tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Alapfokon a szerpentinen BMW G 650 GS teszt




[InfoBike.hu | Infobike-Pale] Felvétel dátuma: 2011.09.18
BMW, G 650 GS, teszt


A BMW belépő szintű túra endurója hagyományos egyhengeres blokkal segíti pilótáját, hogy elsajátítsa kanyargós utak íveit és megismertesse használójával a könnyebb terepek kihívó útszakaszaival.

A tavalyi milánói motorkiállításon az Eicmán mutatkozott be a BMW új kezdők és újrakezdők számára ideális típus a GS családot bővítő BMW G 650 GS.

A gyár szerint a G 650 GS nemcsak aszfalton, de könnyebb terepen is megállja a helyét.

 

A recept egyszerű volt, a hozzávalók ott hevertek a bajor mérnökök kezében. Kellett egy jó erőforrás, így korábban 2007-ig a F 650 GS-t hajtó egyhengeres két felülfekvő vezérműtengelyes blokkot leporolták, néhány év pihenés után újra útnak indult. Kérdezhetnénk mindezt miért? 2007-ig az F 650 GS-ben használt erőforrás lecserélésével a legkisebb erőforrás 800 cm3-is, így a belépő szintű túrázók 3 évig nem találtak a palettán számukra leginkább megfelelő motort. A tátongó űr azonban 2011-re megszűnt a G 650 GS, mely javarészt az F 650 GS jegyeit hordozza, újra elérhető a nagyközönség számára.

 

A megbízható mindenes

 

A BMW egyhengeres blokkja nem új keletű dolog, 1994-re nyúlik vissza a 650-es erőforrás első megjelenése. Kezdetekben Olaszországban gyártott modell nem igazán illett bele a bajorok által felépített BMW image-be. Rotax blokk és külső beszállítóktól származó alkatrészek alkották az első „Funduro”-t.

 

A vízhűtéses benzinbefecskendezéses blokk megbízhatósága mellett keveset is fogyaszt. A gyár szerint 3.2 liter szükséges 100 km abszolválására, nálam ez inkább 3,8-4,5 liter volt csukló állástól függően.

A 48 lóerős teljesítmény nem tűnik soknak, viszont bőven elég ahhoz, hogy két mázsa alatti tömegű járműt játszi könnyedséggel mozgatja. Az egyhengeresekkel járó vibráció kiküszöbölésére megfelelő kiegyensúlyozó tengellyel látták el a bömöst, ami egésszen 140 km/h-s sebességig jól végzi dolgát, viszont, ha netalán efelé merészkedünk, akkor motorozásunkat 10-15 perces ujjbizsergés kíséri az enyhe vibrációnak köszönhetően.

 

 

Az aggregát köré magas építésű könnyebb terep szakaszokat is kedvelő vázat helyeztek a BMW mérnökei, mely acél mivolta révén elég masszív ahhoz, hogy mind aszfalton, mind terepen 5-ösre vizsgázzon. A könnyű kezelhetőséget és irányíthatóságot karcsú építése és kezelhető, mindössze 191 kg-os teletankolt tömege garantálja.

 

Kanyarokban és városi közlekedésben ideális, viszont hosszabb autópályán töltött idő nem éppen a G 650 erőssége. Magasabb sebességnél enyhe rázkódás és kissé idegeskedős kormányreakciók kísérik utunkat. Ha már a kormánynál tartunk érdemes említést tenni széles mivoltáról, ami egyszerűbb kezelhetőséget biztosít. Elől 41 mm-es belsőcső átmérőjű villa, míg hátul acél zártszelvény lengőkarra szerelt központi rugós tag tesz szolgálatot. Ahhoz, hogy a terepen is megállja helyét a GS nagyobb rugóút nyújt segítséget. Elől 170 mm, hátul 165 mm a rugóút.

Az első fék kiemelkedő teljesítmény nélkül végezte dolgát, jó pont a belépő modellen található ABS.

 

Kulcsíny

 

GS-re jellemző méretes első lámpa, endurókra jellemző külső jegyek láthatóak a G 650-en. Az irányjelzők nem a megszokott kétoldali BMW-s, hanem hagyományosan bal oldali kormánykapcsolón helyezkednek el, viszont nálam irányjelző helyett főként a dudát sikerült elérnem, így nemcsak BMW külsejével, hanem hangkürtjének hangjával is sikerült emléket hagynom a közlekedés résztvevőiben.

A szokásos BMW irányjelző helyett japánoknál megszokott egyoldali került a BMW-re, viszont elérni szinte lehetetlen, túl alacsonyra került.

Hasznos, ugyanakkor kissé nehezen elérhető elakadásjelző és markolatfűtés is található a motoron. A műszerpanel nagy kör alakú hagyományos sebességmérő egységből és digitális kijelzőből áll.

 

Utassal motorozás

 

A GS ülésén volt szerencsém utast cipelni. A vastagon párnázott szállító felület kényelemes a hátul szemlélő utasunk számára. Két oldalt található kapaszkodó a komfort mellett megfelelő biztonságot nyújt a hátul utazónak. Egyedüli negatívum, hogy lehet kicsit szélesebb kicsit potyautasom szerint a z ülés.

A hátsó rugóstag előfeszítése mindenféle szerszám nélkül könnyedén állítható

 Mindent összevetve a G 650 -nel nagyon szép órákat töltöttem el. A nyergében egy könnyen irányítható, megbízható társra találtam, akivel a kisebb túrázás nemcsak, hogy élvezetes, de alacsony fogyasztása miatt gazdaságos is.

 
Technikai adatok
Hengerűrtartalom 652.00 ccm (39.79 cubic inches)
Lóerő 50.00
Első kerékméret 100/90-19
Hátsó kerékméret 130/80-17
Első fék Single disc. ABS, two-piston floating caliper
Hátsó fék Single disc
Száraz tömeg 175.5 kg (387.0 pounds)
Üzemanyag tartály 15.14 litres (4.00 gallons)
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS


Kapcsolódó cikkek 


  • Az új BMW G 650 GS Sert?o
  •  
     
     
     • Aprilia
     • BMW
     • Ducati
     • Gilera
     • Honda
     • Husqvarna
     • Hyosung
     • Kawasaki
     • Keeway
     • KTM
     • Kymco
     • Malaguti
     • Moto Guzzi
     • Peugeot
     • Piaggio
     • Qlink
     • Suzuki
     • Triumph
     • Vespa
     • Yamaha
    Google Google FaceBook

    Twitter Youtube

    copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
    Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.