A funkció kifejezetten közutakon történő használatra született, ahol mindig váratlan veszélyek leselkednek ránk. Miközben a HP4 verseny ABS funkciója magas fokú biztonságot szavatol egyenesben történő lassítás során, az ABS Pro egy lépéssel tovább merészkedve kanyarokban is növeli a fékezés biztonságát. Az ABS Pro megakadályozza kanyaríveken a kerekek blokkolását, még akkor is, ha gyorsan következik be a fékezés; ez csökkenti a hirtelen kormányerő-változást a váratlan fékezési manővereknél, és megakadályozza a motorkerékpár hátuljának akaratlan kitörését.
Műszaki értelemben az ABS Pro az ABS vezérlését a motorkerékpár dőlésszögének függvényében változtatja, az adott helyzetnek megfelelően. A motorkerékpár dőlésszögének meghatározásához a rendszer ugyanazoktól az érzékelőktől származó hossz- és oldalirányú gyorsulási, valamint a perdületre vonatkozó adatokat hasznosítja, amelyeket a DTC (kipörgésgátló) és a DDC (dinamikus csillapítás-szabályozás) rendszerek.
Minél élesebb szögben dől a motorkerékpár, a féknyomás gradiensét a vezérlés annál jobban korlátozza hirtelen manőverek során. Ez azt jelenti, hogy a nyomás felépülése lassabban történik, továbbá az ABS szabályozási tartománya még kiegyenlítettebb lesz. Az ABS Pro előnye a vezető számára a kifinomult reakciókban, a fékezés és stabilitás magas fokában és a kanyarokban elérhető legnagyobb mértékű lassulásban nyilvánul meg.
Az ABS vezérlése a kiválasztott üzemmód függvényében változik: az ABS Pro teljes hatását a „Rain” és a „Sport” üzemmódban fejti ki. Indulás előtt az ABS Pro üzemmód működését a műszercsoporton a „Rain” és a „Sport” felirat mellett lévő „ABS Pro” kijelzés mutatja a motoros számára. Ugyanakkor a nagyon sportos, tapasztalt pilóták számára kifejlesztett „Race” és „Slick” üzemmód nem támogatja az ABS Pro funkciót, mivel az kimondottan közúti használatra született.