A motorsport egyik bölcsőjében, az elmúlt évben 30 millió fontért megújított Silverstone Circuit aszfaltján rendezik meg hétvégén a Superbike világbajnokság következő futamát. A Superstock 1000-es sorozatban induló Győrfi Alen a szerdai megérkezést követően azonnal a silverstone-i pálya mobilkórházába sietett, ahol az orvosok alapos vizsgálatnak vetették alá.
„Noha a kezem fáj még egy kicsit, de megkaptam a rajtengedélyt, így nincs akadálya, hogy életemben először versenyezhessek ezen a legendás ringen, amelyet szimulátor segítségével próbáltam meg feltérképezni. Azért végigsétálva rajta rájöttem, nincs az a jó program, ami helyettesíthet egy valós tesztet” – árulta el az Adrenalin H-Moto Team motorosa.
A 21 éves versenyzőnek nem lesz egyszerű dolga, ha éppen a brit futamon akarja megszerezni első bajnoki pontjait, mert csapata egy eddigiektől jelentősen eltérő beállítási csomagot vitt ki Silverstone-ba, amitől azt várják, Alen felzárkózhat a középmezőny elejéhez.
„A futómű beállítását leszűkítettük, és sokat remélünk ettől. Amennyiben azt érzem majd a pénteki szabadedzésen, hogy nem jött be az elképzelésünk, még mindig tudunk majd változtatni a kvalifikációig. Sokat várok ettől a csomagtól, sőt, abban bízom, hogy az új beállítások meghozzák az első pontjaimat is. A célom adott: az időmérőn a legjobb húszba kerülni, majd a futamon mindenképpen a tizenöt között végezni” – fogadkozott Győrfi Alen.
A csapatfőnöke is abban reménykedik, hogy a vasárnapi futamon nem kell megint a mezőny végéről felkapaszkodva küzdeni azért, hogy esélye legyen Alennek a bravúros szereplésre.
„Úgy vélem, sikerül végre az időmérőn is megmutatni, hogy helyünk van a legjobb húszban. Ha ez sikerülne, akkor Alen biztosan képes lenne a pontszerzésre. A brnói esését követően aggódtam az egészségi állapotáért, de azt már a felkészülés alatt láttam, nagyon elszánt. A sérülése már a múlté, így bízom abban, hogy az idei legjobb teljesítményét fogja nyújtani a brit futamon” – fogalmazta meg elvárásait Kelemen Krisztián.
A hétvégi Superstock 1000-es silverstone-i futam menetrendje
Július 29., péntek
08.30-10.30: a motorok technikai átvétele
10.45-11.15: szabadedzés
14.45-15.15: az 1. időmérő edzés
Július 30., szombat
09.00-09.30: szabadedzés
17.05-17.35: a 2. időmérő edzés
Július 31., vasárnap
09.00-09.10: warm up
10.30: a verseny (10 kör, 59,010 km)
A futamot az Eurosport2 élőben közvetíti – vasárnap 10.30 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a facebook-on.
A bajnokság állása (Superstock 1000)
1. . Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 115 pont, 2. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 84 pont, 3. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 69 pont, 4. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 65 pont, ... Győrfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) még nem szerzett pontot.
Mit kell tudni a silverstone-i pályáról?
Mint oly sok angol versenypálya élete, Silverstone története is egy repülőtérről indult. Amikor a második világháború véget ért 1945-ben, Angliának két üzemképtelen ringje volt, a Donington Park és a legendás Brooklands. Silverstone-ban a Brit Királyi Légierőnek volt egy második világháborús katonai repülőtere, amit a háború végén versenypályává alakítottak át. A pálya vonalvezetése gyors volt és nagy kihívást jelentett az autó-, és motorversenyzőknek.
|
|
1951-ben hatalmas módosításokat végeztek a pályán. Ekkor alakították ki a bokszutcát a Woodcote és a Copse közötti egyenes részen. 1971-ben a BRDC (British Racing Drivers 'Club) megvásárolta az egész 720 hektáros területet. Új bokszutcát, és egy sikánt építtetett a célegyenesre ráfordító kanyar elé, ami nagyszerű előzési lehetőséget nyújtott a versenyzőknek. 1987-ben a túl nagy sebesség csökkentése miatt a Woodcote elé egy kanyart építettek, és 1992-ben egy új komplexum jött létre a Farm és a Woodcote között. Az utóbbi években számos fejlesztést hajtottak végre a pálya létesítményein. Az idei évre 30 millió fontos beruházásból elkészült a modern kor minden vívmányát magában foglaló új főépület a bokszokkal és számtalan más szolgáltató részekkel, így a célegyenes elkerült a korábbi helyéről.
A 5901 méter hosszú, 18 kanyarral nehezített pályán három hosszú egyenes található, aminek köszönhetően gyors köröket teljesítenek a pilóták, és óhatatlanul fontos a motorteljesítmény, de a vonalvezetés finoman kiegyensúlyozott beállítást igényel, ami megbirkózik a nagy sebességű irányváltozásokkal.
Silverstone-ban kiszámíthatatlan az időjárási viszonyok, mivel Anglia hírhedt mikroklímájáról. Az uralkodó szelek gyakran problémát jelentenek a régi reptéren, ami hatással lehet az autó vezethetőségére, s ezért gondosan mérlegelni kell a beállítási folyamatot. Silverstone-ban is csak néhány előzési lehetőség van, elsősorban a Vale és az Abbey, de vasárnap délután mindenképpen izgalmas futamnak leszünk tanúi.