendezésnek hála, teljesíti az euró 3-as normákat.

   



A 125-ösök között unikumnak számít az ilyen stabil vázzal és minden igényt kielégítő futóművel rendelkező robogó. Nem kell attól tartanunk, hogy fékezéskor illetve kanyarodáskor a váz külön utakon jár. Az első és hátsó tárcsafék tekintetében sok minden nem lehet hozzájuk fűzni, végzik dolgukat, az elől 270 mm-es, hátul 240 mm-es átmérőjű fékek bőven elegendő fékerőt biztosítanak számunkra.

   

Pakolhatóság terén kompromisszumot kell kötnünk, a nagyobb kerékméret, szűkebb helyet biztosít számunkra az ülés alatt. Ezt némileg kompenzálja a zárható kesztyűtartó és az extraként rendelhető top-case.

 

A nálam töltött néhány nap alatt nem egyszer utaztunk ketten a X-City-en. A vastagon párnázott hátsó ülés, a külön kihajtható hátsó lábtartó nagyon kényelmes utazást garantál utasunk számára is.

Az X-City 1.158.000 Ft-os árával nem tartozik a legolcsóbbak 125-ös robogók közé, de nem is ez a cél, hiszen az iwataiak egy luxus igényeket kielégítő, autójukat otthon hagyó kezdő robogós menedzsereknek ígér a közlekedésre hatékonyabb alternatívát az X-City.


 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.