Az Z1000 merõben más, minden egyes alkatrész kizárólag az Õ számára készült. Mindez megspékelve igazi street-fighteres agresszív külsõvel. A három színkombináció közül is a legextravagánsabb a fekete/ezüst kivitel, mely kígyóbõr mintájú üléssel biztos feltûnést garantált.
A korábbi 2003-as Z1000 blokk alapja a ZX-9R-bõl származott, a konkurencia gépei is fõként a 1000-es gépek blokkját örökölték. Most 2010-re a Kawasaki a hangsúlyt a teljesítmény-hajhászásra alkotott szuper sportmotor erõforrás helyett a vezetési élmény elérésére helyezte. Úgy, hogy az új modell már alsó és középtartományban is nagyobb teljesítményt biztosít. A soros négyhengeres blokk 90 cm3-rel, 1043 cm3-re növekedett.
|
|
A furat 77.2-rõl 77 mm-re csökkent, míg a löket 50.9-rõl 56 mm-re növekedett. A teljesítmény 13 lóerõvel nagyobb lett, mint elõdjénél, 138 LE 9600-nál, ami akár lehetett volna több is, ha a Kawasaki nem az alsó és középsõ tartományra koncentrál. De nem is ez volt a cél. A nyomaték maximumot is 11.3 Nm-rel magasabb értéken, 110 Nm-nél éri el 7800 percenkénti fordulatszámon. Az ütõs blokk természetesen injektorral táplálkozik, az acél tankból 38 mm-es torokátmérõjû befecskendezõ juttatja a finoman porlasztott üzemanyagot a hengerbe.
|
|
A korábbi acélvázat is lecserélték. Öt részbõl álló alumínium hídvázat kapott, szintén alumínium segédvázzal kombinálva, ami összességében tízkilós súlycsökkenést eredményezett. A menetkész tömeg mindössze 218 kg, az ABS-es verzió esetében 221 kg. Nemcsak a súlycsökkenés pozitívum az új váznak köszönhetõen, mivel 30%-kal merevebb minden irányban, mint elõdje.
Az 1440 mm-es tengelytáv 5 mm-rel csökkent, a hátsó rugóstag, az alkalmazott központi rugóstag messzebb került a forró kipufogótól. Elhelyezése egyedülálló a Kawasakinál. Szinte vízszintesen fekszik az elõfeszítésben és húzófokozati csillapításban állítható gátló. Elöl fordított 41 mm-es teleszkópok, melyek teljes takarásban vannak egy mûanyag takaró idom által. Az elsõ futómû minden irányban állítható.