Meglehetősen izgatottan várja a hétvégi újabb futamot Győrfi Alen, ugyanis az Adrenalin T-Moto Team versenyzője csak fényképről látta eddig az aragoni pályát, ugyanakkor azt tudja, a spanyol szurkolók képesek a legjobb hangulatot teremteni egy versenyhétvége alatt.
„Egyszerűen libabőrös leszek, amikor a spanyol szurkolók előtt kell motorozni. Olyan hangulatot, mint ők, senki sem tud csinálni, nem csoda, hogy a versenyzők 150 százalékot is képesek teljesíteni egy-egy hispán futamon” – állította a 22 éves versenyző, aki abban bízik, hogy nem jelent majd túl nagy hátrányt az számára, hogy még egy métert sem ment eddig a Motorland Aragón nevű ringen. Persze a többieknek sincs túl sok tapasztalatuk, hisz a Superbike világbajnokság mindhárom sorozata most debütál a spanyol pályán.
„Mivel itt csak azoknak van némi előnyük, akik teszteltek már itt a tavasszal, bízom abban, hogy ezúttal nem leszek akkora hátrányban a többiekkel szemben, mint más helyszíneken. Ugyan mi is jöhettünk volna Aragonba tesztelni, de mi másik három pályát választottunk ki a gyakorlásra. Nagyon remélem, hogy Misanóval ellentétben, itt mindhárom nap száraz pályán körözhetünk, így a tudásnak nagyobb szerepe lesz a jó helyezés elérésében, mint a szerencsének. Tudom, csak rajtam múlik, sikerül-e bekerülnöm a legjobb húsz közé, de ha pénteken eltaláljuk az optimális beállításokat, akkor sikerülhet olyan rajthelyet szereznem a szombati kvalifikáción, hogy onnan indulva tényleg csak rajtam múljon minden. A motorom készen áll, sikerült a blokkot is kicserélnünk, így a már meglévő alapbeállításaimon kell finomítanom, hogy vasárnapra tökéletesen legyen minden” – fogalmazott Győrfi Alen, aki ma többször bejárta a pályát, aprólékosan kidolgozva a versenytaktikát.
Egyelőre elméletben, hogy aztán gyakorlatban mindazt megvalósítsa.
A hétvégi Superstock 1000-es aragoni futam menetrendje
Június 17., péntek
08.30-10.30: a motorok technikai átvétele
10.45-11.15: szabadedzés
14.45-15.15: az 1. időmérő edzés
Június 18., szombat
09.00-09.30: szabadedzés
17.05-17.35: a 2. időmérő edzés
Június 19., vasárnap
09.00-09.10: warm up
10.30: a verseny (12 kör, 64,128 km)
A futamot az Eurosport2 élőben közvetíti – vasárnap 10.30 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a facebook-on.
A bajnokság állása (Superstock 1000)
1. . Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 70 pont, 2. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 53 pont, 3. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 48 pont, 4. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 29 pont.
Győrfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) még nem szerzett pontot.
Mit kell tudni az aragoni pályáról?
A pálya neve: Ciudad del Motor de Aragón, más néven Motorland Aragón
Hossza: 5,078 km
Kanyarok száma: 16
Pályacsúcs (MotoGP): 1:49.521 - Dani Pedrosa (spanyol, Repsol Honda) 2010
A pályát az F1-es pályák legfőbb tervezője, a német Hermann Tilke álmodta meg, egy brit építész iroda, a Foster & Partners, valamint egy F1-es pilóta, a spanyol Pedro de la Rosa támogatásával. Az Alcaniz melletti ringet 2008-ban adták át, és azóta a World Series by Renault-sorozat versenyez itt többek között. Tavaly bemutatkozott itt a MotoGP világbajnokság mezőnye, és ennek sajnos magyar vonatkozása is van, ugyanis a pálya a mai napig el nem készült Balatonring helyett került be a versenynaptárba. A gyorsasági motoros-világbajnoki sorozatot szervező Dorna 2016-ig kötött szerződést a spanyol pályával, míg az idén itt bemutatkozó Superbike világbajnokság szervezői három éves közös munkában egyeztek meg Aragonnal.
A pályának három fő zónája van. A technológiai parkban találhatóak a kutatási és oktatási létesítmények, a sportzónában található maga a versenypálya, és a szabadidős és kulturális területen szálloda, üzletközpont valamint egy business center található. Évente harminc napot különböző promóciós rendezvényekre tartanak fenn.