
Az RC213V bajnoknak született, erről árulkodik, hogy tavaly másodjára is diadalmaskodott az FIM Gyorsaságimotoros-világbajnokságon. Hogy az utcai motorosok is részesülhessenek a sikerből, no meg persze a modell nyújtotta páratlan élményből, a Honda illetékesei úgy határoztak, hogy RC213V-S néven elkészítik a közúton is használható kivitelt. A munkálatok már igencsak előrehaladott állapotban vannak, így a gyártó már 2015. július 13-tól elkezdi felvenni a megrendeléseket.
 |
|
Immáron 61 év telt el azóta, hogy a Honda mérnökei bejelentették: a márka indulni kíván a Man-szigeti TT-n. A verseny akkoriban a Gyorsaságimotoros-világbajnokság futamai közé tartozott, de ez nem rémisztette el a japán csapatot, kifejlesztették saját gépüket, s 1959-ben már ott álltak a rajtrácson a kor legnagyobb gyártóival kelve birokra. Sokan kételkedtek sikerükben, de a Honda nem tréfált, két éven belül az élre tört, és 1962-ben már két kategóriában is győzedelmeskedett. Innen már nem volt visszaút, a márka szimbólummá vált a motorsportok világában, s minden korábbi rekordot megdöntött. 2005-ben már túl voltak a 600. (!) megnyert MotoGP-futamon, 2015. június 11-én pedig már 695-nél tartottak, elérhetetlen magasságokra emelve a lécet a riválisok számára.
 |
|
Mióta a Hondák elsőként megjelentek a Man-szigeti TT-n, a vállalat szinte minden műfajban kipróbálta magát, ezáltal oly’ széleskörű tapasztalatokra tett szert, ami páratlan az iparágban. A rendkívüli tudásanyag az utcai járművek fejlesztésének alapja, ez teszi lehetővé, hogy a világ legjobb és legmegbízhatóbb motorjai készülhessenek a Honda gyáregységeiben.
|
|
A MotoGP világában korántsem elég a kiemelkedő teljesítmény, ennél sokkal fontosabb, hogy a lehető legkönnyebben és legprecízebben irányítható legyen a motorkerékpár. Ezért aztán a Honda szakemberei már az első Man-szigeti TT óta azon dolgoznak, hogy minden idők legkezesebb motorját építsék meg, s eddig bizony minden egyes munkájuk megfelelt az elvárásnak. Nem kivétel a kétszeres bajnok RC213V sem, miként utcai verziója, az RCV213V-S is a leggyorsabb, egyszersmind legkönnyebben kezelhető utcai gyorsasági motorkerékpárként lép majd színre. Különleges képességeit a legfrissebb fejlesztéseknek köszönheti, ugyanis szinte tökéletesen azonos a versenygéppel. A tömeg-középpontosított konstrukció, a minimálisra csökkentett belső súrlódás, az elképesztően alacsony súly és a precíz megmunkálás éppúgy jellemző a menetbiztonsági eszközökkel is felszerelt RC213V-S-re, mint a MotoGP-ben szereplő modellre. Nincs rajta semmi felesleges, csak ami a győzelemhez és a közúti közlekedéshez elengedhetetlen!
 |
|
Az RC213V-S-t Ausztráliában, Ázsiában, Európában és az Egyesült Államokban egyaránt forgalmazza majd a gyártó. Németországban* 188 000 EUR lesz az ajánlott bruttó ár, míg Japánban 21 900 000 jent, Ausztráliában 244 000 ausztrál dollárt, Amerikában pedig 184 000 dollárt kérnek majd érte.
A Honda 2015. július 13., 0:00-tól (CET) vesz fel rendelést a modellre a www.rc213v-s.com címen elérhető, exkluzív honlapon keresztül.
Az RC213V-S főbb jellemzői
A tervezési folyamat során arra fókuszáltak a mérnökök, hogy a teljesítmény és a vezetési élmény csorbítása nélkül tegyék alkalmassá közúti használatra az RC213V-t. Fáradozásaik gyümölcseként az RC213V-S ugyanolyan sebességtartományban használható, mint az alapmodell, az extraként megvásárolható Sports csomaggal pedig a legapróbb részletekig a pályamotorosok igényeire szabható. E kettősség igazán sokoldalúvá teszi az újoncot, hiszen villámgyors utcai motorként éppúgy használható, mint ütőképes pályamotorként.
Az RC213V-S vérbeli versenymotor, így csak a közúti közlekedéshez feltétlenül szükséges kiegészítők kerültek fel rá, minden egyebet a RC213V-től örökölt.
Főbb különbségek az RC213V és az RC213V-S között.
・ A szelepek zárása nem pneumatikus, hanem spirálrugót alkalmaztak.
