2009 Október 6-án mutatták be Münchenben a BMW Motorrad legújabb tanulmányát, a C1-E elnevezésű hibrid motor koncepciót az eSUM Európai Biztonsági Tervezettel való közreműködéseként. A jármű a BMW C1-es koncepcióját követi, ám ez esetben a magas szintű aktív- és passzív biztonsági rendszereken felül elektromos meghajtás is jellemzi. A tanulmány példaértékű védelmet biztosít vezetőjének, amelyet az ülést dinamikusan átívelő biztonsági cella és a motor orrán elhelyezkedő ütközőelem szavatol. A C1-E elődjéhez hasonlóan rendelkezik biztonsági övvel is, amelyet a tanulmányon piros színnel hangsúlyoztak ki a tervezők.

A jármű vizuális koncepciója a BMW márkára jellemző vezetési élményt hangsúlyozza és különbözteti meg egyértelműen a tipikus robogó küllemtől. A C1-E dinamikus vonalai feszesek és alacsony vizuális súlyponttal, vízszintesen futnak. A szélvédő és a burkolat, valamint a vezető mögött elhelyezkedő csomagtartó és oldaltámasz a mindennapi használat során, a jó alkalmazhatóság mellett magas fokú szél- és időjárás-védelemről is gondoskodik.
A tanulmányhoz használt elektromos motort városi használatra tervezték, és a Vectrix vállalat alkatrészein alapul. Az erőforrás lítiumos akkumulátorokból nyeri az energiát, és elegendő nyomatékkal rendelkezik a dinamikus belvárosi közlekedéshez. A villanymotor mellett a C1-E koncepciót egy hatékony, de alacsony károsanyag-kibocsátású belső égésű motorral is fölszerelték.
A C1-E biztonsági elemeinek kialakításához a BMW C1 megoldásait újították meg. A C1 modellt a bevezetésénél, a kétkerekű közlekedés fontos mérföldkövének tartották, mivel az egyetlen egy nyomtávú motorizált jármű, amely mentesítést kapott a bukósisak kötelező használata alól Európa majdnem minden országában. A BMW C1-E koncepció sorozatgyártását egyelőre nem tervezik, azonban a projektben szereplő megoldásokat fel kívánják használni a későbbi bajor kétkerekűek fejlesztésénél.
A BMW Motorrad egyik fő célja az elmúlt húsz évben a motorkerékpárok biztonságának növelése volt. Ezt a törekvést jól demonstrálja az a következetes fejlesztés is, amely a motorokon is alkalmazható ABS kidolgozásához és továbbfejlesztéséhez vezetett. E technológia jelentős mérföldkövének számított augusztus 31-e, amikor a berlin-spandau-i gyárban elhagyta a gyártósort az egymilliomodik ABS-szel szerelt motorkerékpár, egy BMW K 1300 R.
2005 óta számos biztonsági elemet fejlesztettek ki és alkalmaznak a BMW motorkerékpárok gyártásakor (RDC - guminyomás ellenőrző, ASC - kipörgésgátló), a bajor gyártó legújabb modelljében, az S 1000 RR superbike-ban, pedig a verseny ABS és a hozzá kapcsolódó DTC - kipörgésgátló együttesen növeli a motorozás biztonságát.
A vezetősegítő rendszereken felül a BMW Motorrad kiegészítők szintén a legmagasabb biztonságot garantálják. A BMW Motorrad a ConnectedRide projekt keretein belül fejleszti további vezetéssegítő rendszereit. A projekt elemei közé tartozik a kereszteződés- és közlekedési lámpa asszisztencia, valamint egy olyan rendszer is, amely a közelgő nedves időjárásra, útakadályokra, közelgő mentőautóra, valamint várható hirtelen fékezést igénylő helyzetekre is figyelmeztet.
Az eSUM Európai Biztonsági Tervezet a fő európai városi motorkerékpár központokat és gyártókat tömöríti, egyik fő céljának pedig a biztonságosabb városi motorozás megvalósítását tekinti. A projekt tagjai közé tartozik jelenleg a BMW mellett a Piaggio valamint számos fejlett közlekedéssel bíró nagyváros is, mint Párizs, Róma, Barcelona és London.
A kétkerekű közlekedés előnye a gyorsabb belvárosi haladás mellett a környezetbarát üzemeltethetőség és az önállóság is, ám a balesetek döntő többsége is a belvárosban történik. Az eSUM célkitűzései közé tartozik, hogy ezzel a baleseti trenddel szemben növelje a városi kétkerekű közlekedés biztonságát.