Inkább haladj az X-City robogó nyergében. Nincs is jobb annál, mikor az álló sor mellett egy kis gázmozdulattal tovább suhanunk az idegeskedő, fél órákat a dugóban ülő autósok mellett, feledve azt, hogy pár hete még mi is ott ültünk, vártunk és késtünk munkahelyünkről.
|
Bejött az id?jósok el?rejelzése, hisz már a bemelegítés vizes pályán zajlott az angol ringen, ahol a magyar versenyz? jó motorozással a 16. helyen zárt. A délutáni futam alatt is végig esett az es?, a szél is feltámadt. Peti 6 körrel a vége el?tt kicsúszott és így nem tudta befejezni a Brit Nagydíjat. Az élen a 17 éves német versenyz?, Jonas Folger élete els? futamgy?zelmét aratta.
|
A ma reggeli szabadedzésekkel kezdetét vette Barcelonában a 2011-es MotoGP sorozat ötödik versenyhétvégéje. A 125 cc mez?nyben egyedüli magyarként Sebestyén Péter versenyez KTM motorjával.
|
Mindennapi közlekedésre és sportos kanyarvadászatokra alkalmas motor, nyomatékos V2-es blokk és sportos külső jellemzi az immáron 1999 óta gyártott a Suzuki SV 650 S modellt.
|
Az estorili Portugál Nagydíj után a magyar pilóta Le Mansban folytatja világbajnoki szereplését, és a KTM motorral való ismerkedést.
|
A kategóriát teremtő MT-01 mellett az MT-03 már 2005 óta jelen van a Yamaha palettáján, mely 2011-re új színben várja rajongóit.
|
Az idei szezon már lefőtt mint a fekete kávé. A versenyzők pihennek, a gyárak keményen dolgoznak, méghozzá azon, hogy a következő szezonra még több vásárlót csábítsanak magukhoz. Ennek a legmegfelelőbb eszköze egy tesztnap, ahol mind a sajtó, mind a civilek részt vehetnek és élvezhetik a következő évad újdonságait, nüanszait. A KTM lehetőséget biztosított, így november első napján a nyírpazonyi motocrosspályán meg-ízleltük a 2009-es osztrák paripákat.
|
Nemrégiben volt alkalmatok a kétütemű kistesó (SX150), ám kategóriatárs tesztjéről szóló beszámolóban elmélyülni, így célszerűen a négyütemű röfögő bratyóról írok, némileg összehasonlítva a két paripát.
|
Győrfi Alen elsőként járt a monzai aszfalton, ahol 23. rajtkockából indulva a 16. helyen zárta a futamot.
|
Az idén megjelent Daytona R változatáról hivatalos onboard videó keretében láthatjuk, hogy mire és képes az új csodafegyver.
|
Már nálunk is kapható a Triumph hatszázas csodafegyvere a Triumph Daytona 675 R változat, mely még könnyebb, még tökéletesebb és jobb választás, ha nemcsak a pálya széléről szeretnéd szemlélni az eseményeket.
|
A reggeli szabadedzésekkel megkezd?dött Estorilban a 2011-es MotoGP sorozat harmadik versenyhétvégéje. A mez?nyben mától jelen van a 16 éves Sebestyén Péter is, aki egyedüli magyarként képviseli hazánkat a gyorsasági motoros világbajnokságon. Peti régóta várta már ezt a pillanatot, izgatottan várta, hogy végre világversenyen is próbára tegye tudását.\\n
|
A japán gyár akkoriban dobta piacra, agresszív kinézetű naked motorját, mikor a csupasz gépek csillaga Európa szerte felfelé kezdett ívelni. 2004-ben a kawa meztelen, de mégis sportos motorkerékpárja pont jó időben érkezett. Egy Z 750 tulajdonosa mindig legyen tudatában annak, hogy egy olyan motort birtokol, amelynek ?sei igazi legendává váltak a négyhengeresek között.
|
A mai nap folytatódott a SUPERBIKE Világbajnokságon az ADRENALIN H-MOTO TEAM és versenyzője Győrfi Alen számára.
|
Hosszú út vezetett az ősi Yamaha túramotorokról, mint az XS 1100-es a mai, FJR dinasztia legifjabb sarjainak megszületéséig. Közel 30 év hosszú idő, főleg a japán motorkerékpár gyártás történetében. Az utat a már említett XV után az FJ 1100, majd később az 1200-as változat taposta tovább. Nálunk valamilyen oknál fogva nem lettek kimondottan népszerűek ezek a típusok, pedig arra a célra, amelyre szánták őket tökéletesen megfelelnek.
|
A Versys megjelenésével a harmadik Er-6 modellt is csatasorba állította a Kawasaki. Az N és az F változatok után 2007-ben a Versys-é a lehetőség, hogy bizonyítson.
|
A 2011-es superbike világbajnokságra a BMW Motorrad Motorsport csapata több napos teszteléssel készül az eastern creek-i és a fülöp-szigeteki versenypályán. Leon Haslam, a csapat új pilótája, a tavalyi bajnokság második helyezettje, kevesebb, mint egy héttel a WBSK első futamának rajtja előtt nyilatkozott az előtte álló izgalmas évről.
|
Pár éve az ultramodern, pörgős négyüteműek a krosszpályákon is egyre nagyobb számban vannak jelen. Egy negyedliteres, szelepekkel vezérelt motor ma már néha jobb választás lehet, mint egy membránvezérelt nyolcadliteres. Félretéve a ?számmisztikát?: a négyüteműek elérték a feleakkora kétütemű motorok teljesítményét, emellett nagyobb a forgatónyomatékuk. Teljesítmény-leadásuk sokkal barátságosabb. Nyugodt erejük élvezetessé teszi a versenyzést, és a hobbi-motorozást egyaránt.
|
A tajvani gyártó büszkeségének szoknyája alatt egy félliteres hengerrel felszerelt erőforrás brummog. Fokozatnélküli váltójának köszönhetően játszi könnyedséggel mozgatja a szárazon kétszáz kilós gépet. A maxi-robogó formavilága kísértetiesen hasonlít az ugyancsak Kymco gyártmányú 50-es Grand Dink által képviselt vonalakhoz, csak ebben a környezetben minden nagyobb, erősebb.
|
A középkategóriás sportmotorok szorítójában, 1995-ben lépett először porondra a 600-as Ninja. Az elmúlt években jó párszor, átlag két, háromévente átdolgozták a gépezetet. A 636-os szám először 2002-ben tűnt fel a motor burkolatán. A 2003-ban szinte teljesen átfésült ZX6-os óriási sikert aratott világ szerte.
