Azt már az év elején sejtette mindenki az Adrenalin H-Moto Team tagjai közül, hogy az első, tanuló évben bizony az lesz az első számú feladata Győrfi Alennek, hogy megtanulja a számára ismeretlen pályákat, és ahol lehetőség mutatkozik rá, próbáljon meg a középmezőny első felében végezni. Nos, azt a 21 éves motoros és csapata ennek megfelelően a motor beállításaival is próbálkozik, hogy 2012-ben az idei tapasztalatokra támaszkodva már a pontokért csatázhasson Alen.
Silverstone-ban is egy eddig nem alkalmazott beállítással motorozott az Adrenalin H-Moto Team versenyzője, és a finomítások mellett összesen több mint három másodpercet javított az eredményén a pénteki első szabadedzéstől a szombati, második időmérő leintéséig. Ám hiába a nagy javulás – szombaton például majd egy másodpercet faragott le Alen a legjobb köridejéből –, ez egyelőre csak a 29. rajtpozícióig volt elég a brit pályán.
„Már délelőtt is azt hittem a motoron ülve, hogy jobbak lesznek az eredmények, így kissé csalódott voltam, amikor szembesültem a köridőkkel. Ekkor döntöttünk úgy a csapattal, hogy az időmérőre megint módosítunk a beállításokon” – elevenítette fel a szombat délelőtti szabadedzésen történteket Alen.
Az elképzelés bevált, hisz majd egy másodpercet gyorsul a 21 éves motoros, és megfutotta a hétvége eddigi leggyorsabb körét is.
„Mivel a többiek is javultak, így a rajtrácson elfoglalt helyemből nem következtethet senki arra, hogy sokat javultunk a második kvalifikáción. Eszembe jutott, hogy a régi, korábban használt beállításokkal vajon hol tartanék, ám úgy érzem, nem lesz zsákutca a mostani állapot sem. Most már pontosan tudom, nem egyszerű a sorozat legjobbjai ellen versenyeznem, hisz a pályákon kívül az ezres motorok beállítását és viselkedését is ki kell még ismernem. A kitűzött céljaimat mindenképpen szeretném elérni, és ehhez rengeteget kell még tanulnom. A versenyen mindent megteszek a minél jobb szereplésért, bízom abban, hogy egy jó rajttal a legjobb húsz között végezhetek” – fogalmazott Győrfi Alen.
A szombati szabadedzés végeredménye (Superstock 1000)
1. Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 2:09.669, 2. Niccolo Canepa (olasz, Lazio Motorsport, Ducati 1098R) 2:09.834, 3. Sylvain Barrier (francia BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 2:10.142,… 28. Győrfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 2:15.681.
A szombati időmérő edzés végeredménye (Superstock 1000)
1. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 2:08.582, 2. Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 2:08.779, 3. Niccolo Canepa (olasz, Lazio Motorsport, Ducati 1098R) 2:09.168, … 29. Győrfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 2:14.693.
A vasárnapi rajtsorrend (Superstock 1000)
1. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R), 2. Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R), 3. Niccolo Canepa (olasz, Lazio Motorsport, Ducati 1098R), 4. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad Italia Superstock, BMW S1000 RR), … 29. Győrfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR).
A hétvégi Superstock 1000-es silverstone-i futam menetrendje
Július 31., vasárnap
09.00-09.10: warm up
10.30: a verseny (10 kör, 59,010 km)
A futamot az Eurosport2 élőben közvetíti – vasárnap 10.30 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a facebook-on.
A bajnokság állása (Superstock 1000)
1. . Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 95 pont, 2. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 69 pont, 3. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 68 pont, 4. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 40 pont, ... Győrfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) még nem szerzett pontot.