tovább >>>
Főoldal | Email | Belépés napja. Keresés itt:
   Minden motor A-Z Hírlevél | Médiaajánlat | Impresszum

Irány a versenYZóna




Felvétel dátuma: 2018.09.18
Yamaha, YZ


A Yamaha már közel fél évszázada építi piacvezető, csúcstechnológiás motokrossz motorkerékpárjait - első, 1973-as MX-világbajnoksági győzelme óta pedig a vállalat nemcsak részt vett, hanem győzött is minden jelentős kategóriában. A Yamaha elválaszthatatlan a versenyzéstől: a győzelem utáni vágy a vállalat működésének alapvető mozgatórugója.

 

Teljes felállás 65-től 450 cm³-ig

A fiatal motorosok már profi versenyzői karrierjük elején a Yamahát választhatják: kezdhetnek a YZ65-ön, majd az új MY19 YZ85-re és YZ125-re válthatnak - a vállalat bLU cRU programjával pedig 17 európai országból a YZ125 több mint 80 versenyzője élvezheti a Yamaha professzionális támogatását a YZ125 bLU cRU kupán keresztül. 

Ha pedig eljött a felnőtt kategóriák ideje, a YZ250, valamint az új MY19 YZ250F és YZ450F gördülhet terítékre. A leendő bajnokok tehát karrierjük minden lépcsőfokán a Yamaha elsőrangú teljesítményét használhatják ki. 

A Yamaha YZ motokrossz motorkerékpárjai a legújabb technológiákat és teljesítményjellemzőket nyújtják, melyekkel a rajongók és a profi versenyzők is az első helyet érő maximumot hozhatják ki magukból a versenyeken, hogy a versenYZónába kerülhessenek és a dobogó tetejére léphessenek.

 

Új YZ250F

A 2019-es szezonnal a Yamaha bemutatja az új YZ250F-et - kategóriájának legkifinomultabb modelljét. Az új fejlesztésű, nagy teljesítményt nyújtó elektromos indítómotort és az agilis vázat felmutató négyütemű, 250 cm³-es csúcstechnológiás motorkerékpár a Yamaha Power Tuner okostelefonos alkalmazással új korszakot indít a vezeték nélküli kapcsolat és a pályamenti finomhangolás terén.

 

Új YZ85

A Yamaha teljes mértékben elkötelezte magát a motokrossz piaca mellett. Ezt az elköteleződést erősíti az új YZ85 is, amely a fiatalok MX-kategóriájának legfejlettebb motorkerékpárja. A YZ85-öt folyadékhűtéses kétütemű motor hajtja, méghozzá a vállalat saját nyomatéknövelő technológiájával, a Yamaha Power Valve Systemmel kiegészítve (YPVS), a felfüggesztésről pedig teljesen új rendszerek gondoskodnak. A sebességet kommunikáló külsővel rendelkező motorkerékpár még nagyobb teljesítményt és kezelhetőséget nyújt a fiatal motorosoknak.


A 2019-es YZ sorozat további modelljei 


A YZ450F több technikai fejlesztést is kap 2019-ben, a YZ250 és YZ125 típusokat pedig teljesen új grafikai elemekkel láthatjuk. Az új YZ250F és YZ85 bemutatkozásával - valamint a nemrég útjára indított YZ65-tel - a Yamaha teljessé tette a versenybajnok modellek skáláját, így a versenyzők minden korosztálya lehetőséget kap, hogy a motokrossz történetének egyik legsikeresebb márkájához csatlakozhasson. 

Az eddigi 2018-as szezon 

A Yamaha minden kategóriában támogat versenyzőket, így a 2018-as szezon erősnek tűnik. Courtney Duncan dominál a WMX bajnokságon, a Yamaha pedig vezeti a tekintélyes WMX Manufacturers bajnokságot. Az MX2 versenyein a Kemea Yamaha Official MX2 csapat versenyzői döngetik a dobogó kapuit gyári YZ250F modelljeiken, az MXGP-n pedig a Yamaha tartja erősen a 2. átfogó helyezést a Manufacturers bajnokságon, míg Romain Febvre a 3. helyet gyári YZ450FM-jén. 

