A modellfrissítés főbb elemei: A különleges, teljesen egyedi koncepciót képviselő Honda Integra új Showa Dual Bending Valves teleszkópokkal, színes, személyre szabható műszeregységgel, valamint fénydiódás első és hátsó lámpával vág neki a 2016-os modellévnek, színválasztéka pedig két „Special Edition” fényezéssel bővült. Emellett a DCT váltó S üzemmódja három alprogramot kapott, frissítették az MT és az AT üzemmód szoftverét, valamint új, rövidebb, ötszögletű kipufogódobot szereltek fel, amellyel mélyebbé vált az immáron EURO4-es besorolású, 745 köbcentis erőforrás hangja.
1. Bevezetés
Akárcsak az NC család másik két tagja, az Integra is 2012-ben mutatkozott be, és iránta is óriási volt az érdeklődés. Sikerét borítékolni lehetett, hiszen a robogók stílusát és kényelmét vegyíti a motorkerékpárok menetdinamikájával.
Ehhez a modellhez alapfelszereltségként jár a Honda által fejlesztett duplakuplungos automatikus váltó (DCT), így a nyomatékban gazdag, kedvező fogyasztású, soros, kéthengeres, 745 köbcentis erőforrás a lehető leghatékonyabb formában adja le teljesítményét. Mindezt lenyűgöző, markáns stílussal, még ergonomikusabb kialakítással és könnyebb kezelhetőséggel toldották meg a Hondások, az Integra tehát továbbra is magasan kiemelkedik az átlagos motorkerékpárok közül.
A 2016-os modellfrissítés a megjelenést, a praktikumot és a vezetési élményt egyaránt érintette, ezért nem kell nagy merészség, hogy kijelentsük: minden téren előrelépett a modell.
2. Áttekintés
A korábbi, hagyományos világítás helyett ezentúl fénydiódás (LED-es) első és hátsó lámpa virít az Integrán, s új, személyre szabható, színes műszeregység jeleníti meg az adatokat. Ezek mind hozzájárulnak a prémium minőségérzethez, csakúgy, mint az új, kéttónusú Special Edition (SE) metálfényezések, melyek szemet gyönyörködtető színösszeállítással hívják fel a figyelmet az Integrára.
Továbbfejlesztették a DCT váltót is, így a kuplung sokkal kifinomultabban működik gázadásnál és -elvételnél, AT üzemmódban magasabb fordulatszámon kapcsol vissza a rendszer, s - a sportosabb élmény érdekében - három alprogramot kínál fel az S üzemmód. A módosítások során arra törekedtek a mérnökök, hogy minden helyzetben barátságos és kifinomult legyen a DCT működése.
A változások nem merülnek ki ennyiben, a modellfrissítés hozadékaként állítható rugó-előfeszítésű hátsó rugóstag és Showa Dual Bending Valves (SDBV) teleszkópok kerültek a modellre, s új a kipufogódob is. Utóbbi könnyebb és rövidebb, mint a korábbi változat, ugyanakkor jellegzetesen pulzáló, mélyebb hangon dalol.
3. Főbb jellemzők
3.1 Stílus és felszereltség
Az Integra nyújtotta átütő élményt az angol „Sensual Performance” (érzéki teljesítmény) kifejezéssel foglalta össze a gyártó, ami érthető, hiszen minden egyes apróság magával ragadó, amit a pilóta lát, hall vagy érez a nyeregben. Elképesztően jól sikerült például a kompakt, LED-es, fényes fehér fényt árasztó első lámpa és a nappali menetfény is, miként a sötétített, szintén LED-es hátsó lámpa és a zömök kipufogódob is hozzájárul a szemet gyönyörködtető összhatáshoz. Elsőrangú színvonalról árulkodnak a lábtartók is, tekintve, hogy a gumiszőnyegekbe rozsdamentes acélból készülő betéteket integráltak - ezek a látványt és a strapabíróságot egyaránt fokozzák.
 |
|
A vadonatúj műszeregység inverz folyadékkristályos kijelzővel tájékoztatja a pilótát, s azon túlmenően, hogy méri a sebességet, számolja a napi kilométereket és megmutatja az aktuális váltófokozatot, arra is képes, hogy megjelenítse az üzemanyagszintre, -fogyasztásra és markolatfűtésre vonatkozó adatokat, valamint kiírja, hogy az S üzemmód melyik alprogramját használja éppen a pilóta.
A fordulatszámmérő „rovátkáinak” színét kilenc tónus közül választhatja ki a tulajdonos, és különféle árnyalatokat rendelhet hozzá az egyes váltófokozatokhoz, a fordulatszám-tartományokhoz, valamint a DCT váltó üzemmódjaihoz is.
