tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

2016-os modellévű HONDA SH300i




Sajtóközlemény új SH300i
[InfoBike.hu | Honda Motor Europe Limited Magyarországi Fióktelepe] Felvétel dátuma: 2015.06.13



Sajtóközlemény kiadásának dátuma: 2016. június 08. A modellt érintő változások: az SH300i jelentősen megújult az idei esztendőre. A módosítások eredményeként dinamikusabban gyorsít, kevesebb üzemanyagot fogyaszt, és markánsabb stílus jellemzi. További előrelépés a fénydiódás világítás, a Smart Key, az alapfelszereltségként kínált blokkolásgátló és az immáron zárt bukósisak tárolására is alkalmas csomagtér. A hatékonyabbá tett erőforrás az első motorkerékpár-hajtómű a Honda választékában, amely megfelel az Euro 4-es kibocsátási normáknak.

Tartalom:

  1. Bevezetés
  2. Áttekintés
  3. Főbb jellemzők
  4. Műszaki adatok

 

1. Bevezetés 

 

A Honda SH néven forgalmazott robogók elképesztő piaci sikert arattak az elmúlt harminc évben, amit mi sem bizonyíthatna jobban, minthogy tízmillió vásárló döntött a típus mellett. Ezzel az SH szinte márkává vált a márkán belül, egyet jelentve a kiemelkedő teljesítménnyel, a prémium felszereltséggel és az előkelő megjelenéssel. Mindezt a Honda nyújtotta kiváló összeszerelési és anyagminőség koronázza, ismét elsőrangú terméket kínálva a motorosoknak.

 

Kompakt felépítésével, egybenyitott, síkpadlós lábterével és 16 colos kerekeivel az SH300i a klasszikus SH-hagyományokat követi, miként a városi és autópálya-használatra egyaránt alkalmas, erőteljes motor is a típus sajátossága.

 

A modell népszerűségének titka, hogy valódi, átfogó megoldást nyújt a városlakók közlekedési problémáira, s mindig élen jár műszaki és formai szempontból. Így van ez most is, hiszen az SH300i friss, kortárs stílussal, valamint erősebb, közvetlenebb és takarékosabb motorral veti bele magát a 2015-ös év forgatagába. Megújulásával tovább erősödhet a modellről alkotott kép, miszerint ez a modern klasszikus nem más, mint a tökéletes városi jármű.

 

Michio Atsuchi – az SH300i projekt vezetője elmondta:

 

„Kiemelkedő teljesítményével az első SH300i még izgalmasabbá tette az SH családot – fantasztikus gyorsulása és felhasználóbarát viselkedése lenyűgözte a vásárlókat. Ezért aztán a tervezőcsapat célja az volt, hogy az újságírók „a római forgalom hatásos ellenszereként” jellemezzék az új modellt. A módosítások kényelmesebbé, agilisabbá és stílusosabbá tették a típust, ami ráadásként még jobban gyorsul, mint elődje.”

 

 

2. Áttekintés

 

Az új SH300i a már bevált formulát követi, de vadonatúj acél bölcsővázra épül, és immáron 1438 milliméter a tengelytávja, így az ülés alatti tárolórekeszben egy teljes értékű, zárt bukósisak is elfér.

Az SH300i mindig is komoly erőtartalékainak és gyors gázreakcióknak köszönhette népszerűségét, ezért a mérnökök e tekintetben is tovább tökéletesítették a modellt. Egyhengeres, négyszelepes, folyadékhűtésű, 279 köbcentis erőforrása még nyomatékosabb lett az alsó és középső fordulatszám-tartományban, s azonnal reagál a pilóta gázparancsaira. Kiemelkedő teljesítménye, dinamizmusa és kifinomult járáskultúrája városi használatra, valamint országúti, illetve autópályás kalandokra egyaránt ideálissá teszi PGM-FI injektorral táplált motort, s fenntartási költségei is rendkívül alacsonyak, ugyanis az elektronikus üzemanyag-befecskendező, a csökkentett belső ellenállás és a kis súrlódású csapágyak révén még kedvezőbb lett a fogyasztás. A módosítások a károsanyag-kibocsátásra is pozitív hatással voltak, így az SH300i motorja az első olyan motorkerékpárokhoz kínált Honda erőforrás, ami megfelel az Euro 4 szabványnak.

 

A modellfrissítés hozadékaként az üléspozíció is kényelmesebb lett, azaz felegyenesedett, egészséges testtartásban terelgethető az új SH300i. Könnyű kezelhetőségéhez az egy kilogrammos súlycsökkentés és az alapfelszereltség részeként kínált blokkolásgátló is hozzájárul, s komoly változás, hogy az új ülésformának köszönhetően az alacsonyabb pilóták lába is könnyedén eléri a talajt.

