Már mindenki várta ezt a napot, hogy Ihász János a Yamaha Motor Hungária Kereskedelmi és marketing igazgatója bemutassa a sajtó számára a 2010-es év három új kiemelt modelljét. A legnagyobb újdonság a Super Ténéré volt, mely végre már hazánkba érkezett. Emellett tavaly nagy titkolózás övezte a FZ modellcsaládot, mindenki az új hatszázas Fazert várta, mire az iwataiak mindenki meglepetésére egy 200 cm3-vel nagyobb új modell érkezésének hírét röppentették fel. Hát ős is a Menza étterem teraszán várta, hogy személyesen is szemrevételezzük őt.
 |
Talmácsi Gábor érkezett az új X-Max-al
|
A két modell már a hivatalos sajtóbemutató előtt ott parkolt a Liszt Ferenctéri Menza étterem előtt. János megkezdte a felvezetését a modelleknek és utalt rá, hogy egy kis probléma adódott az X-max bemutatása körül. Nem telt el néhány perc, mire a Paulay Ede utca felől ismerős arc közeledett az új negyedliteres robogó nyergében. Talmácsi Gábor érkezett az X-Max-szel. Kíséretében menedzsere Stefano Favaro is szintén robogóval érkezett.
.jpg) |
.jpg) |
Új sportos vörös háttérszínű műszerfal került az új modellre
|
Ülés alatt két bukósisak is elfér
|
Az érkezésük után kiderült, hogy Gábor nemcsak, mint felhasználó részesíti előnyben a robogókat, hanem egy új kezdeményezésként létrehozta a Talmác2i robogós klubbot. Melynek célja, hogy összefogja és hasznos tanácsokkal lássa el azokat, akik a közlekedési eszközüknek a robogózás mellett tették le a voksukat. Mindezek mellett közös túrázások, beszélgetések szerepelnek a klub tervei között. Az eseményekről honlapunkon is beszámolunk.
 |
Sportosabb külső jellemzi az új hangvilás csodát
|
A 2005-ben megjelent X-Maxot legutoljára 2009-ben teszteltük. Már akkor is azt vélekedtem róla, hogy egy letisztult, sportos megjelenésű közlekedési eszköz. Mentes mindenféle fölösleges sallangtól és számomra a legideálisabb szív mérettel vagyis 250 cm3-is erőforrással látták el. Menettulajdonsága alapján inkább sportos, mint túrás vonalat erősítette az előző modell.
A rengeteg jó tulajdonsága mellett ugyanakkor több dolog is a nemtetszésemet váltotta ki az előző modellen. Kisméretű főként városi használatra alkalmas lábtér, kisebb köbcentis robogókon fellelhető, nem egy maxi-robogóra jellemző műszeregység és kezelőgombok.
A 2010-es X-Max-on sokkal szebb külső mellett első dolgom az volt, hogy megnézzem változott-e a helyzet. Úgy látszik imáim nagyrészt meghallgatásra kerültek. Országúti lábtartó és „nagyfiús" műszerfal került az új modellre.
Külső
Teljesen áttervezett külsővel rukkoltak elő a hangvillások. A koncepció az volt, hogy tovább erősítsék a sportos megjelenést. Élesebb vonalak törik meg az idomzatot. A fejidom is több helyen változott. A fejidomhoz tartozó kézvédő mellett elhelyezett irányjelzők lekerültek az oldalidom első részére. Kerekebb és rövidebb ikerlámpa kapott helyet az új egy részből álló fejidomon. A szélvédelem is jobb lett az új magasabb plexi és idomzat kialakítása révén. Az ülés vörös szegélye dinamikus megjelenést növeli. A műszerfal is sokkal jobban illik a kategóriájához. Sportos jellegre utal a nagyméretű fordulatszámmérő és a két kör alakú műszeregységet körbefutó krómhatású műanyag betét.
 |
 |
Magasabb plexi és zömökkebb ikerlámpa került rá
|
A kávézók kedvence
|
A lábtért mint már írtam átdolgozták. Így hosszabb utakra is bátran ajánlható a gép, amihez a tároló kapacitás is igazodik. Az ülést felnyitva két zárt sisak számára is elegendő hely tárul elénk, de ha ez nem lenne elég, akkor a szélesebb zárható kesztyűtartó biztosan elég lesz, hogy néhány napi holminkat gond nélkül a robogóba helyezzük.
Új merevebb váz
A sportos külső mellett új vázat kapott az X-Max. A merevebb vázhoz a teleszkópvilla , hátul előfeszítésében állítható dupla rugóstag kapcsolódik. Viszonylag nagyméretű elől 15 , hátul 14 colos felnik találhatók, amik jól jönnek a magyar utakon.
Sportos erőforrás
A 180 kg-os megtankolt súlyú gépet korszerű folyadék hűtéses 249 cm3-is erőforrás mozgatja. A maximális 21 lóerős teljesítményleadása mellett az euró 3-as környezetvédelmi normákat is teljesíti.
A bemutató után még kiváncsibb lettem az új modellre, remélem hamarosan személyesen is letesztelhetem a hangvillások újdonságát. Addig is olvashatjátok a korábbi, 2009-es model tesztjét ide kattintva!