|
Amikor a Kawasaki 2003-ban piacra dobta az új évezred Z 1000-es motorját, szakított az akkor divatos gömbölyded formákkal. Meghökkentően szögletes ruhába bújtatta újszülöttjét. Mivel a gépet elsősorban napsütéses tájon történő örömmotorozásra szánták, így elől napszemüveg-alakú lámpatestet kapott füstszínű plexivel, hátul egy piros színű \"Zorró\" álarc figyel a hátsó lámpa helyén. A formatervező Shunji Tanaka igazán kitett magáért.
|
Első ránézésre azt gondolná az ember, hogy kőkemény szuper- erős lóerő gyárral áll szemben. Azonban az első kilométerek megtétele után gondolkodóba estem, hogy hova lehet bekategorizálni ezt a motort. 1996-os bemutatásakor letaszította a Kawasaki ZZ-R 1100-ast a trónról, ami addig a legerősebb szériamotor volt a világon.
|
1998 a Honda új ötlettel rukkolt elő. szupersport motorjának, a CBR 600-nak erőművét egy csupasz motor vázába helyezték. Az elképzelés kitűnően bevált, a sokoldalú szerkezet rengeteg hívet szerzett magának szerte a világon. 2001-ben a 900RR blokkjával szerelt nagy Hornet is megérkezett.
|
Sok idő telt el azóta, hogy a Peugeot Motor Corporation 2002-ben bemutatta a Jef Force sportrobogó kompresszor feltöltővel ellátott tanulmány prototípusát. A prototípus azóta nem csak, hogy szériagyártásba került, de kisebb erőforrással szerelt megegyező külsejű modell is megjelent a Peugeot modellpalettáján.
|
A Triumph elsősorban a tengerentúli piac meghódítását tűzte ki célul, mikor 2003-ban piacra dobta közepes hengerűrtartalmú cirkálóját. Az amerikai fiúk -és nem csak ők- szeretnek laza, pozitúrában előrenyújtott lábakkal motorozni a hosszú országutakon. Akkor aztán jön a \"feeling\" ezerrel.
|
A Suzuki évek óta riogatja a motoros világ gyengébb szívű harcosait a B King névre keresztelt, szteroidokon hizlalt tanulmány-motorjával. A GSR vonalain megtalálhatók az izomcsávó apa személyiségjegyei. A King és a GSX-R 600 nászából született gyermek alumínium-vázában egy soros négyhengeres erőforrás dolgozik. A hegyes, sportos gixxer erőmű csúcsteljesítményét 98 lóerőre redukálták.
|
A Nevada 750 magában hordozza mindazokat a jegyeket, amelyeket egy igazi Guzzitól elvárhat az ember. Nagy keresztben beépített V motor, küllős kerekek, klasszikus forma, tekintélyes hasmagasság. A Nevada kialakításának köszönhetően szinte mindenhol elmegy, legyen az köves földút, vagy füves buckákkal tűzdelt mező.
|
A könnyű súly, kiforrott blokk és kategóriájában kiemelkedő futómű és fékteljesítmény jellemzi a koreai cég Hyosung GT 250R névre keresztelt üdvöskéjét, amit a nyár közeledtével az örkényi Euroringen sikerült közelebbről megismernem. Már a külső láttán is jó benyomást kelt, ezenkívül 75 fokos V elrendezésű négyütemű blokk adta megfelelő teljesítmény kiemelkedően jó futómű és fékteljesítménnyel párosul.
|
A Speed Triple mindig is külön utat járt a naked-gépek taposta ösvényen. Robbanékony természete, exhibicionista magatartása miatt nem tartozott és nem is tartozik a langymeleg nyámnyila csupasz motorok közé. A tízéves gyártási múltra visszatekintő bringát a lehető legextrémebb alkatrészekből szerelték össze. A soros háromhengeres blokk, igazi telitalálat egy ilyen gépben.
|
Ár érték-arányát tekintve, a Yamaha pont annyival olcsóbb, mint amennyivel a Derbi modernebb. Az árkülönbség a Yamaha felé billenti a mérleg nyelvét, de a beépített anyagok és technikai megoldások, bőven kárpótolják azt, aki ennek ellenére a Derbi mellett teszi le voksát.
|
2005-ben ki gondolta volna, hogy 1 évvel később ekkora meglepetés éri a Yamaha rajongókat. A 2005-ben nagy számnak számító fordított teleszkópvilla, az R1-esen alkalmazott fékrendszer, az új gumiméret számított a legnagyobb újításnak, mára viszont lélegzetelállító külső, MotoGP gépeken alkalmazott műszaki megoldások szerepelnek az újdonságok palettáján.
|
Az első találkozásra az örkényi Euroringen került sor, ahová a közeli dabasi Yamaha kereskedés jóvoltából kaptuk kölcsön az iwatai gyár új csodafegyverét, az új R1-est. Megjelenése ugyan nem változott nagy mértékben, de annál több Rossi és Haga gépében kikísérletezett finomságot tartogat számunkra az ötödik generációs modell.
|
Míg nyáron az egyik japán gyár már prezentálta a nagyközönség felé az új háromnegyed literes csupasz naked bike-ját, addig a Suzukisok sem tétlenkedtek, gőz erővel folyt a munka, hogy a nemzetközi motorkiállításokra elkészüljön az új nakedbike, a GSR 750.
|
A Bajorok nem bízták a véletlenre főcímlapon való szereplésüket, egy 2009-es koncepció motort hoztak az Intermot nemzetközi kiállításra. Mára a koncepció szó elhagyható a 6 hengeres csodáról, sorozatgyártásra kész mindkét hathengeres modelljük a BMW K1600GT és a GTL.
|
Vespára ülni egy vérbeli robogós számára olyan, mintha egy kubai szivar mellé az egyik legjobb Hennessy likőrt kortyolná. Ha egyszer a nyergében ülsz, a robogózás immár nemcsak csupán közlekedés, hanem egy életstílussá alakul.
|
Szemet gyönyörködtető ez a tűzpiros motor, miként a ma technikáját a 70-es években szabott köntösbe öltözteti. A 2005-ös évben megjelent Paul Smart 1000 replika amelyből mindössze 2000 darab limitált példány készült, tisztelgve az 1971-es Man-szigeti győzelem emlékének. A világ jelentősebb motorgyárai indítottak sorozatgyártású gépeket a Forma 750-es kategóriában.
