A méltán világhírű gyár a Rhusmore Project keretében 2014-ben adta ki először az újragondolt Road Glide Specialt. Ez a motor az országutak hosszútávú kényelmet szerető vándorainak készült elsősorban. A kényelmet szolgálja, a két hátsó, egyenként 32 liter űrtartalmú doboz, a légrugós, állítható futómű az egyszerűen fantasztikus kényelmet biztosító ülés, a most már ténylegesen karnyújtásnyira került kormány és nem utolsó sorban a műszerezettség. A különleges formájú fejidom szinte magához vonzza a néző szemét. Olyan mintha egy cápa nézne vele farkasszemet. Az úton a két “Daymaker Reflector LED” lámpák olyan világosságot csinálnak a motorosnak a sötét úton, hogy azt hihetné, fényes nappal hajtja a paripát.
A motorozás élményét fokozhatjuk a fejidomban kialakított légterelők szabályozásával is. Alapállapotban zárva vannak a légterelők, így teljesen el vagyunk zárva a menetszéltől. Amikor kinyitjuk őket akkor a menetszél szinte belehasít a testünkbe, a naked motorozás élményét kínálva.
|
|
A fejidomban, ami a vázhoz van rögzítve, kaptak helyet a nagyon jól látható és a korábbi típusokhoz képest 10 százalékkal nagyobb műszerek. Ugyan itt kapott helyet a 16,5 cm átlójú érintőképernyős led kijelző, amely úgy lett elhelyezve, hogy mindig a látóterében legyen a vezetőnek. A kijelzőn vezérelhetjük a beépített Music Centert, rádiót, zenelejátszót és a navigációt is. Csatlakoztathatjuk telefonunkat is a rendszerhez és akár USB-n keresztül is tudunk zenét hallgatni. Ugyanakkor lehetőség van a markolatokon lévő joystickekkel is. Innen vezérelhetjük a tempomatot is, amely jó szolgálatot tesz a hosszú egyenes úton. Az én véleményem szerint azért a tempomat csökkentheti a motorozás élményét. Na de ízlések és pofonok…
|
|
A motor menetkész összsúlya vezető nélkül közel 400 kg. Ez már a vezetővel együtt a fél tonnát is elérheti. Mégis könnyedén kezelhető az úton. Egy keményebb tapasztalatom volt vele a súlya miatt amit megosztok veletek, tanulságképpen. A garázsba egy pici küszöbön kell átmenni. Nos befelé ezzel semmi gond nem volt, viszont mikor kijöttem volna, ezen a kicsi küszöbön képtelen voltam hátrafele kitolni a vasat. Szerencsére volt segítségem akivel ketten nagy nehezen átugrattuk ezt az akadályt. Tanulság: ekkora monstrummal inkább csak hátramenetben álljunk be, ha akár egy ilyen kis küszöbön keresztül, de főleg ha lejtős helyre akarsz be illetve kiállni vele.
|
|
A motor hossza 2430 mm, tengelytávja 1625 mm ami jelzi, hogy nem egy kanyarvadász gépet vezetünk. Jellemző rá, hogy 31-32 fok a gép dőlésszöge jobb és bal irányba. Ennek ellenére nagyon könnyű vele kanyarodni normál terepen. Az első keréken egy keskenynek tűnő 130/60/B1961H köpeny van a hátsón pedig egy BW 180/65B16 81H típusú. Üzemanyagtartálya 22,7 literes melybe 95-s vagy jobb oktánszámú benzint tankolhatunk.
A motor a Twin Cam103 köbinches léghűtéses, beépített olajhűtős. Hengerürtartalma: 1690 cm3. Üzemanyag ellátórendszere: Elektronikus szekvenciális hengerenkénti üzemanyag-befecskendezés (ESPFI). Nyomatéka: 138 Nm. Ezt 3500-s fordulatszámnál adja le. A kipufogórendszere Krómozott, 2-1-2 dupla kipufogó elkeskenyedő kipufogódobbal.
Itt talán érdemes megjegyezni, hogy az egész konstrukció úgy van kialakítva, hogy a jellegzetes „good vibrating” érzés mindvégig megmaradjon a motorosnak. A kipufogó hangja, és az én véleményem, lehetne erőteljesebb is.
Érdemes pár szót ejteni a fékekről is. Ezt a monstrumot valahogy meg is kell állítani. Erre szolgál az első keréken 2X320 mm-s tárcsára ható 4 dugattyús fék és a hátsó keréken az 1x 320 mm-s szintén 4 dugattyús tárcsafék. Mindez megspékelve ABS-l illetve a kormányon lévő kézifék a jól bevált első és hátsó kerekekre ható reflex kapcsolt féket működteti. A lábféket igazából csak erősebb fékezésnél és keményebb kanyarodási manővernél kell használnunk.
Hatfokozatú váltó viszi át a motor erejét a hajtott kerékre.
Itt kell megemlítenem, hogy talán az én bénaságom miatt, de az egyes fokozatot nagyon nehezen találtam meg. Így a nem finom női kezeknek tervezett kuplungkarral igen keményen kellett megküzdenem a városból, este, csúcsforgalomban kifelé vezető úton.
