A korábbi Africa Twin elsőként 650, majd 750 cm3-is erőforrással szerelték. Sikerét a Párizs-Dakaron elért eredményeinek köszönheti, 1986-tól 4 éven keresztül zsinórban nyerte a neves versenyt. Egy olyan motorkerékpár volt, mely minden körülmények között megállja a helyét, bármilyen útviszonyról is legyen szó. A Honda számára ismertséget és a kategória népszerűségét biztosította a modell.
Majd 89-ben áttértek a 742 cm3-is V2-es erőforrásra, mely akkoriban 45 Kw -os teljesítménnyel és 62,7 Nm-es nyomatékkal kiemelkedő teljesítménynek számított. Elől-hátul 21 colos kerekek és tárcsafék volt található az akkori modellen. 2003-ig gyártották, ez idő alatt kétszer eszközöltek rajta kisebb-nagyobb ráncfelvarrást.
Az új modellel még tovább léptek méretben. A még idén megjelenő gép V2-es1000 cm3-is erőforrást kapott. A kategóriájában elsőként lesz elérhető a Honda dupla kuplungos váltószerkezete (DCT), amit külön az off-road tulajdonságokra hangolva készítették el a Honda mérnökei.
A hazai megjelenésről nincs még pontos dátum és nagyon várjuk még a részletes technikai adatokat az új Africa Twinről.