tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

HONDA CB125F - 2015




Megújult CB125F a CB-F család
[InfoBike.hu | Honda Hungary] Felvétel dátuma: 2014.11.19



A modellt érintő változások: a megújult CB125F a CB-F család friss, naked jellegű megjelenését öltötte magára, kezelhetőségét pedig továbbfejlesztett felfüggesztések és 18 colos, hatágú felnik teszik még könnyebbé. Tervezésénél arra törekedtek a Honda mérnökei, hogy valódi segítséget nyújtson a tulajdonosnak, ezért az új, léghűtéses erőforrás az alsó és középső fordulatszám-tartományban egyaránt rendkívül nyomatékos, mégsem zavarja rezgéseivel a pilótát, s - a PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezőnek köszönhetően - fogyasztása is igen kedvező. Kiemelkedő használati értékéhez az elsőrangú összeszerelési és anyagminőség, valamint az alacsony fenntartási költség is nagyban hozzájárul.

Tartalom:

1. Bevezetés

2. Áttekintés

3. Főbb jellemvonások

4. Kiegészítők

5. Műszaki adatok

 

1. Bevezetés 

 

Egy belépő szintű 125 köbcentis motorkerékpárnak felettébb sokoldalúnak kell lennie. Egyrészt alacsony fogyasztás és fenntartási költség mellett kell elszállítania tulajdonosát A-ból B-be, másrészt könnyen kezelhetőnek kell lennie, hogy a vezető gyorsan, biztonságosan és gondmentesen elérhesse úticélját.

 

A 125-ös géposztályban keresgélő kezdő motorosok többsége kompakt és kezes járművet szeretne, mindazonáltal alapvető elvárás, hogy a kiszemelt modell nagymotoros benyomást keltsen. Ezért aztán a kategória szereplőinek mindent tudnia kell, amit a nagyoknak, beleértve a kényelmet, az élvezetes vezethetőséget és persze a végtelen szabadságot, amit a kétkerekűek nyújtanak. Mindemellett elengedhetetlen a – tanulási folyamatot megkönnyítő - felhasználóbarát viselkedés, az elsőrangú minőség, a trendi megjelenés és a pozitív összhatás, ami a hétköznapi közlekedést is örömtelivé varázsolja.

 

Ezeket figyelembe véve minden gyártónak, illetve márkának rendkívül fontos, hogy új, sikeres modelleket kínáljon a kategória vásárlóinak. Ha az adott típus beváltja a hozzáfűzött reményeket, és tökéletesen kiszolgálja gazdáját, szinte biztos, hogy a vezető egy életen át hű marad a márkához, s nagyobb motorjait is az adott cég palettájáról választja, ha motoros tudása fejlődik.

 

A Honda CBF125 igazán kiforrott, simulékony motorkerékpár, így tökéletes választás a kezdők számára. Legújabb változata az elődmodell legjobb tulajdonságait mentette át a jelenbe, egyszersmind még szebbé és könnyebben használhatóvá vált. Nyergében gyorsan és egyszerűen elérheti úticélját, s biztos, hogy egy életre beleszeret a motorozásba.

 

2. Áttekintés

 

Az új CB125F idomzatán a kéthengeres CB500F és a négyhengeres CB650F vonalai köszönnek vissza, egyértelműen jelezve, hogy a CB125F a CB család teljes értékű tagja. Emellett jó adag streetfighteres agresszivitás is tetten érhető a modellen, a felegyenesedett üléspozíció és a széles kormány elképesztően könnyűvé teszi az irányítást.

 

A vadonatúj acélváz kiemelkedő merevséget garantál, és átgondolt geometriájából fakadóan tökéletesen passzol a mindenes szerepkörhöz. A magabiztos motorozást a 17 helyett immáron 18 colos felnik is elősegítik, megnövekedett átmérőjük révén számottevően javult a menetkomfort és az úttartás. Szintén nagy előrelépést jelentenek a hatékonyabb első teleszkópok és hátsó rugóstagok, miként az erős, finoman adagolható fék is az élvezetes, biztonságos motorozást szolgálja. A rendszer részeként elöl tárcsa, hátul dob lassítja a kereket.

 

Az új CB125F lelke egy végtelenül megbízható, elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt, egyhengeres erőforrás, melyet úgy hangoltak, hogy azonnal reagáljon a gázadásokra, s bőséges forgatónyomatékot adjon le az alsó és középső fordulatszám-tartományban. A kiegyensúlyozó-tengellyel megspékelt motor fürgévé és rugalmassá teszi a típust, s a minőségérzetet is növeli, hiszen a teljes fordulatszám-régióban csendesen, kifinomultan jár. PGM-FI befecskendező-rendszere nem csak az üzemanyag-fogyasztást minimalizálja, hanem a hidegindítást is megkönnyíti, így a legzordabb időben is azonnal életre kelthető a modern hajtómű.