A 2019-es Yamaha YZ250F 

A 2019-es YZ250F új motorkialakítást kapott többek között elektromos önindítóval, új hengerfejjel, dugattyúval, vezérműtengellyel, hengerformával és nagyobb átmérőjű kuplunggal - mindez együttesen páratlan felső teljesítményt és még több középfelső teljesítményt nyújt. 

Teljesen megújult a kétoldali kereszttartós váz: jobb felfüggesztési helyzetet biztosít a motornak, javítva ezzel a gép merevegyensúlyán, ami jobb kanyarvételt és tapadást eredményez. Az új felépítés és ergonómia könnyebb, kompaktabb érzetet biztosít, hogy a motorosnak nagyobb uralma lehessen motorkerékpárja felett. A kategóriavezető KYB® felfüggesztés és az ezt érintő belső fejlesztések optimális egyensúlyt biztosítanak a kényelem és az első helyet érő teljesítmény között.  

A fentiek mellett a 2019-es YZ250F alapfelszerelésként tartalmaz kommunikációvezérlő egységet (CCU-t), mellyel a motoros vezeték nélkül motorkerékpárjához csatlakozhat és finomhangolhatja a jellemzőket - ehhez csak egy telefon és a Yamaha Power Tuner alkalmazás szükséges. 

Új motor 

2019 alkalmából a Yamaha tovább finomította jól ismert hátrafelé döntött hengerkialakítását a YZ250F motorjában. A folyadékhűtéses, DOHC, 4 szelepes, üzemanyag-befecskendezéses motorban elöl elhelyezett, egyenes lefelé irányuló levegőbeömlő nyílás található szimmetrikus beömlő és kiáramló csatornával. Az üzemanyagot egy könnyebb, 44 mm-es fojtószelepház szállítja új 12 lyukú Denso® befecskendezőn át. 

Minimális súllyal nyújt extra erőt az új, „hídrekesz" kialakítású és nagyobb sűrítési arányú lapos tetejű kovácsolt dugattyú. A dugattyú, a gyűrűk, a DLC-bevonatú dugattyúcsapszeg, valamint az eltolt hengerkialakítás mind csökkenti a súrlódásvesztést és gyorsabb reakciót segít elő. A YZ250F könnyebb, függőlegesebben elhelyezkedő hengere, új kialakítású beömlő csatornái, vezérműtengelye, nagy szilárdságú hajtókarja, valamint forgattyústengelye és ellensúlyozása együttesen nagyobb közép-felső fordulatszámú teljesítményt nyújtanak, méghozzá kezelhető módon és kivételes megbízhatósággal. 

Az átalakított váltó és kuplung közvetlenebb kapcsolatot és a nagyobb erőt biztosít. A váltó a korábbi modellel azonos, már bizonyított áttételt alkalmazza, de a fogaskerekek új ötvözetből készülnek, amelyek nagyobb ellenállást biztosítanak a rázkódásokkal szemben. A nagyobb ellenállásnak köszönhetően a fogak vékonyabbak lehetnek, így csökkent a súly és kompaktabb kialakítás alkalmazható. A YZ250F kuplungszerelvényében 1,6 mm-rel vastagabb súrlódólemezt találunk. A vastagabb kialakítással mérnökeink eggyel csökkenthették a lemezek számát, amely így most 8. 

A hűtők és a kipufogórendszer jobb teljesítményt és súlyeloszlást nyújtó változtatásokon esett át. A módosított hűtők nagyobbak, valamint jobban az érkező levegőáram irányába dőlnek, hogy jobb hűtést biztosítsanak a legnagyobb igénybevételt jelentő versenykörülmények között. A 2019-re új formával érkező kipufogócső innovatív, hajlított kialakítása mind a tömegközpontosítást, mind a teljesítményt javítja. Ez a kialakítás a kipufogócső hátsó végét előrébb hozza, és lehetővé teszi, hogy a hangtompító közelebb kerüljön a tömegközépponthoz. 

A világ első sorozatgyártott 250 cm³ osztályú modellje Power Tuner alkalmazással 

A 2019-es YZ250F a világ első olyan sorozatgyártott 250 cc-es motokrossz motorkerékpárja, melynek motorja vezeték nélkül, okostelefonon keresztül finomhangolható. A Yamaha Power Tuner alkalmazásával könnyedén kiválasztható pontosan az a teljesítményprofil, amely a legjobb teljesítményt nyújtja az adott versenypályán. 