|
A porlepte fekete motor egy épület mellett áll. Én az út másik oldalán, a járdán ácsorogva, bámulom az olasz biciklit. Azon tűnődöm, milyen érzés lehet vezetni egy ilyen motort. Kilencszázas V2-es, bizonyára úgy harap, mint egy veszett kuvasz. A házon kisvártatva kinyílik egy ajtó, fekete bőrbe öltözött férfi lép a motorhoz. A tárcsafék-zárat kabátja zsebébe süllyeszti, indít, és rövid melegítés után elporoszkál a murvás parkolón keresztül. 1996-ot írtunk. VROOOOMM... Az emlékkép szertefoszlik és tőlem pár méterre lapon fordul el a 2006-os S2R Monster. Megváltozott a motor az eltelt bő évtized alatt, de a főbb jellemzőit megtartották.
|
A levegő-olajhűtéses Bandit leköszönésével lezárult egy korszak a Suzuki naked családjának vonalán. A régi, folyton rosszalkodásra csábító erőgépre már csak nosztalgiával gondolhatunk. \n
|
Mint minden évben, idén is kiadta limitált változatait a Piaggio csoport. Az egyik limitált modell az NRG 50 volt, mely Magyarországra májusban érkezett. Nem is bírtam sokáig, hogy ne találkozzam vele, már május végén elhoztam egy pár napra a kis energikus csodát.
|
Piros lámpánál mindkét lábunk a trepnin, a kezünkkel elengedve a kormányt éppen babrálunk valamit, és mikor a lámpa zöldre vált, lábletétel nélkül rugaszkodunk el az MP3-mal. Nem csoda, hogy a körülöttünk közlekedők meghökkenve csodálják járművünket, és közben azon gondolkodnak, hogy miért nem dől el a motor? A motor elején valami fura dolgot vélünk felfedezni. Az MP3 első futóműve a megszokottól eltérően 2 első kereket foglal magában. Itt már kezdjük kapiskálni, mi lehet a titkos fegyvere a Piaggio konszernnek?
|
A Piaggio csoport egyik 50-es robogója került hozzám pár napra. Bokros teendőim nagy része péntek délutánra, a robogó átvételének napjára esett, így épp jókor került hozzám a kis ötvenes. Segítségével jóval gyorsabban és egyszerűbb módon elértem a város egyik pontjából a másikba anélkül, hogy a dugóban töltöttem volna az egész délutánt.
|
A Beverly család újabb taggal bővült. A meglévő 125, 250 és 500-as változat mellé egy 400-as változat is a palettára került. Az eddig jellemzően városi maxirobogó nagy kerékméretének, kompakt és klasszikus kialakításának köszönhetően a robogó-eladások élmezőnyébe jutatta a Beverly családot.
|
A francia gyár egyre több nagytestű, nagyobb blokkal szerelt gépet állít csatasorba. Most a negyedliteres megjelenésével teljessé vált a Satelis sorozat. Így a már meglévő, 125, 400, 500-as mellett, a 250-es változat is megtalálható a modellkínálatban.
|
A kőkemény LC 4-es család legifjabb tagja már a 690-es típusszámmal büszkélkedik. Ezt a gépet is kőszikla keménységű acélból és alumínium ötvözetből készítették, de az utcai használhatóságán túl a kényelmi szolgáltatásain is sokat javítottak. Lóerő-fölényét kihasználva megállíthatatlanul tör célja felé az utcai szupermotók között.
|
Szeretem a sportmotorokat, így ismét izgalommal töltött el, mikor megtudtam, hogy újra pályán, védett körülmények között tesztelhetem a Kawa legújabb 600-as üdvöskéjét. Röppentek fel hírek róla, hogy ez a 600-as, nem az a hatszázas, sőt talán még az eddigi rekordokat és eredményeket felül tudja múlni ez a kis fenevad.n
|
A 2007-es esztendőben sem unatkozhatnak a motorosok és, igencsak meg kell gondolni azt, milyen motort is választ, aki egy kellemes motoros élményre áhítozik. Amennyiben nehézséget okozna a döntés, nem kell mást tennie, mint kipróbálnia az ideálisnak gondolt motorkerékpárt.Én is így tettem. Motoros Barátaimmal megbeszéltük, ha szombaton nagyon jó idő lesz, azaz motorosnak való napsütés és hőmérséklet, nekivágunk egy jó kis túrának. Mivel még igencsak a tavaszt tapossuk, így az indulás időpontját sem tűztük ki koraira, hogy a nap sugarai fel tudják melegíteni a levegőt és az aszfaltot annyira, hogy csak a motorzásra tudjon koncentrálni a jól felöltözött motoros. Az indulási helyre időben megérkezett mindenki, már csak a motoromra kellett várni, - ami a Honda tesztkaravánján érkezett meg. Szemből gurult felém és már akkor megéreztem, hogy egy különösen kellemes nap vár rám.
|
A BMW Motorrad a 2006. évi INTERMOT-on mutatta be a nyilvánosságnak nagy teljesítményű motorkerékpárjai negyedik képviselőjét, az új K 1200 R Sportot. A bemutató után egy évvel nyílt lehetőségünk nekünk is kipróbálni ezt a robusztus méretű motorkerékpárt. Már a típusjelzésből is feltűnhet, hogy nem a megszokott, boxer elrendezésű motor található a vázban, hanem a nemrég kifejlesztett, 1157 cm3-es, soros, négyhengeres erőforrás. Mi azt már tapasztalhattuk, hogy ez az erőforrás igencsak egyenletesen adja le a teljesítményt, és a motoros keze között nagy teste ellenére is egy igen kezes bárány.\\\\n
|
Az olasz gyár erre az évre is tartogatott némi érdekességet azoknak is, akik a bevált egyhengeres erőforrás mellett tették le a voksukat. A 2005-ben bevezetett Aprilia Pegaso Strada 650-es változatát turbózták fel, és az RSV és a Tuono R mellett a Pegasonál is megalkották a Factory változatot.
|
Az 1996-ban utcára küldött ferdeszemű fenevadat korunk egyik legerősebb motorjaként tartják számon. A legendás FZR 1000-et búcsúztató típus világrajöttét hosszas fejlesztőmunka előzte meg. Elődjének akkor már elavult formatervét izgalmasabb formájú és főként áramvonalasabb idomokkal szerelték fel. Változott a váz formája, és vele együtt a szerkezeti felépítése is. Az erős, de akkoriban már nehéznek számító FZR váz továbbfejlesztése helyett, az YZF 750 R versenyeken már jól bevált vázkialakítását alkalmazták. A háromnegyed-literes sportmotor a 90-es évek közepén ütőképes versenygép volt. Angilában Niall Mackenzie 1996-1998-ig sorozatban nyerte meg a Brit superbike bajnokságot egy YZF 750-es nyergében.