 

További jó hír a jövőbeni tulajdonosoknak, hogy a számtalan fejlesztés és a kiváló minőség dacára a 2015-ös CB125F-et rendkívül versenyképes áron kínálják majd a kereskedések.

 

3. Főbb jellemvonások

 

 

3.1 Stílus, váz és futómű

 

A naked motorkerékpárok iránti kereslet évről évre növekszik Európában, ez hívta életre az utcai stílust képviselő, jó kiállású, erőteljes megjelenésű CB125F-et. Szögletes oldalelemei és markáns, elvékonyodó hátsó idomjai tetszetős, lendületes képet rajzolnak elénk, s minimálisra csökkentik a magasságkülönbséget a vezető és az utas között. A színtelen, átlátszó búra alá rejtett, narancssárga izzóval készülő irányjelzők még stílusosabb megjelenést kölcsönöznek a CB125F-nek, és javítják a láthatóságot.

 

A motor, a leömlő, a kipufogódob, a teleszkópszárak és a kerekek fekete fényezést kaptak, ezzel is kiemelve a motor trendi vonalvezetését, valamint az idomok csodálatos színét. Ráadásként a hátsó futómű rugói pirosak, s a Honda logó felkerült a forgattyúházra is. Kitűnő adottságainak köszönhetően a CB125F könnyedén megbirkózik a szeszélyes európai időjárással, lehengerlő stílusa, összeszerelési minősége és igényes fényezése pedig igazán büszkévé teheti a tulajdonost.

 

Ez a motor kiváló eszköz a hétköznapi ingázáshoz, nyergében gyorsan és biztonságosan juthatunk el az iskolába, munkahelyre. Egyedülálló hangulata végleg és visszavonhatatlanul rabul ejti a pilótát, ablakot nyitva a motorozás csodálatos világára. A felegyenesedett, kényelmes üléspozíció, a kissé előre helyezett lábtartó és a széles, hátra húzott, végállástól végállásig kilencvenfokos szögben elfordítható kormány gyerekjátékká teszi az irányítást, s magabiztossá a vezetőt. A 775 milliméter magasra helyezett ülésből remekül belátni a CB125F előtti útszakaszt, ami szintén hozzájárul a hatékony, balesetmentes közlekedéshez.

 

 

Maga a motor az integrált acélváz erős gerincén függeszkedik, méghozzá úgy elhelyezve, hogy a modell súlyelosztása a lehető legjobb legyen. A vázgeometria hasonlóképpen átgondolt, kialakításánál a kiváló menetkomfort és egyenesfutás volt a cél, persze amellett, hogy könnyű legyen a kormányzás és a motor sportos érzetet nyújtson a kanyarokban. A villaszög 26 fok, az utánfutás 97 mm, a tengelytáv 1295 mm, a menetkész tömeg pedig csupán 128 kg.

 

 

A hátsó futóműnél alkalmazott rugóstagok előfeszítése öt lépcsőben változtatható, az első teleszkópok pedig 120 milliméteres rugóúttal járulnak hozzá a kiváló úttartáshoz. Munkájukat hatágú, 18 colos alumíniumfelnik, valamint 80/100 és 90/90 méretű gumiabroncsok teszik hatékonyabbá, így rossz minőségű útburkolaton is kényelemben haladhatnak a CB125F utasai. Elöl 240 milliméter átmérőjű, kétdugattyús nyereggel társított tárcsa, hátul 130 milliméteres dobfék felel a lassításért.

 

A CB125F négy színben lesz elérhető:

 

 

Pearl Twinkle Yellow (sárga)

Onyx Blue Metallic (metálkék)

Pearl Sunbeam White (gyöngyházfehér)

Candy Blazing Red (piros)

 

3.2 Erőforrás

 

A CB125F léghűtéses, injektoros, OHC vezérlésű, kétszelepes, egyhengeres, 124,7 köbcentis motorja igazán kiforrott darab, hatékonyság és megbízhatóság terén egyaránt a legmagasabb színvonalat képviseli. Furata 52,4, lökete 57,8 milliméter, míg sűrítési viszonya 9,2:1. A 2015-ös évre új hengerfejet kapott a modell, méghozzá kiegyensúlyozó-tengellyel kiegészítve, ami hatékonyan szűri ki a motor rezgéseit. Hála a modern konstrukciónak, a CB125F 10,6 lóerőt ad le (7,8 kW) 7750-es percenkénti főtengelyfordulatnál, forgatónyomatéka pedig – 6250-es fordulatnál - eléri a 10,2 Nm-t. Az erőátvitelt ötfokozatú váltóval oldották meg a mérnökök, melynek áttételeit annak megfelelően határozták meg, hogy városban és hosszabb távokon is széles fordulatszám-tartományokban motorozhasson a pilóta.