 

Markáns vonalainak hála az új SH300i erőt és céltudatosságot sugároz, ugyanakkor – fénydiódás első és hátsó lámpáit nézve - modernitásához sem férhet kétség. Az SH család prémium zászlóshajójaként egyéb ínyencségeket is tartogat a vásárlók számára, ilyen például a Smart Key, ami egyszerre teszi kényelmessé és biztonságossá a használatot.

 

3. Főbb jellemzők

 

3.1 Stílus és felszereltség

 

Erős és tiszteletet parancsoló – 2015-ben ismét e szavak írják le legérzékletesebben az SH300i koncepcióját, már csak azért is, mert az új, modern vonalvezetés kiemeli a modell prémium jellegét és sportos mivoltát. Feltűnő, egyedi frontrésze már messziről felismerhetővé, s persze vonzóvá teszi, míg az oldalidomok az acélos, férfias jelleget hangsúlyozzák.

 

A formai változások nem csak esztétikailag fontosak, hanem használhatóság szempontjából is, tudni illik az átrajzolt idomzat révén még praktikusabb lett az SH300i. Példaként említhetjük az immáron zárt bukósisak tárolására is alkalmas, ülés alatti rekeszt, ami még kényelmesebb hétköznapokat garantál, vagy a Smart Key rendszert, mellyel még funkcionálisabbá és biztonságosabbá vált a modell. A kompakt, jeladóval felszerelt kulcs a jobb oldalra helyezett forgókapcsolóval működik együtt – ha a kulcs két méternél közelebb van a motorhoz, a pilóta szabadon nyithatja a csomagtartót vagy indíthat.

 

Komoly könnyebbséget jelent, hogy az ülőlap mindössze 805 milliméterre esik a talajtól (csak 5 mm-rel több mint az SH125 és az SH150 esetében), a síkpadlós, 435 milliméter széles lábtartó pedig szabadon átjárható, akárcsak a klasszikus robogóknál. Az átgondolt kialakítás legfőbb előnye, hogy az SH300i tulajdonképpen minden testalkathoz passzol, s mivel felegyenesedett testtartásban vezethető, a pilóta messze beláthatja maga előtt az utat, illetve a forgalmat. A modell hosszúsága 2135, szélessége 725, magassága 1193 milliméter. A szabad hasmagasság 13 centi.

 

A 2015-ös SH300i-t hatféle színben rendelhetik meg a vásárlók:

 

Pearl Cool White (gyöngyházmetál)

Pearl Nightstar Black (gyöngyházmetál)

Matt Cynos Grey Metallic (metál)

Moondust Silver Metallic (metál)

Pearl Siena Red (gyöngyházmetál)

Pearl Pacific Blue (gyöngyházmetál)

 

Az SH300i-hez Eredeti Honda Kiegészítők széles választékát kínálja a márka, így mindenki számára adott a lehetőség, hogy személyre szabott, hosszú távon is kényelmes ingázómotorrá varázsolja a gépet. Érdemes beruházni például a 35 literes, fényezett túradobozra, a magasított plexire, a kézvédőkre, a fűthető markolatra, a riasztórendszerre és az U-lakatra is.

 

 
   
 

 
 

 

3.2 Váz és futómű

 

A vadonatúj, alul elvezetett (underbone) váz számos ponton változott, még inkább igazodva a városi, megállásokkal tarkított életvitelhez. A tengelytáv 16 milliméterrel hosszabb lett (1438 mm), a motor dőlésszöge 1 fokkal csökkent, a hátsó lengéscsillapítók löketét pedig 52-ről 44 milliméterre mérsékelték. A lengőkar bekötésére szolgáló, motor alatt kialakított Oreo rendszer még könnyebbé teszi az irányítást és segít az úthibák okozta ütések elnyelésében.  

 

Az SH300i adatai már magukban is beszédesek, a villaszög 27 fok 30 perc, az utánfutás 98 mm, a kormány pedig 45 fokban fordítható el jobbra-balra a középállástól. A 35 milliméter csúszószár-átmérőjű első teleszkópok hatékonyan simítják ki az útegyenetlenségeket, ugyanakkor pontos visszajelzést nyújtanak és a könnyű kezelhetőséget is elősegítik. Hátul alumíniumból öntött lengővilla fogja közre a kereket, sziklaszilárd úttartással és kiváló csillapítással örvendeztetve meg a tulajdonost. A modell menetkész tömege 169 kilogrammra csökkent.

 

Hogy mindig biztos legyen a tapadás, a 110/70 R16 méretű első abroncshoz 130/70 R16 méretű hátsó gumi társul, és alapfelszereltség a kétcsatornás, blokkolásgátló is, ami a 256 millis, szimpla tárcsákra épülő fékrendszer erejét tartja kordában.

