Vajon mi a siker titka?
Elég ha az alábbi legfontosabb három tulajdonságot vizsgáljuk:
1. Ár: A meglévő kínálat mellett tavaly 1,8 millió Ft volt az ABS nélküli változat ára. Ha idejében léptünk, akkor még akciósan 1,7 M Ft-ért is hozzájuthattunk az MT-07 példányhoz. Ha körülnézünk az új motor piacon, verhetetlen árnak számított a bevezető ár. Idén viszont kicsit másként alakul a helyzet 2015-re 1,9 M Ft lett ABS nélküli változat, így a Kawasaki hasonló motorkerékpára árban alatta van a MT-07-nek. A tesztelt példány ára pedig 2,48 M Ft.
2. Kezelhetőség: Nagyon könnyű, mindössze 178 kg-os motor kialakításánál centralizálták a tömeget és a lehető legalacsonyabbra helyezték azt. A végdob elhelyezése is ezt a célt szolgálja. Ezenkívül a motor kompakt kialakítása és jól megválasztott villaszög révén könnyen kezelhető motort alkottak. Mivel nem országúti száguldásra tervezték, a rövid tengelytáv (1400 mm) szűkebb forduláskor jól jön, egyenesfutása
3. Külcsín: A megfelelő ár és kezelhetőség mellett a csomagolás is nagyon fontos mérce a motorvásárlásnál. Az MT-07 mérnökeinek volt ideje egy stílusos külsőt varázsolni a motornak, ezenkívül odafigyeltek a részletekre is, így nem találunk rajta semmi gagyit, semmi oda nem illőt.
|
|
A fenti három pozitív tulajdonság mellett a MT-07 Moto Cage-nek megvan rá minden esélye, hogy még inkább a “stunt”-os stílust képviselő feltűnő jelenség legyen idén is az új motorok piacán.
Nemcsak a külcsín a belső is számít!
A tavalyi MT-07 tesztben írtam, hogy nemcsak a külső, de a belső is nagyon rendben van a motort tekintve. Az erőforrás 75 lóerőt képes kipréselni magából. Mindezt úgy, hogy kéthengeres DOHC erőforrás lévén már alsó és közép tartományban is jóval több lóerőt biztosít mint négyhengeres társai. A blokk 9000 percenkénti fordulatnál éri el a 75 lóerőt, de nyomatéka maximumát, 68 Nm-ert már 6500-as percenkénti fordulattól a rendelkezésünkre bocsátja.
A számokon túl a legfontosabb, hogy a motort megülve tényleg azt érzed, hogy te irányítod a motort. Pontosan azt csinálja, amit te szeretnél és a rendelkezésre álló erő a pilóták nagy részének bőven elegendő.
A mai motorgyártásnál sok motorgyártó a költségek lefaragása érdekében több modellnél kevésbé drága acélcsőből készíti a vázat alumínium helyett. Az MT esetében is így jártak el, amivel nincsen semmi baj. Könnyű súlya révén nem érezzük, hogy drágább alumínium vázra lenne szükségünk. Az ár lefaragásához a fordított első villákról és radiális féknyergekről is le kell mondanunk, de mindkettővel elégedettek leszünk, mivel jól bevált hagyományos villa is alaposan végzi dolgát. Elől 282 mm-es, míg hátul 245 mm-es féktárcsák ABS-sel látták el őket, nem volt határozott nyomáspont és egyujjas fékezés, de kategóriájában szintén csak azt tudom mondani, hogy célnak teljesen megfelelnek.
|
|
Miben más az MT-07 Moto Cage az MT-07-hez képest?
Lényegi változás küllemben található a Moto Cage-en, a motor alapja megegyezik a sima MT-07-tel.
Az egyedi kiadás speciális bukócsövet kapott mindkét oldalra, melyet még egy-egy bukógomba is kiegészít. Az Moto Cagen állítható fényszórómaszkot találunk és különleges hátsó ülésre cserélték a sima MT-07-en lévőt. A kormányra masszív kézvédők is kerültek, amik fényezésük révén szintén nagyon jól illeszkednek az agresszív megjelenésbe. A védelmet és külső megjelenést is szolgálja a hűtő két oldalára elhelyezett védő rács. A sportos megjelenésről még az élénkvörös domború matricák és a szintén élénkvörösre fényezett 10 küllős alumínium felnik gondoskodnak.
Utas szállítás
Az új hátsó ülés bordázott kialakítása nem éppen kedvez az utas számára. A hátsó ülésen utazva felér egy fenék masszázzsal az élmény, így ha hosszabb távon tervezünk utas szállítást, válasszuk az alap változatot vagy szerezzünk be egy gyári extraként kapható kényelmes ülést.
Közlekedés
A 805 mm-re helyezett ülés nem túl magas. Az én 175 cm-mel telitalppal leér mindkét lábam. A műszerfal jól látható, a digitális egységen fő hangsúlyt a fordulatszámmérő indikátor kapta. De a pillanatnyi sebesség és aktuális sebesség fokozat és benzinszint nagyon jól látható. Egyedül gondom a visszapillantó tükörrel volt. Már tavaly is meggyűlt vele a bajom, hatszögletű kialakítása kevésbé előnyös, hamar cserélném, a jobb hátralátás érdekében.
|
|
Egy kis MT történelem
Az MT modellcsalád első debütálása 2005-ben történt. Elsőként a Yamaha MT-01 jelent meg. 2005-ben szintén hatalmas felhajtás övezte körül az MT-01 megjelenését. Az összes kereskedésben külön MT sarok volt és minden médiumból a MT debütálása volt látható. A sport cruiserként megjelent modell 1674 cm3-is V2-es erőforrással nyűgözte le a nem mindennapi gépre vágyó ügyfeleket.
Az MT-01 mellett megjelent az utca emberének elérhető MT-03 modell. Az XT 660 X és R változatban dolgozó egy hengeres erőforrás dolgozott a kis MT-ben.
Pár év csend után tavaly leporolták a MT modellterveket és újragondolták az MT image-t. Eredményül megjelent az első újragondolt modell, az MT-09. Három henger, egyedi megjelenés emelte a magaslatokba az új típust. Japán sötét oldala tehát bemutatkozott. Ideje volt, hogy második lépésként a menetpróbán nálunk járt modellt is bemutassák a nagyközönség felé. Az MT-07 megjelenése után persze ugyanolyan gőzerővel dolgoztak a MT image-on, így megjelent a tiniknek szánt nyolcadliteres Yamaha MT-125-ös és a Scrambler stílusú Yamaha MT-09 Sport Tracker. Az MT projekt idén sem állt meg, még tavaly bemutatott fiataloknak szánt agresszív külsővel felruházott MT-07 Moto Cage és fejidomos sokkal jobb szélvédelmet nyújtó MT-09 Tracer 2015-ben tovább kényezteti a MT rajongok táborát.
|
|
A pár nap alatt míg nálam volt a Moto Cage, találkoztam MT-07 tulajdonossal, aki nagyon elégedett volt a motorral és ugyanazt a pozitív tulajdonságokat ecsetelte, amit én is a néhány nap alatt megtapasztaltam. Az MT-07 nemcsak árban, de minőségben és motorozási élményben is pont azt nyújtja, amit elvársz tőle. Sőt a fogyasztás is kedvező a teszt alatt 5,2 litert fogyasztott 100 kilométerenként. Ezért szívesen látnék én is egy ilyen motort a garázsomban!
Köszönet a tesztmotorért a Yamaha Motor Europe-nak és a tesztruházatért a Shox Kft-nek!