|
A motorosok többsége csodálja a nagy ezres sportmotorokat, valamint kicsinyített másaikat, a 600-as szupersport gépeket. Mégis, amikor a vásárlásra kerül a sor, legvégül valami hétköznapibb, használhatóbb darabot választanak. Sokan, csak egyetlen motorkerékpár tartását vállalhatják, így a kétkerekűnek egyszerre több kívánalomnak kell megfelelnie. Csak a leggyakoribb szempontokat sorolnám: két személy részére is nyújtson elegendő helyet, kedvező legyen a vételára, jók legyenek a menettulajdonságai, és persze tetszetős külsővel rendelkezzen.
|
A bombasztikus 675-ös Daytona megjelenésekor sok naked rajongó morfondírozhatott magában, milyen isteni kis gépet lehetne szabni a ruháitól megfosztott, szupersportos, 600-asból. Valószínűleg a gyári tervezőgárdának, és a marketing guruknak is eszébe jutott e kitűnő ötlet. 2007 tavaszán az ausztriai Neukirchen-ben rendezett Triumph találkozón végre lehullott a lepel a Triumph új üdvöskéjéről. Az 1050-es nagytestvértől lényegesen könnyebb és szerényebb teljesítményű 675-ös Street Triple egy szemernyivel sem unalmasabb játékszer, mint a már több generációt megért nagy testvére.
|
Tesztalanyunk honnan jött volna máshonnan, mint Kínából. Lassan minden onnan jön, és oda megy. Ennek van előnye és hátránya is. Sajnos elég sok ócska másolat jön be dömpingszerűen az országba, viszont az ára sokak szerint mindenért kárpótol. Pedig nem így van. Régi közmondást idézve, olcsó húsnak, híg a leve. Ez a mondás a járműiparban fokozottan érvényes. Kezdve a T-gazdaságos kerékpártól, 12 ezerért a rollereken, robogókon, motorokon át quad-okig.
|
Nem bennfentes körökben is ismerősen cseng napjainkra a Sherco márkanév, mely szép kidolgozású terepmotorokat és szupermotókat kínál az érdeklődőknek. Ám nem a megnyerő külső teszi őket igazán egyedivé, tudják a franciák mivel rukkoljanak elő!
|
Már 2006-ban is lehetett különböző pletykákat hallani, miszerint az AMA, és az FIM megengedi a 125-ös, kétütemű motorok 144-esre történő növelését a 250-es négyüteműekkel szemben az MX2-es kategóriában.
|
Napjainkban igencsak nehéz megfelelni a motorosok elvárásainak, főleg akkor, ha nemcsak a sebesség hajszolásáról van szó, hanem hosszabb túrákra és városi motorozásra is egyaránt szeretnénk használni a vasat. A Honda régóta foglalkozik a motorosok igényeinek felmésérével és azok teljesítésével. Ennek eredményeként 1986-ban indította útjára, akkoriban úttörönek számító VFR modellt, mely V elrendezésű blokkjával legendává vált.
|
?Nem elégedhetünk meg motorjaink versenysportban betöltött szerepével, a hétköznapok emberei is Betázzanak!?- Hangsúlyozta ki a sporteszközöket gyártó cég frontembere, mikor is terveikbe vették hétköznapi használatra alkalmatos motorkerékpárok gyártását a versenyendurók és triálmotorok mellett, melyek továbbra is fő szegmenseik maradtak.
|
A sportos motorozást, valamint a sportmotorokat kedvelőknek is már régóta elkészült a számukra kedves motor a Honda palettáján. 2003-ig az NSR volt ez a járgány, de a környezetvédelmi szabályok szigorításával a kétütemű motorkerékpároknál egy igen csak erőteljes lemorzsolódás volt tapasztalható. A gyártók közül már csak egy gyárt kétütemű erőforrással sportmotort. A pörgős és dühös erőforrást lecserélve a tartósabb és környezetbarát négyütemű motorral elkészítették a CBR legkisebb változatát, a HONDA CBR125R-t. \\n
|
A ?borzongató? 750-es 2007-ben debütált egy olyan piacon, ahol már évek óta jelenlévő két erős ellenfél várja. A szögletes vonalakat felvonultató nóvum fejlettebb megoldásokat, nagyobb motorerőt, izgalmasabb formatervet kínál a középkategóriájájában nagy népszerűségnek örvendő szolidabb technikát felvonultató SV 650-hoz képest. A szintén talján már-már legendává vált Ducati Monster a másik nagy ellenfél, aki ellen harcba száll az új Shiver.
|
A Bimota márkanév igazi fogalommá vált a 90-es években, a vállalkozást 1973-ban alapította Rimini városában Bianchi, Morri és Tamburini. A nevek kezdőbetűiből áll össze a BI-MO-TA márkanév.
|
A nagyközönségnek először 2003 őszén mutatta be az Aprilia, új elképzeléseken nyugvó enduró motorját. Az eltelt szűk három év alatt az akkori prototípust szinte tökéletesre csiszolták. 2006 nyarától már a hivatalos Aprilia kereskedőknél is megvásárolható a modell. A merőben új vázszerkezet, a V2-es befecskendezéses blokk, a fura formájú lengővilla teljesen más, mint amit ebben a kategóriában idáig megszokhattunk.
|
A kezdetekben sportos ambícióval rendelkező, viszont a szuper sportgépek tulajdonosainál vékonyabb pénztárcájú felhasználókat célzott meg az első 1998-ban megjelent 600-as Fazer, amely mellé 2000-ben az ezres nagytesó is hozzácsapódott. A siker borítékolható volt, mára azonban inkább azokat célozzák meg, akik némi kompromisszumot kötnek a szuper sportmotorok kiélezett sportossága és az utcai közlekedésnél nélkülözhetetlen komfortos menettulajdonság és ülés-pozíció között.
|
Jön a medve! Persze, nem a Galla Miki-féle nagysikerű mozira gondoltam, hanem a Yamaha nagymedvéjére, a Grizzly-re. Ezzel a típussal már jól megbarátkozhattunk, hiszen a 660-as verzió már jó ideje hódít. Az XTZ 660-ból adoptált, jól bevált, négyütemű bel és a masszív felépítmény meghintve bőségesen kényelemmel és opcionális kiegészítőkkel, eleve a siker titka.
