A műhelyt a helyi motoros baráti kör bérelte, itt tárolták, szerelték gépeiket. A nyitott ajtón bepillantva, elkerekedett a két ifjú szeme, ilyet még nem sokat láttak. Egy hatalmas amerikai motor terpeszkedett a helység közepén. A sárgás fényű reflektorok fényében, két szerelőruhás szakállas alak sürgölődött körülötte. Vörös Kutyának a Bátor Szamurájok motoros baráti kör rettenthetetlen vezérének motorján végezték az utolsó simításokat. A tank és a sárvédő vissza szerelésével foglalkoztak a srácok, munkájuk annyira lekötötte őket, hogy nem is vették észre a két, nyakát nyújtogató öltönyös fiatalembert.
De miért is szereltek a srácok? Pár nappal ezelőtt a B. Szamurájok szokásos esti portyájukra indultak, a mámoros éjszakán épp a Bad Girls nevezetű ivó előtt akartak leparkolni, mikor megtörtént a baj. Vörös kutya elfelejtette kirúgni motorja alól az oldaltámaszt, és a Harley-t a járdaszegélyre borította. Röviden ennyi a szomorú történet. Hőseink szájtátva nézték a nagy fekete krómtól csillogó vasat melynek frissen fényezett tankján egy vörhenyes kutyafej vicsorgott. Az egyik szerelő olajos kezéből földre hulló villáskulcs zajától megriadva, a két ifjú sietősen távozott a helyszínről. Az étterembe érve papírra vetették a látottakat. A váz tiszta egyenes vonalait skiccelték le először, amely a villanyak felső részétől a hátsó kerék tengelyéig ránézésre egyenes vonalban halad. Elől nagy, hátul kisebb drótküllős kerekek, lépcsős ülés, csepp alakú tank és rengeteg króm. A srácok remek ötleteket kaptak születendő motorjukhoz. Telt-múlt az idő és a tervezési fázis lezárása után, a legyártott prototípusok elemeinek az összeszerelése kezdődött. Mikor az új motor beindult, a két lelkes mérnök egymásra nézett, szemükbe könny szökött, örömükben, egy dalt kezdtek énekelni a szarvasbogárról, amelyet még az óvodában tanultak. A VT 600 előéletével most nem foglalkozunk tovább. A Honda kínálatában 1983 óta szerepelő VT 750-est nevezhetnénk a 600-as nagyobb testvérének. Tesztmotorunkat egy amerikai szalonban vásárolta első gazdája. Egy teherhajó gyomrában, sötét konténerbe zárva érkezett Európába. Magyarországon kezdte meg újkori életét. Nézzük mi duruzsol benne: Kéthengeres vízhűtéses blokkjában, csakúgy, mint a tengerentúli példaképben, közös csapon található a két hajtókar. Ez a megoldás finom vibrációkat kelt működés közben. Sok V2-es rajongó hiányolta ezt a rezgést a korábbi turbinaként forgó, japán, kéthengeres chopper szerű motorokból, tessék a Honda ezt is tudja. A hengereket 34 mm- torokátmérőjű karburátorok táplálják. A gázok cseréje három szelepen keresztül történik, két kisebb szívó,és egy nagyobb kipufogó szelepen keresztül lélegzik a motor. A blokk maximálisan 39 lóereje pontosan elég ahhoz hogy laza üléspozícióban, előretett lábakkal poroszkáljunk a motorral. Váz: Az acélcsövekből készült bölcsőváz, hátulja csak látszólag merev. A háromszög alakú lengővilla központi rugóstagra támaszkodik. Az első hosszú teleszkópvillák között 19 colos sűrűn küllőzött kerék forog menetközben. Hátul 15 colos kereket találunk 170 mm széles gumival szerelve. Egy ilyen stílusú motorhoz nem is illene más alakú tank, csak a már említett csepp formájú. A mérföld óra krómozott burkolata, a világító testek csillogó háza, mind-mind illik a motor egyéniségéhez. A kis Honda eléggé fürgén képes szedni a lábait, ha minden fokozatban végig énekeltetjük a motorját. A géppel elérhető maximális 160 km/h sebesség talán még sok is ebben a kategóriában.
A motor kezelhetőségéről csak jókat tudok mondani. Némely gyári hosszúvillás motornál megfigyelhető, főként lassú kanyarvételeknél előforduló kormány becsuklásnak semmi nyoma. Nagyon kezes kis jószág. A fékek kellően erősek, még két jól megtermett emberrel a hátán, nagy sebességről fékezve is kellő lassulást produkálnak. A motor szereti a nagyobb fordulatszámokat. Kétezres percenkénti főtengely fordulat alatt csak rángatózik, az alapjáraton cirkálást el lehet felejteni vele. A rövidke löket, és csekély lendtömeg miatt forgósabb hajlamú a hajtómű. Az előretolt lábtartó kissé közel van a kipufogó könyökhöz, emiatt a nagyobb lábmérettel rendelkező motoros csizmasarka hozzáérhet a forró csőhöz. A VT 600 nagyon kellemes kompakt felépítésű mini cirkáló. A gyári kialakítással egy személy szállítására alkalmas, kényelmesebb utas-üléssel hosszabb távok is bevállalhatók hátul. Mérsékelt súlya, alacsony súlypontja miatt hölgyek is könnyedén képesek vezetni. Kezdő chopperesknek kiváló tanulómotorja lehet a VT.
Műszaki adatok
|
Motor |
Vízhűtéses, négyütemű, 6szelepes, SOHC, V2-hengeres |
Furat x löket |
75,0x66,0 mm |
Hengerűrtartalom |
583 cm3 |
Üzemanyag ellátás |
2 db 34 mm torokátmérőjű Keihin karburátor |
Maximális. Teljesítmény |
39 LE/6500 /perc |
Maximális forgatónyomaték |
48 Nm 3500 /perc |
Sebességváltó |
5 sebességes |
Meghajtás |
görgős lánc |
Tengelytáv |
1390 mm |
Első futómű |
hagyományos teleszkópvilla, 39 mm villa szárak |
Hátsó futómű |
központi rúgóstag |
Első fék |
szimpla tárcsa, kétdugattyús féknyerggel |
Hátsó fék |
dobfék |
Tank |
11 liter |
Menetkész súly |
207 kg |