tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Kawasaki ZX 6 R 2013 ABS teszt




[InfoBike.hu | Pale] Felvétel dátuma: 2014.04.21
Kawasaki, ZX 6 R, 2013, teszt


Újra megtalálható a Kawasaki kínálatában az utcai használatra is alkalmas szupersport gép, a Kawasaki ZX 6 R 636 ABS.

Az első 600-as Kawasaki 1995-ben jelent meg. Majd a 600-as sportgépek csatáját egy ügyes csellel, plusz 37 cm3 hozzáadásával 2002-ben létrehozta a Kawasaki ZX 6 R-t. A nagyobb lökettérfogatú gép mellett megmaradt a normál 599 cm3-is változat is. Így az utcai harcosoknak a 636-os, míg a versenyek és pályák szerelmeseinek a ZX 6 RR volt a legjobb választás. Azonban a nem tartott sokáig a két motor jelenléte a gyártó palettáján, 2005-ben leállították a 636-os modell gyártását.

 

 

Hét év elteltével 2013-at írunk, mikor a Kawasaki újra a meglévő pályamotor mellé állítja a felhasználóbarátabb utcára szánt modelljét a ZX 6 R-t. 

Az új modellt a Kawasaki importől telephelyéről, az Ivanics Kft-től hoztam el. Az első néhány perc is meglepetést okozott. A korábbi ZX 6 R-rel ellentétben a futómű az utcán is felhasználóbarát volt. A korábbi kompromisszumokat nem ismerő futómű helyett egy megbízható és közutakon is elviselhető motort kaptam a Kawasaki importőrétől. Az első napon sajnos nem volt túlságosan motorbarát az időjárás, így hasznát vehettem a Kawasaki által KTRC-nek nevezett kipörgés gátló egységének és a motor teljesítményét vezérlő egységnek. 

A Kawasaki Traction Controll segítségével három mód közül választhatunk:

A Mode1 engedi a kipörgést, míg a mode2 korlátozza és a mode3 állás megakadályozza a hátsó kerék kipörgését. A kipörgés gátó mellett a motorvezérlő elektronikát vezérlő egység a bal oldali kormánykapcsolók között kapott helyet. A segítségével szintén 3 mód közül választhatunk, melyből az esős időben a low módot választottam, ekkor a maximális teljesítmény 80%-át adja le az erőforrás és a gázreákciók is visszafogottabbak.

 

 

A Kawasaki 2002-es nagy durranása a plusz 37 cm3 az eltelt 11 év távlatában most is ugyanolyan pozitívumként hat, mint korábban. A plusz lökettérfogat 137 lóerős (ram Air-rel) kiemelkedő teljesítményt és 71 Nm-es maximális nyomatékot biztosít. A soros, négyhengeres, folyadékhűtéses erőforrás teljesítményét kiegyensúlyozottan adja le és a 600-as sportmotoroknál nem megszokott nagyobb nyomatékot biztosít a közép tartományban is. Ez azt jelenti, hogy nem kell mindig 10.000-es fordulat főlé pörgetni a motort ahhoz, hogy némi nyomatékot érezzünk magunk alatt, már alacsonyabb fordulaton is kellő erőt biztosít számunkra a 16 szelepes erőforrás.

A Kawasaki KTRC kipörgésgátló rendszer is a modellbe került.

 

A Kawasaki mérnökei nem csak a gyorsulásra, hanem a megállásra is gondoltak. A KIBS mozaikszó néven  vagyis Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake system (ABS)-sel látták el a Kawát. Az inteligens ABS nem csak az első és hátsó kerék sebességét és első fékkar állását, hanem a motorvezérlő elektronika információt is figyelembe veszi. Így a pillangószelep állását, a sebességi fokozatot és a fordulatszámot is figyelembe veszi.

 

A vázat egy alumínium bölcsőváz biztosítja, melyre elől Showa gátló támaszkodik. Az aranyszínűre eloxált 41 mm-es belsőcső átmérőjű villa nyomó- és húzófokozati csillapítással teljes mértékben állítható, míg hátul UNI-TRAK gáztöltésű lengéscsillapító gondoskodik.

 

 

 

A második nap az időjárás is kedvezett nekem, így a motorvezérlő elektronikát visszakapcsolhattam a low fokozatról és irány a Kakucsring. Ezúton is köszönet a Kakucsringnek a pálya használatáért! Az utcai használat mellett a kanyargós Kakucsringen nagyon is otthon érezte magát a Kawa. A kanyarokat könnyedén, mindenféle megerőltetés nélkül vette.

Összességében egy nagyon élvezhető motort alkottak a Kawasaki mérnökei, mely hozza a Kawasakitől elvárt tökéletes külsőt. Mindezek mellett a Supersport VB-n gyűjtött tapasztalatokat felhasználva mind az utcán, mind a versenypályán is tökéletes futóművel, 600-asnál nem megszokott nyomatékkal kápráztatja el vásárlóit.

 

Köszönet a tesztmotorért az Ivanics Kft.-nek!


 
Technikai adatok
Első fék Dupla úszóágyazású 310 mm (x t5 mm) hullámos tárcsa Dupla radiálisan szerelt, szembenálló négydugattyús monobloc, Nissin
Első kerékméret 120/70-ZR17
Hátsó fék Egy 220 mm (x t5 mm) hullámos tárcsa Egydugattyús Nissin aluminium féknyereg
Hátsó kerékméret 180/55-ZR17
Hengerűrtartalom 636
Lóerő 137 (Ram Air)
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.