Az egyszerű színek mellett két speciális lehetőséget is felkínál a rendszer a vezetőnek. Ha az ECO üzemmódot választja, a műszeregység világítása az üzemanyag-hatékonysághoz igazodik, azaz zöldből kékbe fordul, ha a fogyasztás nő, és vice versa. Ezzel szemben SHIFT állásban a fordulatszámot figyeli a rendszer, a színezet pedig a pilóta által előre meghatározott fordulatszámnál zöld és narancssárga között változik.
A Honda Ignition Security System (HISS) névre keresztelt indításgátló részeként jövőre már laponmart slusszkulccsal vehetik át Integrájukat a vásárlók. Ennek fejében speciális ID-chipet helyeznek a mérnökök, ami a motor indításához szükséges kódot hordozza. Ha ez nem stimmel, a motorvezérlő egység (ECU) nem engedi életre kelteni az erőforrást.
A 2016-os Integra öt színben lesz elérhető:
Pearl Glare White (gyöngyház fehér)
Matte Bullet Silver (ezüstmetál)
Matte Gunpowder Metallic (fekete)
Matt Alpha Silver Metallic (Special Edition, ezüstmetál)
Matte Majestic Silver Metallic (Special Edition, ezüstmetál)
A két SE metálfényezés színeit elsőként használja a Honda. Az összeállítás különlegessége, hogy az idomzat egyik fele különösen csillogó metálfényben tündököl, míg másik felét hagyományos metálfényezéssel vonják be. A kontraszt álomszéppé és érdekessé teszi a modellt, s a látószög változásával az árnyalatok is változnak. Az SE kivitelek további sajátossága, hogy díszcsíkok futnak az idomzaton és a felnik ráfjain, s a motorborítás is más színt kap.
Az Eredeti Honda Kiegészítők választékában számos Integrához készülő felszerelést találni, a tulajdonososok többek között új hátsó csomagtartókonzolt, 35 vagy 45 literes, belső táskával kiegészített túradobozt, 29 literes oldaldobozokat (ezekhez is kérhető belső táska), ötfokozatú markolatfűtést, U-lakatot és hatékony szélterelőket is rendelhetnek a modellhez.
3.2 Duplakuplungos automatikus váltó
A Honda által fejlesztett DCT váltó idestova hat éve rendelhető, népszerűségét jól mutatja, hogy évről évre egyre többen választják ezt az erőátvitelt. A DCT két tengelykapcsolóra épül, az egyik az 1., 3. és 5. fokozatokért felel, a másik pedig a 2., a 4. és a 6. fokozatért. Hogy a rendszer ne foglaljon nagy helyet, az egyik fogaskerékcsoport tengelye a másikén belül kapott helyet. A szerkezet másik érdekessége, hogy a kuplungokat külön elektrohidraulikus körök vezérelik, így a lehető legprecízebben szabályozható a működés.
 |
|
A DCT váltó két automatikus és egy kézi kapcsolású üzemmódot kínál fel a pilótának. Alapesetben a nyugodt, takarékos, autópályás szakaszokhoz passzoló D állás aktiválódik, e helyett választható a magasabb fordulaton fel- és visszakapcsoló S, azaz Sport menüpont, amihez három alprogram kapcsolódik. Ezeket az eltérő motorozási stílus miatt kódolták a Honda mérnökei, hiszen van, aki magasabb, van, aki alacsonyabb fokozatban szeret motorozni, s így a DCT működése a stílushoz igazítható. Ennek megfelelően a rendszer az S mód alapbeállításaként tárolja a kiválasztott üzemmódot. Az aktuális beállításhoz rendelt betű, illetve szám megjelenik a műszeregységen, így a vezető mindig tudhatja, melyik program alapján működik a motor.
Az Integrához kínált DCT váltó úgynevezett adaptív kuplungot (Adaptive Clutch Capability Control) kapott, ami még kifinomultabbá teszi a tengelykapcsoló viselkedését gázadásnál, illetve -elvételnél. További előrelépés, hogy a motor beindítását követően hamarabb áll át N-ről D-re a váltó, AT módban pedig a dőlésszög-érzékelő adatait elemezve segíti az elektronika a meredek emelkedők és lejtők leküzdését.