|
Szigorú, lakk feketére fényezett motor alapját egy 2003-as, Yamaha XVS 1100 Dragstar képezi. A gép szériaállapotában, nem elégítette ki tulajdonosa elvárásait, amelyeket saját motorjával szemben támasztott. Szerinte bárkinek lehet egy gyári motorja, aki vásárol egyet magának. Azonban némi fantáziával és kézügyességgel, átalakítható, tovább szépíthető a széria vas.
|
A szentesi Brezo motor jóvoltából, kezünk közé kaparintottuk a legújabb verziójú ZX 10-est. Az örkényi Euro Ring technikás pályáján próbáltuk ki a zöld sárkányt. Egy 300 km/óra felett teljesítő ultramodern sornégyeshez jobban illett volna a Hungaroring, de egyéb okok miatt oda nem tudtunk bejutni vele.
|
Ha éppen a kereskedésekben kapható sportmotorokról beszélünk barátokkal, mindenkinek elsőként a legalább egy hatszázas vagy ennél nagyobb motor képe lebeg a szeme előtt. A hozzánk került modell is ebbe a kasztba tartozik, igaz csak nyolcadliteres és inkább csak a fiatal srácok álmaiban szerepel, Lássuk, hogy ez a kis játékszer, tényleg olyan kicsi és gyerekes, mint amilyennek látszik...
|
Kaptam egy lehetőséget egy újabb csodás motor kipróbálására. Nem másról van szó, mint a BMW F800S motorkerékpárról.
|
Végre elérkezett egy pillanat, mikor a nyári melegben nem autóval kell araszolni a városban, hanem egy igazi városi robogóval, az X8-cal élhetjük túl a városi csúcsforgalmat, s átszelhetjük könnyedén a felújításokkal, útlezárásokkal tarkított várost. Az X8 ebben segítségünkre lesz, mert megjött a várva várt új modell.
|
Ugye ritkán találkozunk? Az esetek többségében rendszám nélkül láthatunk olyan menő srácokat, akik éppenhogy áttépnek előttünk az úttesten, menekülve a rendőrök elől. Ez lehetne másképp is! Jelenleg csak 50 cm3 lökettérfogatot meg nem haladó quad-dal közlekedhetünk (persze ha megfelel tucatnyi előírásnak) az aszfalton B kategóriás jogosítvánnyal, rendszám nélkül. Ha ennél nagyobb quad-ot szeretnénk forgalomba helyezni, megtehetjük! Viszont a rendszám, a biztosítás és egyéb költségek mellett csak földúton használhatjuk legálisan járművünket.
|
Egy szép nyári estén Nakamoto és Tawashiva urak a fárasztó napi munka után kedvelt éttermük, a külvárosban található Kék Hal felé vették az irányt. A Hondánál dolgozó ifjak útközben arról beszélgettek, milyen ruhába bújtassák legújabb V2-es motorjukat. Útjuk egy nyitott garázsajtó mellett vezetett el...
|
A 60-as évek közepén az angol Triumph gyár kéthengeres motorkerékpárjai a fénykorukat élték szerte a nagyvilágban. A japán nagyüzemi motorgyártás akkoriban még csak a szárnyait bontogatta. Az amerikai gépek nehezek, lomhák és gyengébb minőségűek voltak mint a szigetországban gyártottak. Az erős és gyorsnak számító Bonneville többek között az amerikai fiatalok kedvence is lett.
|
Nem, nem Supermoto, hanem Funmoto! Csak így lazán, szelíden. A Honda 2005-ben gondolt egyet, és egészen új elgondolás alapján építette meg középkategóriás egyhengeresét. A lényeg a kezelhetőség! 38 lóerő? Fanyalognak a teljesítmény megszállottjai. Badarság, hiszen ez csak egy számadat. Nem a brutalitást és a kezelhetetlen erőt keresi a legtöbb vásárló, inkább a megbízhatóságot, a hosszú élettartamot, a kezes viselkedést részesítik előnyben.
|
A régebbi krónikus betegségekkel küszködő VF 750 F sorozatot 1986-ban leváltó VFR 750-es RC 24 gyári kódra kersztelt motorkerékpár, pár év alatt roppant nagy népszerűségre tett szert Európában
|
Jubileumát ünneplő TMAX 2010-re új designnal kedvez a modellt kedvelő leendő vásárlóknak. Az új modell, divatos fehér köntösbe bújva, új egyedi White Max névvel megkülönböztetve került a hangvillások maxi robogó palettájára.
|
Pár hónappal ezelőtt, már foglalkoztunk a címben szereplő sportmotorral, hogy kerekebb legyen a történet, most más nézőpontokból rajzoljuk le a bringa részleteit.
|
2006-ra új köntösbe öltözött a Runner-széria legerősebb modellje. A Runner legnagyobb erénye az, hogy a sportos külső mellett már-már motor tulajdonságokkal rendelkező sportrobogó, kompakt méretét tekintve azonban a városi forgalomban a helye!
|
A Yamaha FZS 1000 ?2005 megjelenésekor friss szellőként libbent a punnyadó motorkerékpár-piac légterébe. 2001-ben merészen új megoldásnak számított egy superbike-blokkot roadster vázba építeni. A Yamaha elképzelése a korszerű túragépről helytállónak bizonyult az évek során. Európa-szerte és nálunk is jó néhány motorvásárló döntött a nagy Fazer mellett.
|
A Triumph most igazán a közepébe talált! Szépség, erő, sokoldalúság, ezek a főbb jellemzői az új háromhengeres blokkal szerelt Daytonának. A korábbi négyhengeres modell agilitását sok kritika érte. A motorkerékpár fejlesztői szembesültek az adott sornégyes blokk korlátozott lehetőségeivel. A piacon kegyetlen harc folyik, a számok háborúja. Ki tud erősebb, és könnyebb 600-ast gyártani. A négy nagy japán gyár egymást túllicitálva, tolja utcára a hatkilós osztály újabb és újabb tagjait. Nincs könnyű helyzetben a motoros, melyiket is válassza. Van, akinél a puszta kinézet dönt, sokaknak az erő a legfontosabb. A márkahű megszállottak csak egyetlen az általuk legjobbnak tartott gyár termékét hajlandóak megvenni. Vannak viszont teljesen tanácstalanok is, akik nincsenek elkötelezve egyetlen márka mellett sem.
