Tartalom:
1. Bevezetés
2. Áttekintés
3. Főbb jellemvonások
4. Kiegészítők
5. Műszaki adatok
1. Bevezetés
Egy belépő szintű 125 köbcentis motorkerékpárnak felettébb sokoldalúnak kell lennie. Egyrészt alacsony fogyasztás és fenntartási költség mellett kell elszállítania tulajdonosát A-ból B-be, másrészt könnyen kezelhetőnek kell lennie, hogy a vezető gyorsan, biztonságosan és gondmentesen elérhesse úticélját.
A 125-ös géposztályban keresgélő kezdő motorosok többsége kompakt és kezes járművet szeretne, mindazonáltal alapvető elvárás, hogy a kiszemelt modell nagymotoros benyomást keltsen. Ezért aztán a kategória szereplőinek mindent tudnia kell, amit a nagyoknak, beleértve a kényelmet, az élvezetes vezethetőséget és persze a végtelen szabadságot, amit a kétkerekűek nyújtanak. Mindemellett elengedhetetlen a – tanulási folyamatot megkönnyítő - felhasználóbarát viselkedés, az elsőrangú minőség, a trendi megjelenés és a pozitív összhatás, ami a hétköznapi közlekedést is örömtelivé varázsolja.
Ezeket figyelembe véve minden gyártónak, illetve márkának rendkívül fontos, hogy új, sikeres modelleket kínáljon a kategória vásárlóinak. Ha az adott típus beváltja a hozzáfűzött reményeket, és tökéletesen kiszolgálja gazdáját, szinte biztos, hogy a vezető egy életen át hű marad a márkához, s nagyobb motorjait is az adott cég palettájáról választja, ha motoros tudása fejlődik.
A Honda CBF125 igazán kiforrott, simulékony motorkerékpár, így tökéletes választás a kezdők számára. Legújabb változata az elődmodell legjobb tulajdonságait mentette át a jelenbe, egyszersmind még szebbé és könnyebben használhatóvá vált. Nyergében gyorsan és egyszerűen elérheti úticélját, s biztos, hogy egy életre beleszeret a motorozásba.
2. Áttekintés
Az új CB125F idomzatán a kéthengeres CB500F és a négyhengeres CB650F vonalai köszönnek vissza, egyértelműen jelezve, hogy a CB125F a CB család teljes értékű tagja. Emellett jó adag streetfighteres agresszivitás is tetten érhető a modellen, a felegyenesedett üléspozíció és a széles kormány elképesztően könnyűvé teszi az irányítást.
A vadonatúj acélváz kiemelkedő merevséget garantál, és átgondolt geometriájából fakadóan tökéletesen passzol a mindenes szerepkörhöz. A magabiztos motorozást a 17 helyett immáron 18 colos felnik is elősegítik, megnövekedett átmérőjük révén számottevően javult a menetkomfort és az úttartás. Szintén nagy előrelépést jelentenek a hatékonyabb első teleszkópok és hátsó rugóstagok, miként az erős, finoman adagolható fék is az élvezetes, biztonságos motorozást szolgálja. A rendszer részeként elöl tárcsa, hátul dob lassítja a kereket.
Az új CB125F lelke egy végtelenül megbízható, elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt, egyhengeres erőforrás, melyet úgy hangoltak, hogy azonnal reagáljon a gázadásokra, s bőséges forgatónyomatékot adjon le az alsó és középső fordulatszám-tartományban. A kiegyensúlyozó-tengellyel megspékelt motor fürgévé és rugalmassá teszi a típust, s a minőségérzetet is növeli, hiszen a teljes fordulatszám-régióban csendesen, kifinomultan jár. PGM-FI befecskendező-rendszere nem csak az üzemanyag-fogyasztást minimalizálja, hanem a hidegindítást is megkönnyíti, így a legzordabb időben is azonnal életre kelthető a modern hajtómű.
További jó hír a jövőbeni tulajdonosoknak, hogy a számtalan fejlesztés és a kiváló minőség dacára a 2015-ös CB125F-et rendkívül versenyképes áron kínálják majd a kereskedések.
3. Főbb jellemvonások
3.1 Stílus, váz és futómű
A naked motorkerékpárok iránti kereslet évről évre növekszik Európában, ez hívta életre az utcai stílust képviselő, jó kiállású, erőteljes megjelenésű CB125F-et. Szögletes oldalelemei és markáns, elvékonyodó hátsó idomjai tetszetős, lendületes képet rajzolnak elénk, s minimálisra csökkentik a magasságkülönbséget a vezető és az utas között. A színtelen, átlátszó búra alá rejtett, narancssárga izzóval készülő irányjelzők még stílusosabb megjelenést kölcsönöznek a CB125F-nek, és javítják a láthatóságot.