A motorosnak vagy a technikusnak csak vezeték nélküli kapcsolatot kell létesítenie a YZ250F beépített kommunikációvezérlő egységével (CCU), és máris könnyedén módosíthatja a levegő/üzemanyag keverékét és a gyújtás időzítését, hogy a motorteljesítményt az adott pálya körülményeihez igazíthassa. Emellett az alkalmazás lehetőséget nyújt a versenyadatok naplózására, valamint olyan adatok megfigyelésére, mint a hűtőfolyadék hőmérséklete, a beáramló levegő hőmérséklete, a légnyomás, az akkumulátor állapota, valamint a karbantartással kapcsolatos adatok, például a teljes futásidő. 

A Yamaha Power Tuner alkalmazás (amely a 2018-as YZ450F modellel debütált) a motor jellemzőinek minden korábbinál részletesebb beállítását teszi lehetővé. A felhasználók beállításokat (és egyéb adatokat) oszthatnak meg csapattagokkal és ismerősökkel, azaz olyan alkalmazásról van szó, amely a kommunikációt is elősegíti. 

Két kapcsolható motorkonfiguráció 

A felhasználó az alkalmazás egyetlen gombjának megnyomásával válthat két mentett motorkonfiguráció között, azonnal felkészítve a YZ250F-et a versenypálya vagy az időjárás megváltozására. 

Új, könnyű elektromos indító 

Kompakt indítómotorjával és ultrakönnyű lítium-ionos akkumulátorával a 2019-es YZ250F a gombnyomásra történő indítás kényelmét hozza el, hogy gyors és egyszerű újraindítást biztosítson a versenypályán és azon kívül is. A nagy kapacitású és ultrakönnyű lítium-ion akkumulátornak köszönhetően a rendszer minimális súlyt jelent. 

Új váz és optimalizált ergonómia 

A 2019-es YZ250F kompakt váza teljesen megújult, hogy még finomabb kezelést biztosítson és kategóriájának egyik legjobban irányítható modelljévé válhasson. Az új, kompakt kétoldali kereszttartós váz újratervezett merevítőt, hátsó vázi csöveket és lengőkartartományt kapott, valamint olyan motortartóbakot, amely a tömeget középre helyezi, a hosszanti, vízszintes és függőleges tengelyirány mentén pedig növeli a merevséget, ideális egyensúlyt nyújtva ezzel a kanyarvétel közbeni uralom megtartása és az egyenes vonalú merevség között. 

Más szavakkal az új váz arra készült, hogy jobb úttartás mellett nyújtsa a lehető legjobb egyensúlyt a bukkanások elnyeléséhez szükséges merevség és a könnyű kanyarvétel között. 

Új, kompakt külső kialakítás és ülésforma 

A 2019-es YZ250F teljes egészében újratervezett vázát könnyebb, kompakt burkolat veszi körbe.  A hűtőborításokon új, konkáv formájú légbeömlőt találunk, amely egyfelől stílusosabb, másrészt keskenyebb kialakításának köszönhetően erősebb térdtartást és nagyobb mozgásszabadságot is biztosít a motorkerékpáron.  Az ülés magassága elöl 8 mm-rel, hátul közel 20 mm-rel csökkent, amely jobb kezelhetőséget nyújt a motoros számára.    

Egyszerűen állítható KYB® tekercsrugós felfüggesztés 

A piacvezető, teljes mértékben állítható KYB® tekercsrugós, sebességalapú csillapítású villák új beállításokat és nagyobb dugattyúkat kaptak, az újratervezett kapaszkodókörmök/rögzítőgyűrűk pedig kivételes egyensúlyt biztosítanak a kezelhetőség és a bukkanások elnyelése között - a versenygyőztes teljesítmény érdekében. A KYB® lengéscsillapító az új vázhoz illeszkedő új csillapítási jellemzőket és könnyebb rugókat kapott.  A tartály kapacitása 30 cm³-rel nagyobb, amely jobb csillapításvezérlést biztosít a hosszabb utakon. 

Könnyebb kerekek 

Az EXCEL tárcsák keresztprofiljának számítógéppel támogatott alapos finomítása értékes rugótlan tömeget vesz le az ellenállóság romlása nélkül, a szilárdabb rögzítőgyűrűk pedig egyértelmű tapadásérzetet és jobb fékezéskori útérzetet nyújtanak.