Összegezve a többnapos vezetési tapasztalatot. Ez a motor egy rendkívül kényelmes, erős hosszú túrákra tervezett járgány. A motort vezetőt maximálisan kiszolgáló felszereltségével, szépségével a magyar útviszonyokon is helyt állóságával egyik kedvenc motorommá lett.
Egyetlen dolog ami visszatart, hogy ne rohanjak azonnal megrendelni…. hm az sajnos az ára. Viszont elkezdtem lottózni, így van valamennyi reményem, hogy az elkövetkező szezonban már saját Road Glide Specialommal csatangoljak az országban.
Köszönet a Harley-Davidson Budapest-nek, hogy a rendelkezésemre bocsájtották ezt a csodát.
Árak:
Vivid Black 21,650 €
Választható szín 21,900 €
Választható egyéni szín 22,900 €
Hard Candy Custom 22,650 €
MÉRETEK
Hossz 2,430 mm
Ülésmagasság, terhelés nélkül 7696 mm
Szabad hasmagasság 5.3 mm
Méretek (fok, táv) 26
Utánfutás 173 mm
Tengelytáv 1,625 mm
Gumiköpeny elől 130/60B19 61H
Gumiköpeny hátul BW 180/65B16 81H
Üzemanyagtartály 22.7 l
Olajtartály 3.8 l
Száraz tömeg 369 kg
Menetkész tömeg 385 kg
Csomagtérkapacitás - térfogat 0.064 m3
INFOTAINMENT
KÉPERNYŐ
Méret 16,51 cm
Típus Szín
Színválasztékok Narancs (alapértelmezett), kék, barna, zöld, szürke, lila, vörös
AUDIOKIMENET
Watt értékek csatornánként 25
Hangszórók 2
Hangszóró mérete 13,34 cm 6.5 hüvelyk- P&A Upgrade
A fejhallgató specifikációi (ha a felszerelés tartalmazza) 16-64 ohms
AUDIOFORRÁSOK
AM Régiótól függ
FM Normál
Időjárás sáv (WB) Régiótól függ
MW Normál
LW Normál
MP3, SD kártya, Flash Drive- USB csatlakozó Supported
INTERFÉSZ NYELVEK
Nyelvek Angol (amerikai/brit), német, spanyol (Mexikó/Spanyolország), francia (Kanada/Franciaország), olasz, európai portugál
HANGFELISMERÉS
Kihangosított mobiltelefon - Bluetooth-on keresztül P&A Upgrade, Headset connection required
Hangfelismerést támogató nyelvek: Csak telefonos funkciók Angol (amerikai/brit), német, spanyol (Mexikó/Spanyolország), francia (Kanada/Franciaország), olasz, európai portugál
Voice Recognition Languages: Tuner/Media/Navigation Angol (amerikai/brit), német, spanyol (Mexikó/Spanyolország), francia (Kanada/Franciaország), olasz, európai portugál
EGYÉB JELLEMZŐK
"Járműinformációs képernyő (léghőmérséklet, olajnyomás és motorhőmérséklet)" Normál
Szoftverfrissítés USB interfészen keresztül Normál
Text-to-speech (TTS) nyelvek Angol (amerikai/brit), német, spanyol (Mexikó/Spanyolország), francia (Kanada/Franciaország), olasz, európai portugál
MOTOR
Motorblokk 2Léghűtéses, nagy teljesítményű Twin Cam 103™ beépített olajhűtővel
Furat 98.4 mm
Löket 111.1 mm
Hengerűrtartalom 1,690 cc
Kompressziós arány 9.7:1
Üzemanyag-ellátó rendszer Elektronikus szekvenciális hengerenkénti üzemanyag-befecskendezés (ESPFI)
SEBESSÉGI FOKOZATOK ÁTTÉTELE
Elsődleges áttétel Lánc 34/46-es áttétellel
1. fokozat 9.593
2. fokozat 6.65
3. fokozat 4.938
4. fokozat 4.0
5. fokozat 3.407
6. fokozat 2.875
VÁZ
Kipufogó rendszer Krómozott, 2-1-2 dupla kipufogó elkeskenyedő kipufogódobbal
Első kerék Enforcer öntött alumínium
Hátsó kerék Enforcer öntött alumínium
Fékek, dugattyúk 32 mm, 4-dugattyús rögzített első és hátsó
TELJESÍTMÉNY
Motor forgatónyomaték vizsgálati módszer EEC/95/1
Nyomaték 3138 Nm
Fordulatszám 3,500
Dőlési szög, jobbra 32
Dőlési szög, balra 31
Átlagfogyasztás 5.6 l/100 km
MŰSZEREK
Jelzőlámpák 8Reflektor, tompított, első sárvédő menetjelző lámpa, helyzetjelző lámpa, alacsony olajnyomás-jelző lámpa, üresfokozat-jelző lámpa, motordiagnosztika, akkumulátor, tempomat, hangszórók, kiegészítő, riasztó, sebességfokozat-kijelző, alacsony üzemanyagszint visszajelző, ABS, még megtehető távolság, köd- és kiegészítőlámpa-kijelző
Műszerek Új műszerek: 10%-al nagyobb sebességmérő és tachometer 68%-al szélesebb számok; 28%-al nagyobb üzemanyag és feszültségszint kijelzők, 30%-al szélesebb számok; kilométer-számlálós kijelzés, trip A, trip B, még megtehető távolság, és sebességfokozat kijelző; és nagyobb ellenőrző lámpák