 

Persze a számok csak a történet felét mesélik el, az összkép a gyakorlati tapasztalatokkal válik teljessé. Már pedig a CB125F ebben igazán nagy, minden egyes porcikáját a barátságos viselkedés és a hatékony helyváltoztatás jegyében alkották meg a szakemberek. Motorja arra született, hogy valós, hétköznapi közlekedési problémákat oldjon meg, ezért kifejezetten nyomatékos az alsó és középső fordulatszám-tartományban, vehemensen gyorsít álló helyzetből, s ugrik minden gázparancsra. Érezhetően erősebb és kifinomultabb lett, s vezetési élmény terén is felülmúlja régi önmagát.

 

Mindezek dacára üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,95 l/100 km (WMTC szabvány szerint), így a 13 literes benzintartállyal akár 600 kilométert (!) is megtehet a pilóta. A PGM-FI üzemanyag-befecskendező működését a legmodernebb mágnesszelepek teszik hatékonyabbá, ezáltal szélsőséges időjárásban is mindig könnyen indítható a motor.

 

 


4. Műszaki adatok

 

ERŐFORRÁS

 

Motorkonstrukció

Léghűtésű, négyütemű, kétszelepes, OHC-vezérlésű egyhengeres, kiegyensúlyozó-tengellyel

Összlökettérfogat

124,7 cm3

Furat x löket

52,4 x 57,8 mm

Sűrítési viszony

9,2:1

Maximális teljesítmény

7,8 kW (10,6 LE)/7750 f./perc

Maximális forgatónyomaték

10,2 Nm/6250 f./perc

Motorolaj mennyisége

 1,0 liter

ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER

 

Befecskendező

PGM-FI elektronikus befecskendezés

Üzemanyagtartály kapacitása

13 liter

Üzemanyag-fogyasztás

1,95 liter/100 km (WMTC)

ELEKTROMOS RENDSZER

 

Önindító

Elektromos önindító

Akkumulátor kapacitása

 12V/6AH

Generátor teljesítménye

 202W

ERŐÁTVITEL

 

Tengelykapcsoló

 Olajfürdős, többtárcsás, spirálrugós

Váltófokozatok száma

 Öt

Szekunder hajtás

 Standard lánc

VÁZ ÉS FUTÓMŰ

 

Konstrukció

 Gyémánt alakú gerincváz

Méretek (H´Sz´M)

2035 x 765 x 1080 mm

Tengelytáv

1295 mm

Villaszög

26°

Utánfutás

97 mm

Ülésmagasság

775 mm

Szabad hasmagasság

160 mm

Menetkész tömeg

128 kg (elöl 58, hátul 70 kg)

FUTÓMŰ

 

Elöl

31 mm átmérőjű teleszkópvilla 120 milliméteres rugóúttal

Hátul

Kétoldali rugóstag öt fokozatban állítható előfeszítéssel

 

 

KEREKEK

 

Elöl

18 colos, öntött, hatágú alumíniumfelni

Hátul

18 colos, öntött, hatágú alumíniumfelni

Felni mérete elöl

 18 M/C x MT 1,85

Felni mérete hátul

 18 M/C x MT 2,15

Gumiabroncs mérete elöl

 80/100 R18 M/C (47P)

Gumiabroncs mérete hátul

 90/90 R18 M/C (51P)

FÉKRENDSZER

 

Elöl

240 mm-es féktárcsa kétdugattyús féknyereggel

Hátul

130 mm-es dobfék

MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA

 

Műszerek

 Üzemanyagszint-mérő, fordulatszám-mérő, sebességmérő, váltófokozat visszajelző, kilométer-számláló

Fényszórók

 12V 35W (tompított), 35W (távolsági)

Hátsó lámpa

 12V 21W (fék), 5W (helyzetjelző)

 

A műszaki adatok csupán tájékoztató jellegűek, a gyártónak jogában áll bejelentés nélkül megváltoztatni azokat.

 

** Kérjük, vegye figyelembe, hogy a megadott értékeket a WMTC szabványban meghatározott körülmények között mértük! A tesztet próbapadon hajtottuk végre vezetővel, utas és kiegészítők nélkül. Az aktuális üzemanyag-fogyasztást a vezetési stílus, a motor állapota, az időjárási és útviszonyok, a guminyomás, a felszereltség, a csomagok és az utasok súlya, illetve mérete, valamint egyéb tényezők befolyásolhatják.


 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.