A legutóbbi Yamaha YZF-R1-esből származó 998 cm3-is blokk képezi az MT-10 szívét. A 4 hengeres blokknál több módosítást eszközöltek, hogy a mindennapokban is használható motorrá válljon. Ennek eredményeként nyomatékgörbe alsó és középső tartomány teljesítményleadását növelték. A high-tech sportgépből adoptálták a D-mode-ra keresztelt motorvezérlő egységet, mely segítségével 3 különböző teljesítményleadás közül választhatjuk ki a számunkra megfelelőt. A sztenderd mód a sötét oldal karakteres teljesítményleadását garantálja, míg A módban sportosabb teljesítményleadást nyújtja. Ezenkívül a B mód visszafogottabb nyomatékleadása biztosítja számunkra, hogy rossz időjárási körülmények között is az történjen velünk az MT-10 nyergében, mint amire számítottunk.
 |
|
Nem állt meg a motor mód választóval az állítási lehetőségek tára, a motoron található szintén három fokozatban állítható a hátsó kerék kipörgését gátló TCS (Traction Control System) is megtalálható a motoron. A brutális teljesítménnyel rendelkező gép nemcsak rövidtávra kínál megoldást, nagyobb túrákra is szolgál némi újdonsággal a modell. 4,5 és 6-os fokozatban tempomat segítségével rögzíthetjük az aktuális sebességet 50 és 180 km/h közötti érték valamelyikére.
Az MT-10 fordulékonyságát biztosítja a kategóriájában rövidnek számító 1400 mm-es tengelytáv és mindössze 199 kg-os súly, amihez az alumínium deltabox váz is hozzájárult. A fékezés terén is odatették magukat a Yamaha szakemberei, 320 mm-es dupla első féktárcsák igencsak meggyőzőek. 
Az MT modellcsalád fejlesztése nem meglepő, azonban az nagy önbizalomra ad okot, hogy a legújabb MT-t a Yamaha leginkább high-tech alkatrészeiből rakták össze, így megalkotva egy csúpasz izommotort, ami nem csak erős, de könnyű súlya révén kezelhető is.
Már csak egy kérdés marad hátra, milyen áron állhatunk át az új MT-vel a Yamaha “sötét oldalára”?