A motor, a leömlő, a kipufogódob, a teleszkópszárak és a kerekek fekete fényezést kaptak, ezzel is kiemelve a motor trendi vonalvezetését, valamint az idomok csodálatos színét. Ráadásként a hátsó futómű rugói pirosak, s a Honda logó felkerült a forgattyúházra is. Kitűnő adottságainak köszönhetően a CB125F könnyedén megbirkózik a szeszélyes európai időjárással, lehengerlő stílusa, összeszerelési minősége és igényes fényezése pedig igazán büszkévé teheti a tulajdonost.
Ez a motor kiváló eszköz a hétköznapi ingázáshoz, nyergében gyorsan és biztonságosan juthatunk el az iskolába, munkahelyre. Egyedülálló hangulata végleg és visszavonhatatlanul rabul ejti a pilótát, ablakot nyitva a motorozás csodálatos világára. A felegyenesedett, kényelmes üléspozíció, a kissé előre helyezett lábtartó és a széles, hátra húzott, végállástól végállásig kilencvenfokos szögben elfordítható kormány gyerekjátékká teszi az irányítást, s magabiztossá a vezetőt. A 775 milliméter magasra helyezett ülésből remekül belátni a CB125F előtti útszakaszt, ami szintén hozzájárul a hatékony, balesetmentes közlekedéshez.
|
|
Maga a motor az integrált acélváz erős gerincén függeszkedik, méghozzá úgy elhelyezve, hogy a modell súlyelosztása a lehető legjobb legyen. A vázgeometria hasonlóképpen átgondolt, kialakításánál a kiváló menetkomfort és egyenesfutás volt a cél, persze amellett, hogy könnyű legyen a kormányzás és a motor sportos érzetet nyújtson a kanyarokban. A villaszög 26 fok, az utánfutás 97 mm, a tengelytáv 1295 mm, a menetkész tömeg pedig csupán 128 kg.
A hátsó futóműnél alkalmazott rugóstagok előfeszítése öt lépcsőben változtatható, az első teleszkópok pedig 120 milliméteres rugóúttal járulnak hozzá a kiváló úttartáshoz. Munkájukat hatágú, 18 colos alumíniumfelnik, valamint 80/100 és 90/90 méretű gumiabroncsok teszik hatékonyabbá, így rossz minőségű útburkolaton is kényelemben haladhatnak a CB125F utasai. Elöl 240 milliméter átmérőjű, kétdugattyús nyereggel társított tárcsa, hátul 130 milliméteres dobfék felel a lassításért.
A CB125F négy színben lesz elérhető:
Pearl Twinkle Yellow (sárga)
Onyx Blue Metallic (metálkék)
Pearl Sunbeam White (gyöngyházfehér)
Candy Blazing Red (piros)
3.2 Erőforrás
A CB125F léghűtéses, injektoros, OHC vezérlésű, kétszelepes, egyhengeres, 124,7 köbcentis motorja igazán kiforrott darab, hatékonyság és megbízhatóság terén egyaránt a legmagasabb színvonalat képviseli. Furata 52,4, lökete 57,8 milliméter, míg sűrítési viszonya 9,2:1. A 2015-ös évre új hengerfejet kapott a modell, méghozzá kiegyensúlyozó-tengellyel kiegészítve, ami hatékonyan szűri ki a motor rezgéseit. Hála a modern konstrukciónak, a CB125F 10,6 lóerőt ad le (7,8 kW) 7750-es percenkénti főtengelyfordulatnál, forgatónyomatéka pedig – 6250-es fordulatnál - eléri a 10,2 Nm-t. Az erőátvitelt ötfokozatú váltóval oldották meg a mérnökök, melynek áttételeit annak megfelelően határozták meg, hogy városban és hosszabb távokon is széles fordulatszám-tartományokban motorozhasson a pilóta.