|
Mint tudjuk, a félistenek emberek és istenek nászából születnek. Emberünk, Karl Marschütz fejében fogant meg egy isteni szikra révén az ötlet, hogy a velocipédek gyártása helyett a nürnbergi motorépítők úttörői közé álljon. 1904-ben meg is születik az első prototípus FN blokkal és saját vázzal, majd egy évvel később megkezdődik a szériagyártás is. Az ötletadó szikra azonban csak félig volt isteni: nem bizonyult elég erősnek, hogy berobbantsa a Herculest a német motorkerékpárok piacára. 1908-ban Marschütz inkább az akkor jobb üzleti lehetőségeket rejtő kisteherautók gyártásába kezd, de nem int örök búcsút a kétkerekűek világának, mert - bár hosszas szünet után - 1928-ban újra versenyre kel a kor német motorgyártó óriásaival, így a Mars, a Victoria, a Triumph és az új Hercules révén Nürnberg válik a német kétkerekűek gyártásának központjává.
|
A GSX-R típuscsalád háromnegyed literes képviselője több mint 20 éve jelent meg először. Az eltelt évek alatt nagyon sok rajongója szemében ő a sportmotor, -alternatíva nélkül. Mindig időszerű formavilága, állati ereje rabul ejti azt, aki a hátára ül.
|
Középsúlyú cirkálót dobott piacra 2006-ban a Kawasaki. 903 cm3, V2-es folyadékhűtéses motor, hengerenként 4 szelep, digitális gyújtás, ? mindez jó kiinduló alap, hogy kívül-belül részletesebben szemügyre vegyük a VN 900 Classicot.
|
A Varadero 1999 óta bebizonyította, hogy van igény a hosszú távú túrázásra alkalmas, nagyköbcentis túraendurókra. Azóta a Honda hatalmas túraendurója számos módosításon esett át, 2003-ban megújult kívül-belül, míg 2006-ra egy vadonatúj színnel, a legendás Africa Twin háromszínű fényezésével lepte meg rajongóit.
|
A 2009-es modellév meghatározó év volt a FZ modellcsalád történetében. Megjelent egy első nagy motornak ideálisabb XJ6 és Diversion motor a hangvillások palletáján. Így nem volt kérdés az FZ családnak lépnie kell, hogy átadja helyét az új jövevényeknek. Nem is történt ez másként a 600-as XJ-k és 1000 FZ-1 közötti kategóriában lépett át az új FZ8 névre keresztelt modell.
|
A Kawasaki 2006 tavaszán piacra dobott 650-es motorja erősen felkavarta a középkategóriás naked gépek piacát. Korábbi ER 5 utódjaként debütáló modell mind külsőleg, mind belsőleg új, formabontó megoldásokat kínál vásárlóinak.
|
1998 nyarán az Aprilia szakemberei megalkottak egy teljesen újfejlesztésű, egyliteres sportmotort, melynek az RSV Mille nevet adományozták. A Mille szó magyarul ezret jelent, ő volt az Aprilia új ezrese. A cég nagyon büszke volt szülöttjére, hiszen mindmáig a legnagyobb űrtartalmú gépük.
|
A nagy-endurók története a Yamaha XT 500 1976- os bemutatkozásával kezdődött. A Párizs-Dakar Ralin látott motorok megmozgatták a vásárlók fantáziáját is, megnőtt a kereslet a túra-endurók iránt. Az olasz gyártók, akik egyébként is híresek a motorkerékpár-piac meghódításában, azonnal reagáltak. Első hasonló motorjuk az Aprilia Tuareg-Wind 600 Parigi-Dakar volt, mely az alapja volt a Pegaso modellcsaládnak.
|
Formás, mai trendnek megfelelő külső, R6-osból származó blokk, könnyű kezelhetőség jellemzi a hangvillások 2004-ben megjelent etalonját, melyet jó néhány évig Európában az egyik legnépszerűbb középkategóriás naked bikeja volt. Mi lehet a nagy sikernek a titka?
|
A divat világában a trendek folyamatos változásban vannak. Ami pár hónapja még szép volt, ma már furcsának hat, ha az utolsó darabokhoz hasonlítjuk. Nincs ez másként a motorkerékpárok világában sem. A gépek egyre kisebb mértékben takargatják bájaikat, ruhájukat évről évre kurtítják. Szerencsére nem minden típusnál figyelhető meg ez a jelenség. A fejidommal szerelt Fazerek idáig is jó szélvédelmet nyújtottak, dicséretes dolog hogy az idei modell is megőrizte ezt a remek tulajdonságát.
|
A Yamaha 2003-es milánói motorkiállításon bemutatott koncepciómotorját az MT-03-ast, majd 2006-ra már az MT sorozatának legújabb tagjaként üdvözölhettük. Az MT-01 mellett helyet foglaló kisebb testvér nagyobb réteg számára elérhetőbb, ugyanakkor szintén megtaláljuk rajta a nagytesó egyes külső jellemvonásait
|
Korábban már foglalkoztunk a Yamaha V4-es motor hatalmasságával. Először személyesen a 2008-as kölni motorállításon sikerült találkoznom a már világszerte várt újdonsággal. Három fő számadat amit érdemes tudni róla: 220 km/h, 201 LE és 167 Nm.
|
A boxer blokkal szerelt modellek történelme 30 évvel ezelőtre nyúlik vissza. Azóta eltelt időszak alatt univerzális modellé nőtte ki magát, mely a hétköznapokban és a hétvégi kiruccanások alkalmával is megállja a helyét. Lássuk miben változott a R 1200 GS és R 1200 GS Adventure modell 2010-re
|
Először 2004 őszén, a München-i Intermot kiállításon találkoztam először az akkoriban még csak prototípusként létező RC8-al. Az idő tájt még ?csak? 1000 cm3-re tervezett motorkerékpár, már akkor is határozottan elkülönült társaitól, a Kiska által tervezett szögletes vonalainak köszönhetően.
|
A Peugeot új, Geopolis névre keresztelt, negyedliteres, négy-ütemű motorral szerelt robogóját már hónapok óta vártuk szerkesztőségünkben.Sikerült megszereznünk az országban fellelhető két példány egyikét, egy kétnapos tesztre.
|
Csendesen, mindenféle hírverés és bevezető reklámhadjárat nélkül érkezett a Honda új negyedliteres modellje: a VTR 250. Először csak néhány Honda-hírlevélben, majd a nyár közepén személyesen is találkozhattam az újdonsággal. A Japánban már évtizedek óta nagy népszerűségnek örvendő, 250-es V motorral szerelt kétkerekűvel a Honda most az európai piacot is megcélozta. A jövevényt a felkelő nap országában tervezték és gyártották a hazai felhasználók számára. Tehát nem a Honda valamelyik európai tervezőstúdiójának rajzasztalán és gyártósorán látta meg a napvilágot.
