tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

100% erő, 0% kompromisszum, Kawasaki Z1000 teszt




[InfoBike.hu | Pale] Felvétel dátuma: 2015.07.28
Kawasaki, Z1000, teszt


2014-ben az új évezred 3. generációs Z1000-ét mutatta be a Kawasaki. Szerencsére volt alkalmunk és kipróbálhattuk a kompromisszumok nélküli fenevadat.

 

Az első 2003-as Z1000 megjelenésekor egy meghökkentő külsejű, ZX 9 R sportmotor szívet viselő motorként ismerhettük meg a Kawasaki legnagyobb sportmotor alapokból épített utcai harcosát.

A valaha volt legbrutálabb külsővel támad a legújabb Z-é


Ha valaki ezt a motort választotta, tudta, hogy egy olyan motort kap, amit csak szakavatott pilóta tud biztonsággal megülni. Nincs kompromisszum, ha valakinek megcsúszik a jobb csuklója, bizony baj lehet. A Zé lehet, hogy egy kerékkel hálálja meg a hirtelen gázreakciót.  

A második Z-é merőben más volt. Igaz, ha csak a számokat nézzük, akkor az első típusnál  jóval erősebb lett. 90 cm3-rel nagyobb blokk, plusz 138 lóerő, ami 13-mal több, mint elődje és 11 Nm-rel nagyobb , 110 Nm-es maximális nyomatékkal bírt.Viszont valahogy a street fighter stílusból véleményem szerint kevesebb került az 1literes Zé-be, mint 2003-as társába. Könnyen vezethető és inkább Z1000 SX menettulajdonságaira hasonlító utcai harcost kaptunk.

 
 




Az újdonsült Z-é, azonban visszakanyarodik a gyökereihez. Az elkopott pengéket újraélezték a zöldek mérnökei. A motor úgy néz ki, mint a Kibertron bolyóról érkező Marvel gondozásaiban készült Transformers robotlény lenne. Első idom keskeny iker lámpateste, széles, erőt sugalló tankkialakítása és a motor végét lezáró sportmotoroknál megszokott keskeny hátsó ülésrész nagyon szép formájúra sikeredett. A külső kialakítás sportosságát az idomokon látható gömbölyded és éles vonalak váltakozásai mellett a tesztelt modell színkombinációja is erősíti. Nagyon tetszetős a szürke idomrészben fel-fel bukkanó zöldre fényezett elemek.

 



Az ülésre pattanva nem egy szelíd kis motor fogad bennünket. Magasra helyezett lábtartók, vékony, szupersport motorokon megszokott ülés sportos üléspozíciót eredményez. Ami mégis pozitívum mindenki számára, hogy az ülésmagasság maradt a régi, 815 mm-re foglalunk helyet a Zé nyergében. Ez a magasság 175 cm-nek nagyon ideális, telitalppal leérek a lábaimmal a biztonságérzetet ezzel maximálisan fokozva. Mögöttünk található utasülés, de utascipelés helyett díszítő elemként funkciónál. A 1literes erőforrást beindítva mosolyt csalogató hanghatás fogad minket, a két oldalt elhelyezett végdobok orbitális akusztikát biztosítanak minden pillanatban.

 


A  több mint 140 lóerős gép avatott kezek között nagyon jól kezelhető. Kompakt kialakítás és tömegcentralizálás révén városban is, a sorok között araszolva is megállja a helyét. Az átdolgozott injektortérkép révén alacsonyabb fordulatszámértékhez magasabb nyomaték párosul. Már alacsony fordulatszám-tartományban is megtorpanás nélkül tol és teszi dolgát a legnagyobb Z-é. A 6 fokozatú váltó első 5 áttétele rövidebb lett és hátulra 1-gyel nagyobb fogaskerék került.

A műszerfal a lényeg: fordulatszámmérő és az aktuális sebesség



Az első villák ZX-6R-ről származnak. A 41 mm belsőcső átmérőjű első villa csillapítását a literes Zé-hez igazították. A fékek esetén is minőségi alkatrész került a jövevényre. 10 mm-rel nagyobb 310 mm-es dupla féktárcsákra radiálisan szerelt új monoblokk féknyergek járnak. A húzó és nyomofokazatban és persze előfeszítésben állítható hátsó rugóstag szinte majdnem vizszintesen került  elhelyezésre. Hangolás inkább feszes és sportos, mintsem túrás. A minőségi futóműalkatrész így illeszkedik egy sport naked-del szemben támasztott követelményeknek.

 

A teszt során nagyon jól irányítható motort ismerhettem meg, aminek megadva a megfelelő tisztelet, kellemes társunk lehet. Ezenkívül feltűnő mivolta révén biztos lehetünk benne, hogy jó ideig feltűnő jelenség lesz az utcákon, amint kimerészkedünk vele.  2015-ben ára 3.690.000 Ft.

 


 



 
Technikai adatok
Első fék Dupla, hullámos önbeállós tárcsa 310 mm átmérővel, féknyereg: dupla radiálisan szerelt egy darabból forgácsolt, 4 dugattyús
Első kerékméret 120/70ZR17M/C (58W)
Hátsó fék Egyoldali, hullámos 250 mm-es féktárcsa, Féknyereg: egydugattyús
Hátsó kerékméret 190/50ZR17M/C (73W)
Hengerűrtartalom 1043 cm3
Lóerő 104.5 kW {142 Le} / 10000 ford./perc
összes adat megtekintése >>>

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS


 
 
 
 • Aprilia
 • BMW
 • Ducati
 • Gilera
 • Honda
 • Husqvarna
 • Hyosung
 • Kawasaki
 • Keeway
 • KTM
 • Kymco
 • Malaguti
 • Moto Guzzi
 • Peugeot
 • Piaggio
 • Qlink
 • Suzuki
 • Triumph
 • Vespa
 • Yamaha
Google Google FaceBook

Twitter Youtube

copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.