Persze a számok csak a történet felét mesélik el, az összkép a gyakorlati tapasztalatokkal válik teljessé. Már pedig a CB125F ebben igazán nagy, minden egyes porcikáját a barátságos viselkedés és a hatékony helyváltoztatás jegyében alkották meg a szakemberek. Motorja arra született, hogy valós, hétköznapi közlekedési problémákat oldjon meg, ezért kifejezetten nyomatékos az alsó és középső fordulatszám-tartományban, vehemensen gyorsít álló helyzetből, s ugrik minden gázparancsra. Érezhetően erősebb és kifinomultabb lett, s vezetési élmény terén is felülmúlja régi önmagát.
Mindezek dacára üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,95 l/100 km (WMTC szabvány szerint), így a 13 literes benzintartállyal akár 600 kilométert (!) is megtehet a pilóta. A PGM-FI üzemanyag-befecskendező működését a legmodernebb mágnesszelepek teszik hatékonyabbá, ezáltal szélsőséges időjárásban is mindig könnyen indítható a motor.
4. Műszaki adatok
ERŐFORRÁS
|
|
Motorkonstrukció
|
Léghűtésű, négyütemű, kétszelepes, OHC-vezérlésű egyhengeres, kiegyensúlyozó-tengellyel
|
Összlökettérfogat
|
124,7 cm3
|
Furat x löket
|
52,4 x 57,8 mm
|
Sűrítési viszony
|
9,2:1
|
Maximális teljesítmény
|
7,8 kW (10,6 LE)/7750 f./perc
|
Maximális forgatónyomaték
|
10,2 Nm/6250 f./perc
|
Motorolaj mennyisége
|
1,0 liter
|
ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER
|
|
Befecskendező
|
PGM-FI elektronikus befecskendezés
|
Üzemanyagtartály kapacitása
|
13 liter
|
Üzemanyag-fogyasztás
|
1,95 liter/100 km (WMTC)
|
ELEKTROMOS RENDSZER
|
|
Önindító
|
Elektromos önindító
|
Akkumulátor kapacitása
|
12V/6AH
|
Generátor teljesítménye
|
202W
|
ERŐÁTVITEL
|
|
Tengelykapcsoló
|
Olajfürdős, többtárcsás, spirálrugós
|
Váltófokozatok száma
|
Öt
|
Szekunder hajtás
|
Standard lánc
|
VÁZ ÉS FUTÓMŰ
|
|
Konstrukció
|
Gyémánt alakú gerincváz
|
Méretek (H´Sz´M)
|
2035 x 765 x 1080 mm
|
Tengelytáv
|
1295 mm
|
Villaszög
|
26°
|
Utánfutás
|
97 mm
|
Ülésmagasság
|
775 mm
|
Szabad hasmagasság
|
160 mm
|
Menetkész tömeg
|
128 kg (elöl 58, hátul 70 kg)
|
FUTÓMŰ
|
|
Elöl
|
31 mm átmérőjű teleszkópvilla 120 milliméteres rugóúttal
|
Hátul
|
Kétoldali rugóstag öt fokozatban állítható előfeszítéssel
|
KEREKEK
|
|
Elöl
|
18 colos, öntött, hatágú alumíniumfelni
|
Hátul
|
18 colos, öntött, hatágú alumíniumfelni
|
Felni mérete elöl
|
18 M/C x MT 1,85
|
Felni mérete hátul
|
18 M/C x MT 2,15
|
Gumiabroncs mérete elöl
|
80/100 R18 M/C (47P)
|
Gumiabroncs mérete hátul
|
90/90 R18 M/C (51P)
|
FÉKRENDSZER
|
|
Elöl
|
240 mm-es féktárcsa kétdugattyús féknyereggel
|
Hátul
|
130 mm-es dobfék
|
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA
|
|
Műszerek
|
Üzemanyagszint-mérő, fordulatszám-mérő, sebességmérő, váltófokozat visszajelző, kilométer-számláló
|
Fényszórók
|
12V 35W (tompított), 35W (távolsági)
|
Hátsó lámpa
|
12V 21W (fék), 5W (helyzetjelző)
|
A műszaki adatok csupán tájékoztató jellegűek, a gyártónak jogában áll bejelentés nélkül megváltoztatni azokat.
** Kérjük, vegye figyelembe, hogy a megadott értékeket a WMTC szabványban meghatározott körülmények között mértük! A tesztet próbapadon hajtottuk végre vezetővel, utas és kiegészítők nélkül. Az aktuális üzemanyag-fogyasztást a vezetési stílus, a motor állapota, az időjárási és útviszonyok, a guminyomás, a felszereltség, a csomagok és az utasok súlya, illetve mérete, valamint egyéb tényezők befolyásolhatják.