A koreai gyár nem bízta a véletlenre a 250-es elkészítését. A GT 650R sikerén felbuzdulva a dizájn mellett több dolgot is átvéve a nagytestvértől, alkotta meg a Hyosung kisebb sportmotor változatát.
A dél-koreai gyár a külső tekintetében igen kitett magáért. Az idomok kerekített íveit több helyen szögletes idomrészek törik meg. A hosszúkás első fényszóró, csak díszítőelemként funkcionáló légbeömlő nyílások jól illeszkednek, sportos összhatást kölcsönöznek a motornak. A kidolgozás európai színvonalú, esztétikai csalódás csak a 650-esnél is alkalmazott digitális műszerfal láttán érhet bennünket.A digitális kijelző a fekete alapon zöld fényben jeleníti meg a kívánt adatokat.
|
|
Nem véletlen a futómű kiemelkedő teljesítménye. A 650-esnél is bevált futóműnek könnyebb a dolga a majdnem 50 kg-mal karcsúbb (155 kg-os) Hyosungban. Az első lengővilla fordított állású, csak hirtelen intenzívebb fékezésnél hozhatjuk ki a sodrából. Sajnos nem állíthatóak a 41 mm belsőcső átmérőjű teleszkópok. A váz tekintetében nem a 650R acélcső vázát alkalmazták. Helyette egy gazdaságosabb, a Suzuki GS500-ason található acélvázat kapott a kis Hyosung. A zártszelvény lengővillára támaszkodó hátsó rugóstagra nincs panasz, ez megegyezik a Hyosung GT 650R-en találhatóval. Az állítható előfeszítésű rugóstag rossz minőségű úton (Szentendrei út) utassal megterhelve sem lepett meg, egyszer sem ütött fel a hátsó kerék. Az acél hídváz egy 249 köbcentis kéthengeres 75 fokos hengerszögű erőforrást fog közre.
|
|
A lég- és olajhűtésű blokk 29 lóerős teljesítményt produkál. A nem túl sok ló ellenére jól éreztem vele magam pályán. Jó kanyarodó képessége és a stabil futóműve miatt az egyenesekben elszenvedett hátrányt könnyedén behoztam a kanyarokban. Az Euro-ringen pedig a kanyarokban nincs hiány! A sportos külső és megtévesztő teljesítmény sokakat megtéveszthet, sokan meglepődnek mikor kiderül hogy ebbe a formás gépbe "csak" egy 250-es erőforrás dolgozik. Az üléshelyzet 780 mm-es ülésmagasságnak és vastagon párnázott ülésnek köszönhetően kényelmes, és kisebb pilóták számára is biztonságos üléspozíciót eredményez. A lábtartó- konzolt jobban szemügyre véve, meglepődve láthatjuk, hogy ez bizony állítható! A rögzítő csavarok áthelyezésével háromféle fokozatban állíthatjuk igényeinknek megfelelően. A magasra, és a vezetőtől nem túlságosan messze helyezett kormányelhelyezés miatt a csuklónknak is kényelmes üléspozícióban használhatjuk motorunkat.
Szép, egészséges lágy muzsika szól a gyári dob helyett felhelyezett G.P.R márkájú hangtompítóból. A kategóriájában megfelelő teljesítmény-leadás 160 km/óra sebesség elérésére is képes. Ha egy kicsit még ügyeskedünk és bebújunk a jó szélvédelmet biztosító plexi mögé akár 170 km/órát is jelezhet a digitális kijelző.
|
A fordulatszámmérővel minden renben, viszont a digitális kijelző nem túl jó választás |
A megfelelő fékhatást elől a 300 mm-átmérőjű dupla féktárcsa és két kétdugattyús féknyereg biztosítja. Hátul pedig egy 230 mm-es tárcsa és kétdugattyús féknyereg dolgozik. Természetesen ezt is a 650-esről adoptálták. Ez használat közben érezhető is volt, jól adagolható, nagyszerű fékhatást biztosított. Ha nagy nehezen sikerül rábeszélni az asszonyt, hogy hétvégén ne a Plázába, hanem a Mátrába menjük, ne várjuk meg a hátsó ülésről a véleményét. A két részre osztott üléstől ne várjuk csodát! Ez csak egy 250-es! A kis kényelmetlenségért kárpótlásul mutassuk meg neki az utas ülés mögött található, az ő biztonságát szolgáló hátsó kapaszkodót. A teszt végéhez közeledve nehezen váltam meg a pár nap alatt megszeretett Hyo-tól. Sok már taglalt érv mellett nem elhanyagolható a lassan 300 Ft/l benzinár mellett a gazdaságos 4 liter körüli fogyasztás. Nagyszerű választás kezdő motorosok és a pályázás felé kacsingató motorosok részére is.
|
Tökéletes hanghatás árad gyári dob helyett felhelyezett G.P.R márkájú hangtompítóból |
Lökettérfogat: 250 cm3, DOHC, V2, 75f. hsz. Motor típus: 4-ütem, 4 szelep, levegő-olaj hűtés Sebességváltó: 5 seb. mech. Teljesítmény: 29 lóerő/10000 ford/perc Nyomaték: 22 newtonméter/8000 ford/perc Fék elöl: hidr. dupla tárcsa, 300 mm Fék hátul: hidr. tárcsa, 230 mm Felfüggesztés elöl: ford. teleszkópvilla, 120 mm rugóút Felfüggesztés hátul: lengőkar, központi NITRO rugóstag Kerék elöl: 110/70-17 Kerék hátul: 150-70/17 Száraz tömeg: 155 kg Ár: 1.039.000 Ft (Spirro Kft.)