 

 

3.3 Erőforrás

 

Az új SH300i motorja az első olyan motorkerékpár-hajtómű a Hondától, melynek károsanyag-kibocsátása megfelel az Euro 4-es normáknak. Az SOHC-vezérlésű, négyszelepes egység furata 72, lökete 68,5 mm, a kompresszióviszony 10,5:1. Korszerű felépítéséből fakadóan a motor – 7500-as percenkénti főtengelyfordulaton leadott – csúcsteljesítménye 25,2 lóerő (18,5 kW), s jelentősen nyomatékosabb az alsó és középső fordulatszám-tartományban, mint az elődmodell. Rugalmassága főként a sűrű városi forgalomban teszi egyszerűbbé a csalinkázást, de jól jön az országúti előzések során is.

 

Kiemelkedő teljesítménye ellenére az új SH300i üzemanyag-fogyasztása 8,7 százalékkal csökkent a kifutó változathoz viszonyítva. A 2,9 l/100 km-es átlagot egyebek mellett alacsony súrlódású csapágyakkal, módosított vezérműtengellyel és kifinomult kenési rendszerrel sikerült elérni, és sokat számít, hogy a fénydiódás lámpák táplálásához kisebb generátor is elég (22,5 Amper helyett 20,5 A). Hab a tortán, hogy a kilencliteres üzemanyagtartállyal akár 290 kilométeres hatótáv is elérhető.

 

4. Műszaki adatok

 

ERŐFORRÁS

 

Motorkonstrukció

Folyadékhűtésű, négyütemű, négyszelepes, egyhengeres, SOHC-vezérlésű

Összlökettérfogat

279,1 cm3

Furat x löket

72 mm x 68,5 mm

Sűrítési viszony

10,5:1

Maximális teljesítmény

25,16 LE (18,5 kW)/7500 f./perc

Maximális forgatónyomaték

25,5 Nm/5000 f./perc

Motorolaj mennyisége

1,7 liter

ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER

 

Befecskendező

PGM-FI elektronikus befecskendezés

Üzemanyagtartály kapacitása

9 liter

Üzemanyag-fogyasztás

2,9 l/100 km (WMTC szabvány szerint)

ELEKTROMOS RENDSZER

 

Önindító

Elektronikus

Akkumulátor kapacitása

12 V/11,6 Ah

Generátor teljesítménye

240 W

ERŐÁTVITEL

 

Tengelykapcsoló

Automatikus, röpsúlyos

Váltó típusa

V-Matic

Szekunder hajtás

V-szíj

VÁZ

 

Konstrukció

Alul elvezetett acélcső (underbone)

Méretek (h x sz x m)

2131 x 728 x 1193 mm

Tengelytáv

1438 mm

Villaszög

27° 30'

Utánfutás

98 mm

Ülésmagasság

805 mm

Szabad hasmagasság

130 mm

Menetkész tömeg

169 kg (elöl 65, hátul 104 kg)

FUTÓMŰ

 

Elöl

35 mm csúszószár-átmérőjű teleszkópvilla

Type Rear

Kétoldali rugóstag lengővillával

KEREKEK

 

Elöl

Hatküllős, öntött, alumínium, U-szelvényekkel

Hátul

Hatküllős, öntött, alumínium, U-szelvényekkel

Felni mérete elöl

16 x MT2.75

Felni mérete hátul

16 x MT3.50

Gumiabroncs mérete elöl

110/70 R16

Gumiabroncs mérete hátul

130/70 R16 (61S)

FÉKRENDSZER

 

Blokkolásgátló típusa

kétcsatornás, alapfelszereltségként kínált ABS

Elöl

256x4,5 mm-es tárcsa hidraulikus működtetésű kétdugattyús féknyergekkel és szinterbetétekkel, ABS

Type Rear

256x5,0 mm-es tárcsa hidraulikus működtetésű kétdugattyús féknyergekkel és szinterbetétekkel, ABS

MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA

 

Műszerek

Sebességmérő, üzemanyagszint- és hőmérséklet kijelző, óra, két napi kilométer-számláló, üzemanyag-fogyasztás visszajelző, Honda SMART Key visszajelző

Fényszórók

fénydiódás

Hátsó lámpa

fénydiódás

 

 

 

A műszaki adatok csupán tájékoztató jellegűek, a gyártónak jogában áll bejelentés nélkül megváltoztatni azokat.

 

** Kérjük, vegye figyelembe, hogy a megadott értékeket a WMTC szabványban meghatározott körülmények között mértük! A tesztet próbapadon hajtottuk végre vezetővel, utas és kiegészítők nélkül. Az aktuális üzemanyag-fogyasztást a vezetési stílus, a motor állapota, az időjárási és útviszonyok, a guminyomás, a felszereltség, a csomagok és az utasok súlya, illetve mérete, valamint egyéb tényezők befolyásolhatják.



 
Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.