YZ250F - kiemelt műszaki jellemzők
•    Teljesen új DOHC 250 cm³-es, folyadékhűtéses négyütemű motor 
•    Power Tuner okostelefonos alkalmazás a pályaszéli finomhangoláshoz 
•    Menet közbeni, kétfokozatos motorprogramozási kapcsoló 
•    Könnyű elektromos indítás lítium-ion akkumulátorral 
•    Karcsú és kompakt új felépítés és ülés 
•    Új, erősebb kétoldali kereszttartós alumínium váz 
•    Új, nagyobb átmérőjű Air-Oil-Separate (elkülönített levegő-olaj) rendszerű első villák 
•    Könnyebb hátsó lengéscsillapító és továbbfejlesztett csillapítás 
•    Új, ellenállóbb kuplung és könnyebben használható kar 
•    Új, hatékonyabb döntött hűtőkialakítás 
•    Újratervezett levegőszűrőház 
•    Merevebb rögzítőkeret az első tengelyhez, ezzel jobb kezelhetőség 
•    Új, kiváló teljesítményű vezérlőtengelylánc-szerelvény 

A 2019-es Yamaha YZ85 

Az új, fiataloknak tervezett Yamaha YZ85 motokrossz motorkerékpár több jelentős, teljesítményt és ergonómiát érintő változtatáson esett át. A többek között új motorral és felfüggesztéssel érkező YZ85 arra készült, hogy a bLU cRU versenyzőit versenygyőztes teljesítménnyel és páratlan megbízhatósággal segítse a versenYZónába lépni. 

Megújult motor 

A 2019-es YZ85 egy új 85 cm³-es, folyadékhűtésű, kétütemű motorral érkezik, amelyhez rezgőszelepes beömlőt és mechanikus Yamaha Power Valve Systemet (YPVS) kapott. Az újratervezett hengerrel és fejjel, forgattyúsházzal, forgattyústengellyel, hajtókarral, váltóval, kipufogóval és CDI-egységgel szerelt új YZ motor széles tartományú, kezelhető teljesítményt nyújt minden fordulatszámon - anélkül, hogy nagyobb fordulaton csökkenne a maximális teljesítmény. 

Új váz és optimalizált ergonómia 

A 2019-es YZ85 félig kettős acél bölcsőváza, levehető segédváza és újratervezett alumínium lengőkarja fürgeséget, magabiztos kezelhetőséget és egyszerű karbantartást biztosít. Az ergonómia lapos és kényelmes ülésben, négy ponton állítható, elvékonyodó alumínium kormányban és állítható döntőkarban valósul meg, melyek kényelmet és szabad mozgást nyújtanak számos testmérethez. 

Továbbfejlesztett fékrendszer 

A 2019-es modell szilárdabb, új útvonalon elrendezett első fékcsövet kapott, amely nagyobb uralmat biztosít a fékezés során. A hullámos peremű féktárcsák pedig jobb öntisztítást és alacsonyabb hőmérsékletű teljesítményt nyújtanak. A 220 mm-es első tárcsa és a 190 mm-es hátsó tárcsa erőteljes, precíz megállást segít elő. 

Egyszerűen állítható KYB® tekercsrugós felfüggesztés 

Az új YZ85 a KYB® versenyeken bizonyított, teljesen állítható, 36 mm-es tekercsrugós villáját kapta, melyen az egyetlen elemű külső csövek és az elvékonyodó forma nyújt optimális szilárdegyensúlyt. Mindez kivételes kezelhetőséget és rázkódáselnyelést, valamint egyszerű beállítást garantál - tehát versenygyőztes teljesítményt. A KYB® teljes mértékben állítható, csatoló karos rugós tag speciális, az új vázhoz illő csillapítási jellemzőket kapott. 