|
A Gold Wing 1975-ös bemutatása óta nem tántoríthatja meg semmilyen ellenfél, hogy elvegye az útak királya címet tőle. Nem csoda, hisz róla csak szuperlativuszokba lehet beszélni: 2,6 méter, 405 Kg, 6 hengeres boxer motor a legfőbb ismérvei
|
A hétvégén megkezdődött a 2009-es off-road szezon, így aki még nem választott motort magának az évre, az máris lemaradt az évnyitó eseményekről. Ettől függetlenül lapunk az év minden hónapjában segíti a dilemmázó, választás előtt álló ridereket a helyes döntés meghozatalában. Most Hondáéktól megkaptuk az új CRF negyedliteres változatát egy kis tesztre.
|
A királykategóriában (450) a 2009-es évre vitathatlanul a Honda megújulása szolgálata a legnagyobb meglepetést, és a legfőbb változtatást is, ami szerintem már nagyon ráfért erre a modellre.
|
A japán gyártó ezen motortípusával még nem találkoztam motoros pályafutásom alkalmával, de mikor először megpillantottam, már értettem miért. A kis CR-F első ránézésre nem tűnik vérbeli versenygépnek, sőt minél több időt töltöttem a szemrevételezéssel, annál inkább csak nőtt bennem ez az érzés, de ez valószínű a profi pályafutásomnak köszönhető.
|
A kockázatok és mellékhatások elkerülése érdekében olvasd el ezt a tesztet, vagy nézd meg egy versenyen az EC 300 Racing verziót!
|
Miként is kezdhetnék neki egy olyan robogó bemutatásának, amelynek gyártója egykor még helikoptert és repülőgépet gyártott, majd a II. világháborút követően a ?földre szállt és jó értelemben véve megfertőzte a társadalmat az akkoriban olcsónak számító kétkerekű közlekedési eszközzel, a Vespával, amely mára iránymutató stílus-irányzattá nőtte ki magát.
|
Mikor a teszt utáni napon a cikk írását elkezdtem, még mindig az előző napi élmények hatása alatt álltam. Első találkozóm a Honda új C-ABS rendszerével felszerelt CBR-ekkel a tököli repülőtéren kialakított közlekedésbiztonsági tesztpályán történt.
|
Az öltönyös elővárosi luxusrobogók kategóriájába tartozó X EVO 400-as járt nálunk. Az X EVO érdekessége, hogy az egykori kétfedeles rakodórekesszel ellátott Hexagon konstrukciót ötvözi a mostani divatnak megfelelő külsővel, mindez injektoros, nyomatékos 400 cm3-es blokkal párosul.
|
Mikor a quadsport felütötte a fejét Magyarországon, akkor még senkit nem érdekelt, hogy milyen géposztályok vannak, hiszen nem is voltak még versenyek ebben a számban. Ennek eredményeképp a pilóták legfontosabb követelménye a teljesítmény volt, minél több a paci, annál jobb a quad!
|
A válság ellenére a neves, sportsikerekben gazdag motorgyártó cégek nem adják fel irány-elvüket, nem hajtanak fejet az átmeneti problémáknak, egyszerűen nem tehetik meg, a név kötelez. Nincsen ez másként Huskyéknál sem, ahol plusz ráadás a BMW által képviselt háttér, nekik pedig bizonyíték kell, nem ígéret.
|
Közel két éve egy új márka jelent meg a hazai motorpiacon. A neve Qlink, a robogótól egészen a nagy motorokig minden típus megtalálható a termékpalettáján. Nálam az egyik legkisebb linkje, a RAZ-50 névre keresztelt mindenese járt. Lássuk a bemutatkozást...
|
A CBF sorozat legkisebb hengerűrtartalmú példányának blokkjából maximálisan 11 lóerő csalogatható elő. A mai teljesítmény mániássá tett, és nagy számokra vágyó motoros szerint ez vajmi kevés, hiszen a legtöbb nagytestű robogó is erősebb a kis Hondánál. De nem takarékosabb és nem könnyebb, mint a CBF!
|
2008-as megjelenésekor a CB 1000R új, üde színfolttal gazdagította a naked motorok addig sem szürke palettáját. A meztelen motorok piacán az új jövevénynek olyan ellenfelekkel kell megküzdenie, mint a Triumph Speed Triple, a KTM Superduke R, MV Agusta Brutale, vagy a Yamaha FZ1-es, hogy a japánok se maradjanak ki a felsorolásból.
|
A mindennapi közlekedésre szánt motorkerékpárokat leginkább az alábbi három alapelv szerint tervezik a motorgyártó cégek. Strapabíróság, egyszerűség, megbízhatóság. Ha ezekhez a tulajdonságokhoz formás külső, és kedvező vételár is párosul, majdhogynem bizonyos, a gép bestseller lesz a piacon.
|
2008-ban 200, 2009-ben pedig 500 darab. Mind-össze ennyi készül az Andrea Acquaviva és Enrico Borghesan által tervezett ízig-vérig olasz kétkerekűből. A limitált darabszám is érzékelteti, hogy egy nem mindennapi motorkerékpárral állunk szemben.
|
Az Aprilia egykoron Habana névre keresztelt modellje, már pár éve, a hangzatosabb Mojito néven fut. Kóstoljuk meg cikkünkben együtt az Aprilia finom koktélját...
|
Kis hazánk útjait már jó tizenöt éve koptatják a Taljánföldről ?importált\" motorkerékpárok. Az új motorok árai a kilencvenes évek elején történt gazdasági változásoknak köszönhetően, az egekbe szöktek. Nagyon sok motorozni vágyó döntött úgy, hogy használt gépet vásárol. Japánból konténerszám özönlöttek az országba az ott eldobott kismotorok. Más szürke importőrök itt Európában néztek egyéb beszerzési forrás után.
|
Nem telt el sok id? azóta, hogy az MP3 250-es változatát tesztelhettem, és most újra egy háromkerek? Piaggio érkezett hozzám. Mégpedig nem akármelyik, hanem az er?sebb, 400-as változat, mely plusz lóer?knek köszönhet?en még jobban er?síti a háromkerek?, maxi-robogó el?nyeit.
|
Az ötvenes és a hatvanas években azokat a motorokat hívták scrambler-nek (az angol szó jelentése: mászni), amelyeket kisebb átalakítással terepen is lehetett használni. A G 650 Xcountry is ilyen sokoldalú jármű, hiszen két eltérő koncepció előnyeit ötvözi: az utcai motorok kiváló közúti használhatóságát az endurókra jellemző terepalkalmassággal.
