tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

A Suzuki 2012 RM-Z250 kapta a legtöbb pontot, s ezzel osztálya legjobb motorkerékpárjának választotta az Egyesült Államok egyik vezető motoros magazinja, a Motorcycle USA.

A 2012-es modellen a Suzuki keveset változtatott a nagy sikerű 2011-es verzióhoz képest, s ez helyes döntésnek bizonyult, mivel az öt gyártó által nevezett gépek közül végül az RM-Z250 nyerte a versenyt.

A Motorcycle USA ezt írta: A Suzuki illetékesei úgy döntöttek, hogy nem nagyon kell hozzányúlni a géphez. A tavalyihoz képest gyakorlatilag változtatás nélkül küldték csatába, mindössze a grafikája lett karteresebb, és egy vörös csík került a nyeregre. A versenyre nevezett összes más modellen változtattak a gyártók: ha mást nem, kisebb teljesítménynövelő fejlesztéseket végrehajtottak. A kérdés az volt, vajon az RM-Z tökélyre fejlesztett reakciói és bivalyereje idén is olyan meggyőzően hat-e, mint tavaly?

Ami a motort illeti, a Suzuki nem változtatott 2012-ben. A számítás bejött: 35,26 lóerejével az RM-Z az idei mezőnyben is a legerősebb. A 25,04 Nm nyomaték a második legmagasabb a vizsgált gépek között. A lóerők tekintetében az RM-Z egyébként éppen csak megelőzte a Kawasaki idei modelljét – írja a szaklap.

A motor lenyűgöző teljesítményét sikerült a gyakorlatban is kihasználni az álló helyzetből való (holeshot) gyorsulási teszteken csakúgy, mint a harmadik sebességes rágurulásos (roll-on) teszteken. A 105,7 kilogramm tömegű RM-Z-t valamivel nehezebb volt elindítani a startvonalról, mint a kisebb teljesítményű motorokat, a hátsó kerék mindkét tesztfutamban gyakran kipörgött, és ki is rúgott jobbra. Ugyanakkor mindezekkel együtt is elképesztő iramban, mindössze 4,05 másodperc alatt sikerült 120 láb (36,58 méter) távolságra elszáguldani a géppel, 60,67 km/óra sebességre gyorsulva. Ha még néhány kört futottunk volna az RM-Z-vel, nyilván jobban kihasználhattuk volna a motorban rejlő potenciált, de előzetesen kialakított módszerünknek megfelelően kétkörös tesztben vizsgáltuk a masinák erejét és a rajtkészségét. A harmadik sebességes roll-on teszten a Suzuki szinte állva hagyta versenytársait: mindössze 3,01 másodpercre és 121,2 lábra (36,94 méter) volt szüksége ahhoz, hogy 24,78 km/óráról 64,3 km/órára gyorsuljon.

A 2012-es RM-Z250 egyértelműen tarolt az objektív teszteken. A kérdés ezután már csak az volt, hogy vajon hogyan szerepel majd válogatott tesztelőink szubjektív tesztjén? Nos, mindegyikük nagyra értékelte az erőforrás teljesítményét, és ha a KX250 F motor nem bizonyul szintén elképesztőnek, a Suzuki minden kategóriában elvitte volna a pálmát. A Suzuki motorját ugyanis hajszálra ugyanolyan erősnek érezték a tesztelők, mint a Kawasakit, mindaddig, amíg az egekig nem emelkedett a fordulatszám – ott viszont a Suzuki egy hajszállal előbb adta fel, mint amennyi a teljes győzelemhez kellett volna. Az alsó és középső tartományokban az RM-Z250 verhetetlen volt – írja a Motorcycle USA.

„A Suzuki megint csúcsgépet hozott! – nyilatkozta elragadtatva a veterán profi versenyző, Nick Thiel. – Már alacsony tartományban elhúzott, és mindez csak fokozódott a csúcson. Akár hamar felkapcsoltam, akár teljesen kihúzattam, mindig jól ment.”

Tesztelőink tavaly nagyon dicsérték az RM-Z kezelhetőségét – írja az amerikai motoros magazin –, és ez idén sem volt másképp. A Suzuki hihetetlenül kezes és fantasztikusan reagál. A kevésbé agresszív tesztelők szerint kicsit talán túl jól is. Kétségtelen, hogy a Suzuki minden vetélytársánál szűkebben tudta venni a legélesebb kanyarokat is. A legmélyebb és legszűkebb kátyúkkal és kerékvágatokkal tarkított kanyarok sem jelentettek számára semmilyen nehézséget.

A 2012-es RM-Z250 fékteljesítménye ugyanolyan zseniális, mint a kezelhetősége. Az első fék erős, gyors és határozott fékhatást produkál, és egy kicsit sem rángat. A hátsó fék egy kicsit gyengébbnek érződik, de még mindig több mint megfelelő. Ezzel együtt, bár minden tesztelőnk dicsérte, a Suzuki fékeit csak második legjobbnak hozták ki a KTM Brembo-i mögött.

Ami az ergonómiát illeti, a kormány megítélése volt az egyetlen pont, amiben sarkosan eltért a tesztelők véleménye. Vagy maximálisan lelkesedtek érte, vagy utálták. Egyesek szerint a hátrahúzott ív rengeteget segít a kanyarvételnél, mások szerint azonban egyenesebbnek, korszerűbben íveltnek kellene lennie a kormánynak.

Tesztelőink a szubjektív „Erőátvitel, sebességfokozatok és kuplung” kategóriában is igen elégedettek a Suzukival. Az RM-Z svájci óra pontosságával vált, a kuplung sem mutatta a csúszás leghalványabb jelét sem, a fokozatkiosztás pedig tökéletesen megfelel a Suzuki bivalyerős motorjának.

„Teljesen lenyűgözött az erőátviteli rendszer. Olyan érzésem volt, mintha egy autó kézi váltóját kezelném” – nyilatkozta Thiel. „Semmi téves üresjárat, semmi mellékapcsolás. Az összes gép közül ennek a motornak a sebességváltója volt a kedvencem."

A Motorcycle USA teszteredményei:

Teljesítmény: (LE / nyomaték/ súly/ gyorsulás álló helyzetből / rágurulásos gyorsulás / hang / ajánlott fogyasztói ár / „Super Lap” köridő):

1. - Suzuki 67
2. - Honda 63
3. - Kawasaki 57
4. - Yamaha 56
5. - KTM 53

Szubjektív teszt (motor/ felfüggesztés / kezelhetőség/ átvitel-kuplung-fokozatok / fékek/ ergonómia/ megjelenés / preferencia):

1. - Kawasaki 70
2. - Honda 63
3. - Suzuki 61
4. - KTM 55
5. Yamaha 53

Összesített pontszám:

1. - Suzuki 128
2. - Kawasaki 127
3. - Honda 126
4. - Yamaha 109
5. - KTM 108

A Motorcycle USA 250 cm3-es motortesztjének teljes szövegéhez és a kapcsolódó videóhoz kattintson ide!

A Team Suzuki Australia Rockstar Motul csapatával a 2012-es RM-Z-kről készült rövid videót itt nézheti meg


 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.