YZ85 - kiemelt műszaki jellemzők
•    Új, 85 cm³-es, kétütemű, folyadékhűtéses motor YPVS rendszerrel 
•    Műgyantás rezgőszelep és új expanziós kamra 
•    Megnövelt kompresszióarány: 8,2-9,6 az 1-hez 
•    Új közeli áttételekkel rendelkező, 6 fokozatú sebességváltó 
•    Könnyű, hatékony és nagy belső hűtő 
•    Teljes mértékben állítható, 36 mm-es KYB® fordított elülső villák 
•    Új, ütésálló villavédők 
•    Új, hullámos tárcsafékek és féktömlők 
•    4 helyzetbe állítható, elvékonyodó alumínium kormány 
•    Új, alumínium lengőkarok a lánc egyszerű beállításához 
•    Lengőkaros Monocross hátsó felfüggesztés 
•    Igényes kialakítás, gyár inspirálta grafikák 

 

A 2019-es YZ450F 

A 2018-as jelentős újratervezést követően a zászlóshajónak számító YZ450F 2019-re apró technikai javításokat kapott. A legfontosabb változás az első részt érte, ahol a villákra nagyobb első keréktengely-rögzítők kerültek, melyek rögzítőgyűrűi új formával biztosítják a terület szilárdságát. 

Az első rész megnövelt szilárdsága számottevően javít a YZ450F átfogó kezelhetőségén: pontosabb visszajelzést nyújt az útfelszín jellegéről, melynek köszönhetően a motoros pontosabb képet kaphat az első kerék tapadásáról. 

Eredeti Yamaha tartozékok 

A Yamaha számos eredeti tartozékot kínál a négyütemű YZF és kétütemű YZ modellekhez, többek között GYTR® versenytermékek speciális darabjait: felhúzható kipufogódobokat, kipufogócsöveket, tengelykapcsolókat, kerekeket és egyebeket is. 

A Yamaha emellett motokrossz ruházatok választékát is nyújtja a GYTR® és a Zenkai kollekciók stílusaival és formáival. A darabok közé tartoznak többek között motoros pulóverek, nadrágok, kesztyűk is. 

A Yamaha eredeti tartozékai és ruházatai szüntelenül változnak, a legújabb darabokra vonatkozó információkért látogasson el a www.yamaha-motor.eu weboldalra. 

A 2019-es off-road modellekre vonatkozó árak és elérhetőség. 

A 2019-es Yamaha YZF és YZ modellek 2018. június végétől vásárolhatók meg a Yamaha márkakereskedőknél. Részletes információkért és a helyi kiskereskedelmi árakért lépj kapcsolatba a Yamaha helyi sajtófelelősével. 

MX Pro Tour 

A Yamaha ismét ellátogat Európa számos versenypályájára, ahol a vásárlók megismerhetik és kipróbálhatják a 2019-es YZ termékcsaládot, valamint többet is megtudhatnak az eredeti Yamaha tartozékokról és a GYTR® versenytermékekről. A dátumok és a rendezvények részletei júniustól válnak elérhetővé a Yamaha országos weboldalain.

Cikk kereső
kereső betöltése...

Termék kereső
kereső betöltése...

Hirdetés



HIRDETÉS

Legfrissebb cikkek 


  • A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team két versenyzője a SlovakiaRingen kezdi meg idei nagy menetelését az Alpok-Adria Bajnokságban
  • Assenben, a motorozás Mekkájában is pontokért hajt a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatában
  • RED BULL X-FIGHTERS Madrid A bajnok visszatér a Bajnokok földjére
  • A hazai versenyének számító brnó-i futamon a két pontot érő 14. helyen végzett a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatában
  • TALMA ÉS A VIDEOTON IS SPANYOLORSZÁGBAN KÉSZÜL
  • Május 11-én családi nap az Ivanics Csoportnál!
  • Borsay Szabolcs: „Ha ott leszek Kiskunlacházán, már győztem”
  • Több ezren követték a helyszínen a beledi Riverside Baja pénteki rajtját
  • Ifjabb Tóth Imre mellett Sepangban is Sebestyén Péter kap lehetőséget a BMW Racing Team Toth-tól a hétvégén a Superbike-vb csúcskategóriájában
  • Alkatrész otthonába szállítási költség nélkül!
  •  
     
     
     • Aprilia
     • BMW
     • Ducati
     • Gilera
     • Honda
     • Husqvarna
     • Hyosung
     • Kawasaki
     • Keeway
     • KTM
     • Kymco
     • Malaguti
     • Moto Guzzi
     • Peugeot
     • Piaggio
     • Qlink
     • Suzuki
     • Triumph
     • Vespa
     • Yamaha
    Google Google FaceBook

    Twitter Youtube

    copyright © All Rights Reserved 2010 - 2024 Minden jog fenntartva!
    Az oldalon található összes tartalom bármilyen másolása vagy felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.