Külső
A 60-as évek szelíd, gömbölyű formavilágát idéző gép burkolatát kimondottan elegánsra rajzolták tervezői. Mintha tényleg a múltból csöppent volna korunkba. Egy igazi robogóarisztokratával találkoztam - gondoltam magamban - mikor a krómozott kormányba kapaszkodván, a mély és kényelmes ülésbe huppantam. Tervezésénél a városi használhatóságot tartották leginkább szem előtt. Erős, elöl 12 hátul 10 colos alumíniumöntvény kerekei játszva birkóznak meg a hazai utak gödrös, egyenetlen felületével. Nagy széles sárvédő borul az első kerékre, biztosak lehetünk benne, hogy megfelelő módon ellátja feladatát. Széles első traktusa megfelelő védelmet nyújt a lábaknak a szél és az esetleges eső ellen.
Az olasz földön üzemelő robogókat hatalmas szélvédő plexikkel szerelik fel, így a vezető védelme garantált az időjárás viszontagságaitól.
Erőforrás
A jármű meghajtásáról, az egyszerűségéről és megbízhatóságáról híres ET4 blokk gondoskodik. A fekvőhengeres léghűtéses blokkot - az olaszok robogók közül - a Vespá-ban, és a Skipper-ben is megtalálhatjuk. Az ebben a változatában 11 lóerő mozgósítására képes négyütemű motor, még kétszemélyes terhelésnél is kellő dinamikával mozgatja a Mojito-t. A motor erejét fokozatmentes automataváltó juttatja el a hátsókerékhez.
Váz, futómű
A gép építési módja és súlypontja miatt a hölgyek körében is nagyon közkedvelt. Az alacsony ülés- és hasmagassághoz, nagymértékben hozzájárul a hátul csak 10 col magasságú hátsókerék. A széles kormánnyal könnyedén manőverezhető a városi forgalomban, de elképzelhető, hogy egy igazán szűk kocsisorok közötti rész, megállítja a gépet kormányának fesztávja miatt. A futómű is jól igazodik a városi kialakításhoz, a Mojito rugózására a lágyabb jelző a megfelelő.
Fékek
A robogó lassításáról, az első keréken 190 mm átmérőjű tárcsafék gondoskodik, hátul 140 mm-es dobfék végzi ezt a munkát.
Pakolhatóság
Ülése alatt közepes méretű tárolórekeszt találunk. A csomagtartóba könnyedén belefér egy nyitott sisak.
Ha elégedetlenek vagyunk a gyári gép szolgáltatásaival, válogathatunk az Aprilia által kínált hasznos kiegészítők között. Talán a leghasznosabb közöttük a már fentebb említett szélvédő plexi. Egy esetleges borulásnál, jól szolgálnak a felszerelhető bukócsövek.
A nosztalgikus külsejű motorkerékpárnak létezik egy 50 cm3-es változata is, amely külsőre szinte hajszálra megegyezik a 125-ös modellel. Mindkét gépnek vannak előnyei, csak el kell döntenünk számunkra mi az igazán fontos. A kicsinek olcsóbb a fenntartása, de a magyar törvények értelmében, csak egy embert vihet a hátán. A nagyobb modellel már két személy is utazhat, de mivel nagymotornak számít, így drágább a biztosítás, és a műszaki vizsgabázisra is el kell látogatni vele pár évente. Mindegy végül melyik modell mellett dönt a kedves vásárló, egy biztos, a feltűnés.
Műszaki adatok |
Motor |
1 hengeres, léghűtéses, négyütemű |
Lökettérfogat |
124 cm3 |
Váltó |
Fokozatmentes automata |
Fék első / hátsó
|
Tárcsa / Dob
|
Ülésmagasság
|
755 mm
|
Kerék méret első / hátsó
|
120/70x12 / 130/70x10 |
Méret (hosszxszélességxmagasság)
|
1980mm x 920 mm x 1135 mm
|
Száraz tömeg
|
115 kg
|
Üzemanyagtartály |
9 L
|