A külső
A korábbi elektromos hajtású modell kasztnijához képest a Florenz kompaktabb külsővel rendelkezik. Kerekített idomzat, krómozott alkatrészek, mind a klasszikus olaszos formát idézik. Ehhez a stílushoz jól illeszkednek a Florenzen található krómozott tükrök, irányjelzõk és az elsõ lámpa krómozott karimája. A mûszerfalat sem bonyolították túl. Csak a szükséges információkat mutatja: aktuális sebesség, töltöttség, megtett kilométer, és három visszajelzõ LED kapott helyet. A Florenz formája azonban nem újkeletû, több márka is használja ezt a kasztnit, ez jól látszik az önindító gombon és a faridomon található „egybeolvasztott" benzinbetöltõ nyíláson is.
Komfort
Az ülésben helyet foglalva kisebb pilóták is biztonságban érezhetik magukat, mivel alacsony ülésmagasságot választottak. A robogó hasmagassága is megfelelõ. Nincs túl alacsonyan, így tároláskor vagy parkoláskor nem kell félnünk, hogy megakad a hasán a Florenz.
A kis testnek egy negatív tulajdonsága van, teljesen elfordított kormánynál a térdem a kormány végét súrolja, ez picit zavaró, de megszokható egy ilyen kompakt kasztninál.
Menet közben
Az indítás roppant egyszerû! A kulcs elfordítása után nem kell az önindító gombhoz nyúlni, annak más funkciója van, amire majd késõbb visszatérünk... A slusszkulcs elfordításával egybõl életre keltjük a hangtalan jármûvet. Nincs más dolgunk, mint a gázkarra csimpaszkodni és addig húzni, míg bírjuk szusszal. Kezdetben a kicsit lomha nekifutást egy 50 cm3-es négyütemûhöz hasonló gyorsulás követi, egészen 50 km/h leszabályzásig. A Florenz megfelelõ gyorsulását a nemrég zajlott Széchenyi futam is alátámasztja, ahol az alternatív hajtású robogók kategóriájában 2. helyezést szerzett kiemelkedõ teljesítményével.
A hajtást a hátsó kerékbe szerelt 2200 wattos kopóalkatrész nélküli kerékagymotor végzi, aminek táplálását 4 db 46 Ah-s szilícium akkumulátor biztosítja. Ha elõzni szeretnénk és szükségünk van plusz energiára, akkor jön jól az önindító gomb helyén lévõ kapcsoló, melynek segítségével több energiát, ezáltal nagyobb teljesítményt biztosítunk robogónknak, így megkönnyítve az elõzést.
|
Azért ne dugd rá a porszívót, mert levágja a biztosítékot! |
Hatótávolság
Az elektromos robogók egyik legfontosabb tulajdonságáról, egyben szűk keresztmetszetéről, a hatótávolságról még nem volt szó. A Florenz 70-80 km-t tud megtenni egy töltéssel, a töltési idõ 2-3 órát vesz igénybe, ami a mindennapi munkába járáshoz tökéletesen elég. A töltõ az ülés alatt könnyedén elfér, és még ekkor is marad annyi hely, hogy egy zárt sisak mellé kerüljön.
A kistestû robogóval a közlekedés pofon egyszerû, bárhol elférünk vele. Hagyományhû, 10 colos kerekei viszont nem kedvelik a rosszabb minõségû utakat. Ezt némileg ellensúlyozza a komfortosra állított elsõ-hátsó futómû és a vastagon párnázott ülés.
Összeségében tetszetõs darab, mely a régi klasszikus formát ötvözi a modernebb, környezetbarátabb zéró emissziójú elektromos hajtással. Ami amellett, hogy hangtalan és szagtalan, még jóval olcsóbb (kb. 1,7 Ft/km) is, mint a hagyományos kétütemû robogóknál megszokhattuk.
|
Itt benzines rokonán tankbeöntõ nyílás található |
Szerencsére nem csak oldaltámasz, de középsztender is helyet kapott a Florenzen. A töltés egyszerû és mindössze 2-3 órát vesz igénybe.
Mûszaki adatok |
Akkumulátor |
Szilíciumos Akku |
Kapacitása |
4 x 12V/46Ah |
Max. sebesség |
45 km/h |
Max. hatótávolság |
70-80 km |
Töltési idõ |
2,5-4 óra |
Teljesítmény kW-ban (Booster üzemmódban)
|
2,2 kW (3,2 kW) |
Gumik |
130/60-10" |
Méret |
1760x680x1085 mm |
Fékek |
Hidraulikus tárcsafékek |
Súly |
143 kg |