A motorsport egyik legendás pályáján, Imolában csapott össze egymással ismét a Superbike világbajnokság mezőnye. A Superstock 1000-es sorozatban induló Győrfi Alen a reggeli bemelegítésen tovább folytatta a remeklését, és az 1:54.143-as köridejével a 15. helyen zárta a warm up-ot. Sőt, annyira jó ritmusra volt képes, hogy a pálya első harmadában a 3. legjobb részidő az övé volt.
Az egész csapat bizakodva várta a futamot, ám ezúttal egyáltalán nem sikerült Alen rajtja, és mire elért az első kanyarig, már négy helyet vesztve csak a 26. pozícióban folytatta a versenyt.
„A kuplungom egyszerűen beragadt, így még az is szerencse, hogy egyáltalán el tudtam indulni. Ahogy felvettem a ritmust, azonnal utolértem egy bolyt, és a második kör végére sikerült a 19. helyig előreküzdenem magam” – idézte fel az első körök izgalmát az Adrenalin H-Moto Team versenyzője.
Ez volt a futamnak az az időszaka, amikor reális esély mutatkozott arra, hogy Alen megszerezze első pontjait. Pár körön belül utolért egy öt motorosból álló csapatot, és az ő körideje valamennyi közelében lévő vetélytársánál jobb volt. Ám a nagy akarásnak majdnem nyögés lett a vége.
„Elkapott a hév, és azonnal előzésbe fogtam, ám összeértem a vetélytársammal, így a sóderágyban találtam magam, ahonnan csak nagyon nehezen tudtam kivergődni. Mire ismét felvettem a tempót, már csak a 22. voltam, így kezdhettem elölről a felzárkózást. A Honda is remekül működött, én is ráéreztem a pályára, így megint sikerült visszazárkóznom a 19. helyig, és olyan köridőket tudtam teljesíteni, mint azok, akik a 12-15. hely között haladtak” – fogalmazott a 21 éves motoros.
És amikor már újra bizakodni kezdett, jött a fekete leves. Megint előzött, amikor a másik pilóta véletlenül hozzáért a kormánya végéhez, ami kifordult, és Alen hatalmasat bukott. Szerencsére ezúttal „csak” a könyöke zúzódott az esésben.
„Ha kicsit viccesen akarom megközelíteni a másfél körrel a vége előtt történt esésemet, akkor azt mondom, így legalább képernyőre kerültem, többször is, mint a mezőny nagy része. Ám komolyra fordítva a szót, ami nem öl meg, az megerősít, és úgy érzem, ha nincs ez a szerencsétlen bukás, ismét a legjobb húsz között végeztem volna. Ráadásul az edzéseken jó irányt találtunk, időben és a beállításokban is sikerült előre lépnünk. Megkockáztatom, ha nincs az a hibám a verseny közepén, akkor akár még a pontszerzés is elérhető lett volna a számomra. Már a következő héten javíthatok, hisz jön a francia verseny Magny-Cours-ban. Noha ott sem versenyeztem még sosem, az itteni teljesítményünk miatt motiváltan és bizakodva várom a futamot” – jelentette ki Győrfi Alen.
A vasárnapi futam végeredménye (Superstock 1000)
1. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 22:10.546, 2. Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 22:12.633, 3. Niccoló Canepa (olasz, Lazio Motorsport, Ducati 1098R) 22:13.855, … Győrfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) bukott és kiesett.
A bajnokság állása (Superstock 1000)
1. . Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 160 pont, 2. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 119 pont, 3. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 117 pont, 4. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 96 pont, ... Győrfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) még nem szerzett pontot.
A következő futamot október 2-án, Magny-Cours-ban rendezik.