A kis ékszerdoboz
[InfoBike.hu | infobike]
Felvétel dátuma: 2010.03.28 vespa, lx, robogó
Vespa mindig is elbűvölte a közvéleményt, azzal, hogy több mint 60 éves tradíciót nem felejti el, új motorjai gyártásában, hanem előszeretettel alkalmazza azt. A Vespa LXV Navy esetében sem jártak el másként...
Mindig mikor robogóval közlekedem a tömött sorok között és elhagyom az idegeskedő, órákat álló autósokat megfordul bennem a gondolat, hogy úr isten pár éve még én is ezt csináltam. Ott ültem és vártam, hogy lépésről lépésre haladjak. De mára ennek vége. Beláttam, hogy autóval csak az jár akinek van ideje, nem siet sehova és nem sajnálja a pénzét benzinre. Amióta robogóval közlekedem nem kések el sehonnan és nagymotoromat is lassan elhanyagolom a praktikus 50-esek miatt. Az ötvenes robogók közül, egy ilyen különleges példánnyal végigsuhanni nem csak praktikus, hanem egyben felemelő érzés is.
Első pillantásra egy elegáns, letisztult formájú robogót szemlélhetünk, amelyen felismerhetők a Vespa jellegzetes jellemvonásai is. A mérnökök mindent megtettek ahhoz, hogy LXV Navy újra felidézze a 60-as évek stílusérzetét. Előre nagyméretű lámpatest került, ami jól mutató króm keret foglal magába. A lámpatest jellegzetessége az elhelyezésében régi időket visszahozó „újítás”, mivel a lámpatest –a hatvanas évek Vespáihoz hasonlóan – a kormányra került. A krómozott felületek ezen kívül több helyen is feltűnnek, a masszív visszapillantó tükrön át a hátsó kapaszkodó is krómozott. A kormányon nagyméretű, jól látható króm keretbe foglalt műszerfal ékesedik, szerencsére hagyományos kialakítású. Az irányjelzők természetesen a karosszériába beágyazva foglalnak helyet és áttetsző színben pompáznak, míg a hátsó féklámpa is 60-es évekbeli Vespa - stílust idézi formájával. Az új külső megjelenés megfelel minden korosztály számára férfiaknak és nőknek egyaránt.
A karosszéria hű maradt elődjeihez, szintén egybefüggő acél karosszériából áll, ami szilárdsága révén stabil, pontos irányíthatóságot kölcsönöz az LXV-nek. Az ülést szemlélve sem lehet panaszunk, a felhasznált anyagok jó minőségről tanúskodnak és jól illeszkednek az összhatáshoz. Az hasított bőr ülés két részből áll egy a vezetőnek és egy az utasnak, ami sajnos nálunk még mindig nem használható segédmotorok esetében.
A hasított bőr mintázatú ülésen helyet foglalva a Vespáknál megszokott kényelem és elegendő lábtér fogad. A lábtér padlólemezén függőleges gumicsíkok elevenítik fel az egykori régi modellek emlékét. A szélesen kinyúló visszapillantó tükröknek nagyszerű hátratekintés biztosítanak, így a városi közlekedésben is biztonságos haladást garantálnak. Az LXV természetesen elsőre indul, duruzsoló hangja jelzi, hogy indulásra készen áll a 49 cm3-is aggregát. Indíthatjuk önindítóval és berugókarral egyaránt. A 4 lóerő 2 ütemű robogó mérete révén nagyon fürgének bizonyul, a gázadásra úgy ugrik mint egy kis buldog, aki gazdája parancsára azonnal engedelmeskedik.
A fékek tekintetében elől jól adagolható hidraulikus tárcsafék, míg hátul hagyományos dobfék található, amik a tökéletesen megállják a helyüket. A Vespa elől 11 colos, míg hátul 10 colos felnit kapott, ami méretét tekintve nem számít nagynak, viszont a jó futómű beállításnak köszönhetően megfelelő stabilitást garantál használójának. A mérnökök a futómű beállításnál az arany középutat választották, így nem ér kellemetlen meglepetés rosszabb minőségű úton történő haladáskor, jól csillapítja a kisebb kátyúkat, viszont ahol szükséges, például egy tempósabb kanyarban megfelelően feszes marad az LXV Navy.
Az LXV Navy szintén jó húzás volt a Piaggio konszern részéről. Az elegáns fürge jármű igazi kuriózum az utakon, annak érdemes őt választani, aki szeretne egy kicsit kiemelkedni a szürke hétköznapokból egy új életérzést nyújtó Vespával.