3.3 Karosszéria és futómű
Az Integra nagy teherbírású, merev, acél hídváza precíz kezelhetőséggel és páratlan fordulékonysággal örvendezteti meg a pilótát, a városi és országúti kalandokat egyaránt bearanyozva. Beszédesek a száraz adatok is, hiszen a 27 fokos villaszöghöz 110 milliméteres utánfutás és 1525 millis tengelytáv társul, a 238 kilogrammos menetkész tömeg pedig 50/50 arányban oszlik el az első és hátsó tengelyen.
 |
|
A korábbi egységek helyett 2016-ban már Showa Dual Bending Valves teleszkópok alkotják az első villát, rugóútjuk 120 mm, csúszószáraik átmérője 41 milliméter. A csillapítást úgy hangolták, hogy mindig a csúszószár sebességének megfelelő nyomás alakuljon ki, beleértve az alsó sebességtartományt is. Emellett a rugó-előfeszítést is fokozták, így feszesebbé, illetve progresszívabbá vált a futómű, és visszajelzései is pontosabbak lettek. A változtatások eredményeként az Integra menetkomfort és irányíthatóság terén is a legmagasabb színvonalat képviseli, s akkor sem veszít stabilitásából, ha erőteljesen gyorsít vagy lassít a pilóta. A prémiumminőség a külső szemlélő számára sem lehet kérdéses, a teleszkópok ugyanis látványos Grey Alumite kupakot kaptak.
A központi hátsó rugóstag állítható rugó-előfeszítéssel és 120 millis rugóúttal büszkélkedhet, s nem közvetlenül az alumínium lengőkaron támaszkodik, hanem Pro-Link himbarendszeren. Ez kis összenyomódásnál, lassan vett bukkanókon is kifinomult csillapítást garantál és a precíz irányításban is oroszlánszerepet játszik.
A 320 milliméteres, hullámos peremű első féktárcsa és az átdolgozott féknyereg kiemelkedő, mégis finoman adagolható fékerőt biztosít, munkáját 240 millis, szintén hullámos peremű hátsó tárcsa és egydugattyús hátsó féknyereg segíti. Hogy a vezető csúszós, nedves talajon is hatékonyan és biztonságosan lassíthasson, a kerekek forgási sebességét kis tömegű, kétkörös ABS figyeli. A hat helyzetbe állítható, szabályozható fékkaroknak köszönhetően nem számít a kézfej mérete, nemtől, kortól, testalkattól függetlenül bárki könnyedén elvezetheti az Integrát.
Az öntött, küllős alumíniumfelnik elöl 3,5, hátul 4,5 col szélesek, a Pirelli Scorpion Trail gumik mérete 120/70 ZR17 és 160/60 ZR17. Az esztergált, L-alakú szelepek jelentősen megkönnyítik az abroncsnyomás mérését és beállítását. Sok kiváló tulajdonsága van az Integrának, de piaci sikereit alighanem a számított merevségű vázának és kiváló felfüggesztéseinek köszönheti. Ez a kettős precízen irányítható, kényelmes motorkerékpárrá teszi a típust, és pontos visszajelzésekkel segíti az előrejutást.
3.4 Erőforrás
Az Integra folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres motorja átütő erővel nyűgözi le pilótáját az alsó és középső fordulatszám-tartományban. Viszonylag hosszú löketének, különleges formájú égéstereinek és nagy tehetetlenségi nyomatékú főtengelyének köszönhetően már egészen alacsony fordulaton jelentős nyomatékot szabadít a hátsó kerékre. Az 6250-es percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező, 54,8 lóerős csúcsteljesítmény bőven elegendő a dinamikus, gondtalan motorozásokhoz, miként a 68 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték is tiszteletre méltó.
A PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező az aktuális helyzethez igazítja a üzemanyag-levegő keverék arányát, így az Integra motorja mindig hatékony és környezetbarát. Ezt bizonyítja, hogy az EURO4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelel, illetve, hogy szén-dioxid-kibocsátása csupán 81 g/km, fogyasztása pedig 3,49 l/100 km (WMTC szabvány szerint). Takarékos mivolta a nagy hatótávolsághoz is hozzájárul: az ülés alatt elhelyezett, 14,1 literes üzemanyagtartály tartalmával több mint 400 kilométer tehető meg.
Hála a 270 fokban elékelt főtengelynek a motor járása igen karakteres, mindazonáltal soha nem zavaró, mert a kellemetlen rezgéseket két kiegyensúlyozó-tengely oltja ki. A furat 80, a löket 77 milliméter, s mivel a lehető legkevesebb alkatrészből épül fel a hajtómű, súly, hatékonyság és megbízhatóság szempontjából is elsőrangú.
Fojtószelepből mindössze egyet alkalmaztak a Honda szakemberei, s ahol csak lehet, egy alkatrész több feladatot lát el. A vezérműtengely például a hűtőfolyadék-szivattyút is forgatja, míg a kiegyensúlyozó-tengelyek az olajpumpa hajtásáért felelősek.
Amennyiben kiváncsi vagy korábbi tesztünkre, kattints ide!