tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Küllemében nagymenő az új Kawasaki Ninja 300




[InfoBike.hu | Pale-Infobike] Felvétel dátuma: 2012.12.04
Kawasaki, Ninja 300


A jelenlegi idő pont jó arra, hogy a motorgyárak behozzák azt, amit korábban kicsit talán elhanyagoltak. Egyre inkább éledeznek az alacsony köbcentis jobbnál jobb motorok a kezdők örömére. A Kawasaki azonban nem most ébredezett, már 2008-ban debütált a hiánycikként jelentkező modellel, amit most egy 50 cm3-vel több, 300-as Ninja követ.

A válság előtt nem volt ilyenre idő. Aki betért egy magyarországi szalonba, hogy egy naked vagy sport gépet vegyen az a kínálatban leginkább a 600 cm3-is motorokat választhatta. A középkategóriából volt kínálat, ez alatt csak régi fejlesztésű kétkerekűeket talált. Így nem csoda, hogy sok ember ismeretségi körébe van illetve sajnos volt olyan, aki a régi Simsonról egy középkategóriás 100 lóerős gép nyergébe vagy rosszabb esetben egy 150 lóerő feletti 1000-es gépet lovagolt meg a jó öreg Simson, MZ vagy Pannonia útán. 

 

 

Eljött az idő, a vásárlók jelenleg nem azokból az impulzus vásárlókból állnak, akik a hitellehetőség révén akár 0 Ft-tal vihetik a több milliós gépeket. Manapság vagy megfontolt, gazdaságos közlekedési eszközt választókat találunk vagy azokat, akiket nem érintett a válság.

 

A Kawasaki jó időben, még a krízis előtt egy évvel dobta piacra a tesztben szereplő modell elődjét, a Ninja 250R-t. Most pedig 20 %-kal nagyobb erőforrással, vagyis 300 cm3-is blokkal és új külsővel száll harcba a vevők kegyeiért.

 

A "kis Ninját" messziről szemlélve nem egy 300-as gépre gondolunk. Külseje alapján simán 600-as ZX-R-re gyanakodnánk. Több hasonlóság is van, az ikerlámpa, az éles vonalak az idomon.

 

A korábbi modell sem volt csúnya, de a mostani ikerlámpás fejidommal igencsak szemet gyönyörködtető látvány. A Ninja 300-at látva nem kell kompromisszumot kötnünk, egy "kisebb" sportmort birtokolva is hasonlóan dögös gépet kapunk. Az ikerlámpán kívül, az idom kialakítás ugyanazt a 3-as tagolást követi, mint amit a legtöbb mostani sportmotoron láthatunk. Éles első idom, tekintélyes az első idomtól és a hátsó idomtól jól elkülönülő középső idom, amit szintén éles és keskeny, sportos hátsó traktus zár le. 

 

 

A váz kialakításául acélcsővázat alkalmaztak, ami költség hatékonyságot nézve előnyös.   Az acélcső váz szilárdsága és az első és hátsó futómű sportos hangolása révén azt kapjuk, amit várunk egy kis sportmotortól. Hirtelen irányváltoztatáskor sem ideges, nem hullámzik a hátulja, fékezéskor sem üll össze az első rugóstag, így szerpentinen és a pályákon is megállja a helyét. A sportos hangolás egyrészt előny, másrészt hátrány is lehet. A kis Ninja rugóstagját csak előfeszítésében hangolhatjuk,  a kompromisszumnak ára van, ami a szerpentinen és a pályán jó, a városi "aknamezőn" kicsit hátrány lehet.

 

A sorkettes hengerenként 4 szelepes 296 cm3-is erőforrás 6 lóerővel több mint elődje,  39 lőerős maximális teljesítményével nemcsak a hétköznapok, de akár a verseny pályák oszlopos tagjává válhat. Mi sem igazolja ezt jobban, mint a 250-es kategóriában már szervezett junior verseny kupa. A kis köbcenti ellenére a két hengernek köszönhetően jóval kiegyensúlyozottabb és alsó- és középtartományban is nagyobb teljesítményt produkál, mint több egyhengeres társai.
A két hengeres blokk emellett szélesebb fordulatszám tartományban használható, a kis Ninját akár 13.000 percenkénti fordulatig forgathatjuk, anélkül, hogy bármiféle negatív impulzust adna vezetőjének. A 6 sebességes váltó átételezésére nincs panasz, hosszú fokozatok követik egymást, emellett nem elhanyagolható, hogy csúszókuplunggal látták el. A jobb oldalt elheyezett kipufogó látványára nem lehet panaszunk, gyári létére jól néz ki és a belőle kiáramló hanghatás is kellemes csalódást okoz. A rövid kipufogó jó tulajdonságát még az is tetőzi, hogy EURO-3-as normákat teljesítve környezetbarát.

A nyeregbe pattanva, 175 cm-es magasságommal ideális a kis ninja, majdnem telitappal leér a lábam, A lábtartó  és kormány sportmotorhoz képest jóval kényelmesebb üléspozíciót tesznek lehetővé. A lábtartó a "szokásosnál" lejebb található, míg a kormány is bőven a tank felett helyezkedik el, így inkább túrásnak mondanám, mint sportosnak. A párnázását tekintve az előd modellhez képest keményebbnek tűnik. A 39 lóerő számokat nézve nem túl sok, viszont a keskeny és kanyarvadászatra érett gépet könnyedén mozgatja. Persze ne várjunk tőle csodát, de belépő kategória után bőven elég ahhoz, hogy örömet okozzon a hétköznapokon vagy a hétvégi túrák alkalmával.

 

A fékezést elől 290 mm-es szimpla tárcsafék biztosítja. A teszt során nem volt rá panasz, azonban érdemes lehet az új ABS-sel szerelt változatot választani.

 

 

A műszeregység is a sportos dizájnt erősíti. A műszerfal nagy részét analog kialakítású fordulatszámmérő foglalja el, amit modern LCD-es kijelző egészít ki. A LCD kijelzőn információt kapunk az aktuális sebességről, pontos időről, üzemanyagszintjéről, dupla napi számlálót és a gazdaságos üzemeltetést jelző is ide került.

 

 

Az új Ninja erőssebb, szebb lett mint elődje, A Kawasaki újdonsága tökéletes választás lehet azoknak, akik már megismerkedtek a motorozás élményével, viszont egy nyolcadliteres egy 600-as motorkerékpár között még inkább beiktatnának egy lépcsőfokot. Emellett nem elhanyagolható, hogy nagyjából fele annyiba kerül, mint egy 600-as gép.


 
Technikai adatok
Első fék Tárcsa
Első kerékméret 110/70-17
Hátsó fék Tárcsa
Hátsó kerékméret 140/70-17
Hengerűrtartalom 296 cm3
Üzemanyag tartály 17 liter
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.