|
A Malaguti követve a nemzetközi trendeket, sorra hozza ki az új modelleket és szűnteti meg a régen futókat. Ami viszont öröknek tűnik, az a Madison. Pontosabban annak is a 3. generációs változata az M3.
|
Legelső találkozásunk 2004-re tehető, ekkor futottam össze az akkortájt újdonságnak számító 400-as Majestyvel. A bő öt évvel ezelőtti élmény meghatározó volt, ízléses vonalak, hatalmas rakodótér és tökéletes menettulajdonság jellemezte a korábbi modellt. Most ismét egymásra találtunk, eljött az idő, hogy a régmúlt emlékei a feledésből újra visszaköszönjenek és meglássam veletek együtt, hogy miben újult meg az iwataiak luxuscirkálója. Lássuk...
|
Ilyen eddig még nem volt, az SMT egy külön oldalt ír a motorkerékpározás történetének nagy lexikonjába! Az újdonság merészen ötvözi egy kecses és erős Supermoto tulajdonságait egy túramotor megfontoltságával és kényelmével.
|
Találós kérdés: Melyik ezek közül az ötven köbcentis? A csodaturmixból lehet ötvenet kimérni, de fölösleges, mert elég belőle egy cseppentésnyi. Ezek után elárulom a jó választ. Természetesen a Mátrixról van és lesz szó, a következőkben.
|
Elmondhatom magamról, hogy egy szerencsés flótás vagyok, mert ismét egy kényelemes BMW nyergébe pattanva róhattam a kilométereket. Felkelt egy borongósnak induló nap, de nem szegte kedvem, mert sejtettem, hogy újabb élményekkel leszek gazdagabb az elkövetkező pár órában.
|
Azon szerencsések közé tartozom, aki nemcsak a nagy motorkiállítások bemutatója elõtt, hanem jóval korábban megkóstolhatta a Keeway egyik 2007-es modelljét.
A Flash névre keresztelt ékszerdobozzal nagyon csínján kellett bánnom. Annyira titkos volt még minden vele kapcsolatos alapinformáció, hogy a motorozást is csak visítva engedte meg az importõr. Fotók közlésérõl pedig szó sem lehetett. A kölni és a milánói motorkiállítások elmúltával felszállt a fehér füst, így engedjétek meg, hogy megosszam veletek tapasztalataimat, ezzel a kis „villanóval” kapcsolatban.
|
A tajvani cég kínálatában évekkel ezelőtt már találkozhattunk a Super 8-as modellel. Akkoriban a robogó szoknyája alá egy takarékos, de nem túl erős négyütemű erőforrást szereltek. A kis szelepes blokk által biztosított szerény menetteljesítmények nem nagyon illettek egy ilyen szép és viszonylag sportos megjelenésű modellhez.
|
Pár évvel ezelőtt még, a Hyosung név hallatán nem sokan ütötték fel a fejüket Magyarországon, de mostanra már egyre többen ismerik a dél-koreai gyár motorjait. A GT kategória három tagjából a legnagyobb modell esett át némi ráncfelvarásson. Lássuk mi is történt...
|
Sokakban felmerül a kérdés: miért kell az átlagautók motorblokkjánál nagyobb lökettérfogatot zsúfolni egy kétkerekű járműbe. Részben igazuk van, mindaddig, amíg személyes kapcsolat nem szövődik egy ilyen presztizsmotorként funkcionáló nyomatékcsodával, mert ha egyszer ráülsz az MT-01-re, akkor vagy nyomban leszállsz róla, vagy soha nem akarsz mást a garázsodba.
|
Szinte hihetetlen, milyen brainstorming megy végbe a pontederai gyárban. Tavaly jött a három kerekű MP3, majd a sportosabb és morcosabb külsejű szintén háromkerekű Gilera Fuoco. Idén pedig tovább fokozta az olasz stáb a dolgot és megszületett a GP 800, mely név már önmagáért beszél. 800 köbcentis robogó? Van ilyen? Az olaszok válasza rá, hogy igen valóban. Még ennél is több. A szerény név, hiszen az idomok mögött 840 cm3-es V elrendezés? kéthengeres blokk ketyeg, amit nem GP motorba, hanem egy robogóba zsúfoltak bele.
|
Az olasz gyár termékkínálatában egyre több X jelenik meg az évek múlásával. Volt X9, X8, X-Evo, majd 2007 novemberében a motorkiállításon Milánóban lehúllott a lepel a valamiért eddig elhanyagolt hetedik X-ről. Lássuk mit újat tud nekünk mutatni az X7.
|
Jellegzetes formatervezés? Vespák immáron több mint 60 éve jelentek meg az utakon. Az els?ként csak Olaszországban sikeres márka mára nemcsak egy ismert robogó-családdá n?tte ki magát, hanem eleganciát és olasz életérzést kifejez? szimbólummá vált az egész világon.A 60 év alatt több mint 17 millió példányt értékesít? gyár hatvanadik évfordulója alkalmából dobta piacra az LX modelljelzéssel ellátott példányát. Ez a modell az 1996-ban megjelent, els? 4 ütem? blokkal szerelt, 460.000-es darabszámban értékesített, ET4 típusjelzésű példányt hivatott leváltani. Ez a tény komoly kihívást jelentett az új típus piaci fogadtatása szempontjából.
|
Ha városi robogóról esik szó sokunkban valamelyik olasz márka egyik darabja jut eszünkbe, pedig már pár éve nemcsak Európában, hanem a japán gyártók palettáján is feltünt ez a jellegzetes nagykerekű, minden igényt kielégítő modell.
|
A Yamaha háza táján nemcsak a sportmotorok, túragépek kaptak mostanában nagy szerepet. Az olaszországban őshonos robogó kategória is évről-évre bővül, nem csoda, hiszen nincs tökéletesebb választás a közlekedésre, mint egy robogó.
|
Vespa mindig is elbűvölte a közvéleményt, azzal, hogy több mint 60 éves tradíciót nem felejti el, új motorjai gyártásában, hanem előszeretettel alkalmazza azt. A Vespa LXV Navy esetében sem jártak el másként...
|
A Yamaha-motor minden évben meglepi a robogósokat, egy replika modellel. Általában a GP futamok sztárjainak motor-másolata a cél. Az eddigi modellek közül a totális győzelmet a Valentino Rossi aláírásával ékesített modell aratta, és aratja a mai napig is.
|