<!-- @page { size: 8.26in 11.69in; margin: 1in } P { margin-bottom: 0.08in } --> Ha már naked, azaz csupasz a meghatározás, hát legyen tényleg az - gondolták a tervezők. A legmarkánsabban a fekete színű változaton látható, hogy a vázszerkezet a tank felett, gyakorlatilag a motor legkülső részén fut végig. A motorblokk szintén jól áttekinthető, finom kivitelezése mindig szem előtt van, főleg a technika kedvelőinek örömére. Nincs is mit szégyellnie a Grisonak, hiszen a V2-es blokk önmagában is szép tárgy. Megjegyzendő, de a Moto Guzzik esetében hagyományosnak számító Brembó fékrendszer és Marzocchi felfüggesztés hagyományosan a stabil, minőségi színvonalat képviseli. A motorvezérlés elektronikus, a műszerfal LCD panelje szintén a legújabb trend szerint az összes szükséges információt megjeleníti, kiegészítve egy köridő mérővel. Három fajta motorral készül: 850 és 1100 köbcentis hengerenként kétszelepes, illetve 1152 köbcentis hengerenként 4 szelepes hengerfejjel.
Amikor beindítjuk, végigfut a szokásos Guzzi borzongás a motoron, azaz megrázkódik egy kicsit a hosszában beépített erőforrás lendítő tömege miatt. Természetesen a legnagyobb lökettérfogatúnak a legöblösebb a hangja, de a V2-es érzés és mély bariton még a "kis" nyolcötvenest is férfiasítja. Bár sokat férfiasítani nincs mit a Grison, mert mind kinézetre, mind a vezetését tekintve férfias. Széles kormány, előre húzott lábtartó, alacsony üléspozíció, bivalyerős, nyomatékos motor és tiszteletet parancsoló hang. Talán így lehet röviden jellemezni a motort, mely a menetpróbán azért kezelhető másképpen is: finoman adagolható fékkel a kanyarok előtt, neutrális, akadozás mentes kigyorsítás, a V2 nyomatékát már alsó fordulaton kihasználva.
Fontos megjegyezni a Metzeler gumik szerepét, hiszen egy bő kétmázsás test kanyargós úton való biztonságos terelgetéséhez szükség is van rájuk, és egyben jól informálják a vezetőt az esetleges "bátrabb vállalkozások" határán.
Hölgyek általában a 850-est választják, az utcai közlekedéshez tökéletes teljesítmény és a kisebb súly miatt. A technikai újdonságok iránt érdeklődők kedvence a Griso 8V, aki pedig ismeri és szereti a bevált 1100-es Guzzi blokkot, a csúcsmodell ára alatt választhat magának szinte hasonló menetteljesítményekkel rendelkező motort. Szintén formabontó a Griso család színválasztéka. Gyöngyház fehér, narancssárga, vörös, ezüst, fekete. Az 5 éves garancia pedig alátámasztja a motor minőségi kidolgozását.
Forrás: Aprilia Hírlevél