Az európai motorosok többsége egy olyan gépet szeretne, amelyet a legszélesebb körűen tud használni. A középkategóriás gépek jó ár/érték arányukkal és izgalmas teljesítményükkel még mindig a legvonzóbb termékek közé tartoznak. Hiszen világszerte az igazi nagy motorok közül ők a legkeresettebbek. A fejlesztők itt lassabb tempóban próbálják optimalizálni a gépek paramétereit, mint ahogy a szupersport kategóriában az szokásos, de itt sem pihenhetnek, mivel mindenkit erősen szorongat a konkurencia. A Banditot 2009-re új, nagy teljesítményű katalizátoros kipufogórendszerrel szerelték fel, amelynek segítségével a motor könnyedén teljesíti az euró 3-as zaj- és károsanyag-kibocsátási normákat.
|
|
A négyhengeres, soros elrendezésű, folyadékhűtésű, tizenhat szelepes erőforrás vezérmű-tengelyeinek bütyökprofilját megváltoztatták, az alacsony és a középtartományban kifejtett forgatónyomaték növelése érdekében. A 656 cm3-es motorblokk hengereire úgynevezett PVD technikával kopás-álló réteget készítenek, a dugattyúk gyűrűit iontechnológiával felhordott bevonattal látják el a jobb kopásállóság érdekében. A felületkezelések eredményeképpen csökkennek a súrlódási veszteségek, és kisebb lesz az olajfogyasztás. A blokk hatsebességes váltója hidraulikus működtetésű kuplung közbeiktatásával kapcsolódik a főtengelyhez. A keverékképzésért felelős befecskendező-rendszerben, a Suzukinál már jól bevált dupla pillangószelepes megoldást alkalmazták. A rendszer segítségével sokkal finomabban és egyenletesebben – már-már a porlasztós technika finomságát megközelítve – szabályozható a motor gyorsulása. A benzin tökéletesebb elporlasztását 4 lyukkal ellátott injektorfejek segítik. A benzin és a levegő tökéletesebb keveredése gyorsabb égést, ebből eredően jobb gázreakciót eredményez.
|
|
A hengerfejben a szelepek szűk, mindössze 17O-os szöget zárnak be az ideális szívó- és kipufogó-csatorna kialakítása érdekében. A motor termikus egyensúlyának optimális szinten tartása miatt, a GSF nagy hatásfokú hűtőt kapott, amelynek munkáját egy 190 mm átmérőjű lapáttal ellátott ventilátor igyekszik megkönnyíteni. A vízpumpa szállítókapacitását növelték, miközben a súlyát csökkentették.
A motort hagyományos dupla acélcső bölcsővázba rögzítették. Ez a vázkialakítás nagy szilárdságot eredményez, emellett az előállítási költségei jóval alacsonyabbak a könnyűfémből készített vázszerkezetekhez képest. A futóműben elöl 41 mm belsőcső átmérőjű teleszkópvillát alkalmaztak. A villa szárain 4 dugattyús Tokico féknyergek találhatók, amelyek 310 mm-es tárcsákat fékeznek. A kormány végein a markolatok gumija rezgést csökkentő anyagból készült. Hátul állítható központi rugóstag felelős a kerék és az út jó kapcsolatáért.
|
|
A GSX-R család ihlette műszerfal a sportosság érzetét növeli a pilótában. Az LCD kijelzős műszer a súlycsökkentésben is fontos szerepet játszik. A két elemből álló, osztott ülés két személy részére is megfelelő helyet biztosít, az utas lábtartóját a lehető legmélyebbre helyezték, már amennyire ezt a kipufogórendszer megengedi. Az ülés kevesebb, mint 80 cm-es magassága az alacsonyabb termetű vezetőknek is kedvező. A szélvédelemről méretes fejidom és plexi gondoskodik, amelynek új formája még tetszetősebb külsőt kölcsönöz a motor számára. Az SA betűkóddal jelölt változat ABS rendszerrel kerül forgalomba.
Műszaki adatok
|
Suzuki GSF 650 /SA |
Motor típusa |
4 ütemű, 4 hengeres, vízhűtéses, DOHC |
Hengerűrtartalom |
656 cm3
|
Furat x Löket |
65,5 X 48,7 mm |
Max. teljesítmény |
85 LE 10500 ford./perc |
Max. nyomaték |
61.5/8900 ford./perc |
Sűrítési arány |
11,5:1 |
Kenés |
Nedves olajteknő |
Erőátvitel |
6 sebességes mechanikus |
Váz típusa |
Nagy szilárdságú acél dupla bölcsőváz |
Villaszög/Után futás |
26 fok / 108 mm |
Felfüggesztés elöl |
41 mm-es villák, tekercsrugóval, olajcsillapítással és állítható előfeszítéssel |
Felfüggesztés hátul |
Csatolt lengőkar állítható előfeszítéssel |
Gumiabroncs elöl |
120/70 ZR17 M/C 58W |
Gumiabroncs hátul |
160/60 ZR17 M/C 69W |
Fékek elöl |
Dupla tárcsafék |
Fékek hátul |
Tárcsafék |
Üzemanyagtartály |
19 liter |
Hosszúság x Szélesség x Magasság
|
2130 mm x 790 mm x 1095 mm / 1225 mm |
Ülés magasság |
770 mm / 790 mm |
Önsúly |
218 kg /( 222 kg ABS) |