A leggyorsabb motorkerékpárként uralta az utakat. Felmerült a kérdés, hogy egy 175 lóerős vasat 300 km/h feletti sebességgel mégis mire használhatjuk? Lehet-e egy ilyen 175 lóerős csodával a lábunk között normálisan motorozni? Sokak számára a kérdés egyértelmű volt, már az első generációs modellből több, mint 115.000 példányt értékesítettek.
A kezdeti 300 km/h feletti sebességet a márkák közötti végsebesség harc miatt limitálták és 299 km/h-nál korlátozták be a Hayabusa végsebességét.
Teljes modell változtatással a válság előtt 2008-ban jelent meg a vadászsólyom második generációs változata. Ha a korábbi modell 175 lóerős teljesítménye nem lett volna elég az új blokk 200 lóerős teljesítményt nyújtott, 1156 cm3-is blokk 1296 cm3-re hízott. Formája teljesen kikerekedett. A második generációs típusból 74.100 példányt értékesítettek.
A harmadik generációs modell-t a Suzuki Ultimate Sport Bike-nak nevezi. A korábbi modelleknél megszokott stabil futómű, félelmetes teljesítmény és limitált végsebesség megtartása mellett 6000-es fordulatig magasabb teljesítmény leadást ígér. Az új átdolgozott erőforrás természetesen teljesíti a euro 5-os környezetvédelmi normákat.
A korábbi kerekded forma helyett az új busa sokkal letisztultabb külsővel rendelkezik. Az idomok aerodinamikailag is jelentősen javultak. Megőrizték a korábbi Hayabusa jellegzetességeit, de ezek mellett a kor elvárásának megfelelő külsővel rendelkezik. Új krómozott díszcsíkok és logók fokozzák a kifinomultság képét. Új 7 küllős nagyon szép felnik, új élesebb vonalvezetésű lámpatest és tükörbe integrált irányjelzők is hozzájárulnak ahhoz, hogy az új busa egy nagyon igényes luxus kivitelezésű motor benyomását keltse.
 |
Balról jobbra: Suzuki Hayabusa 3. generáció, 2. generáció, 1. generáció |
A korábbi alumínium váz és lengővilla maradt a régi. Új kerekeket illetve segédvázat kapott. A 43 mm-es átmérőjű KYB fordított villát kapott. A szintén KYB által szállított hátsó felfüggesztés beállításain változtattak, fokozva az egyenesirányú stabilitást.
A féknyergeken sem spóroltak a Suzukinál, Brembo Stylema első féknyerget kapott, 320 mm-es első tárcsákkal párosulva biztosítja a megfelelő fékhatást.
A gumi beszállítója a Bridgestone. A jó gumiválasztás nagyon fontos az Bridgestone S22-nek a félelmetes teljesítményt kell tudnia kezelnie.
A blokkot merőben átdolgozták, de 1340 cm3-vel köbcentiben megegyezik a korábbi 2013-ban update-elt erőforrással. Új kipufogó rendszer is hozzájárul az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban a magasabb teljesítményleadásához illetve az Euro 5-ös emissziós normák teljesítéséhez. Sokan a számok emberének érzik magukat, azoknak csak a nyers értékeket nézve a 3. generációs modell 190 lóerős maximális teljesítménye 7 lóerővel kevesebb, mint a korábbi típusé volt.
 |
|
Illetve a nyomatékmaximum esetén is 5 Nm-rel kevesebbel kell beérnünk, a korábbi 155 Nm az új modellnél 150 Nm-re csökkent. Mi történhetett, kérdezhetnénk bátran? Legtöbb új modell beharangozó legtöbb arról szól, hogy még erősebb, még nyomatékosabb új modell jön ki. Szerencsére sokat fordult a világ, már nem csak a maximumokra, hanem a beltartalomra is figyelnek. Az új Hayabusa annak ellenére, hogy mind teljesítményben és nyomatékban is alacsonyabb számokat produkál, mindennapi használat során alsó és középtartományban leadott teljesítményérték a korábbi modelleknél magasabb. Erre mondják, hogy néha a kevesebb több.
 |
|
Ha még mindig a számok emberének érzitek magatokat, akkor ennek alátámasztására mi lehetne jobb, ha ezeket nemcsak a nyomatékgörbe magasabb szintjén látnánk, de más mutatókban is megmutatkozna. 0-200 km/h közötti gyorsulásban 6,8 másodperc alatt gyorsul az új busa, ami 1 másodperccel jobb, mint az elődje. Míg 0-100 km/h-s gyorsulás 2 másodperccel csökkent, így 3,2 másodperc alatt érjük el a 100 km/h-s sebességet.