・ Az akadálymentesen visszakapcsolható, ún. seamless váltót hagyományos erőátvitelre cserélték.
Ezeket a megoldásokat alkalmazták az RCV1000R típuskóddal értékesített, nyíltkategóriás versenymotornál is.
A közúti közlekedéshez szükséges tartozékok:
・ Fényszóró
・ Hátsó lámpa
・ rendszámtábla-világítás
・ Irányjelzők
・ Tükrök
・ Sebességmérő
・ Kipufogórendszer katalizátorral
・ Rendszámtáblatartó-konzol
・ Kürt
・ Honda Smart Key (intelligens kulcs)
・ Önindító
・ Oldaltámasz stb.
(Az átalakítások révén közúton is használható a modell.)
・ Villaszög: 15 fok→26 fok
・ Abroncsok: RS10. Gyártja a Bridgestone Corporation.
・ Első féktárcsa: rozsdamentes acél. Gyártja a Yutaka Giken Co., Ltd.
・ A fékbetéteket a Brembo S.p.A. gyártja.
¢ Az RC213V-S és az RC213V műszaki adatainak összehasonlítása**:
A modell típuskódja
|
RC213V
|
RC213V-S
|
RC213V-S (Sports csomaggal)
|
Hosszúság (mm)
|
2052
|
2100
|
[2100]
|
Szélesség (mm)
|
645
|
790
|
770
|
Magasság (mm)
|
1110
|
1120
|
[1120]
|
Tengelytáv (mm)
|
1435
|
1465
|
[1465]
|
Szabad hasmagasság (mm)
|
115
|
120
|
[120]
|
Ülésmagasság (mm)
|
-
|
830
|
[830]
|
A jármű tömege (kg)
|
158 felett (verseny után)
|
170 (száraz)
|
160 (száraz)
|
Szállítható személyek száma
|
1
|
1
|
1
|
Fordulókör sugara (m)
|
-
|
3,7
|
6,4
|
Motorkonstrukció
|
Folyadékhűtésű, négyütemű, hengerenként négyszelepes, DOHC, V4
|
Folyadékhűtésű, négyütemű, hengerenként négyszelepes, DOHC, V4
|
Folyadékhűtésű, négyütemű, hengerenként négyszelepes, DOHC, V4
|
Összlökettérfogat (cm3)
|
999
|
999
|
999
|
Furat x löket (mm)
|
-
|
81,0 × 48,5
|
81,0 × 48,5
|
Sűrítési viszony
|
-
|
13,0
|
13,0
|
Csúcsteljesítmény (kW [LE]/f./perc)
|
175 kW (238 LE) felett
|
117 [159]/11 000
|
158 [215]/13 000 felett
|
Max. forgatónyomaték (Nm/f./perc)
|
-
|
102/10500
|
118/10 500
|
Üzemanyag-ellátás
|
-
|
PGM-FI (programozott elektronikus üzemanyag-befecskendező )
|
PGM-FI (programozott elektronikus üzemanyag-befecskendező
|
Indítás
|
-
|
Önindító
|
Önindító
|
Gyújtás
|
-
|
Tranzisztoros akkumulátorgyújtás
|
Tranzisztoros akkumulátorgyújtás
|
Üzemanyagtartály befogadóképessége (l)
|
20
|
16,3
|
16,3
|
Tengelykapcsoló
|
-
|
Száraz, többtárcsás, spirálrugós
|
Száraz, többtárcsás, spirálrugós
|
Erőátvitel
|
-
|
Hatfokozatú, állandó kapcsolatú
|
Hatfokozatú, állandó kapcsolatú
|
Váltófokozatok áttételei
|
1.
|
-
|
2,125
|
2,125
|
2.
|
-
|
1,647
|
1,647
|
3.
|
-
|
1,368
|
1,368
|
4.
|
-
|
1,217
|
1,217
|
5.
|
-
|
1,100
|
1,100
|
6.
|
-
|
1,032
|
1,032
|
Primer és szekunder hajtás áttételei
|
-
|
1,933/2,471
|
1,933/2,353~2,933
|
Villaszög (fok)
|
-
|
24,6
|
[24,6]
|
Utánfutás (mm)
|
-
|
105
|
[105]
|
Abroncs mérete
|
Elöl
|
16,5
|
120/70 ZR17 M/C
|
120/70 ZR17 M/C
|
Hátul
|
16,5
|
190/55 ZR17 M/C
|
190/55 ZR17 M/C
|
Fékrendszer
|
Elöl
|
Hidraulikus, duplatárcsa
|
Hidraulikus, duplatárcsa
|
Hidraulikus, duplatárcsa
|
Hátul
|
Hidraulikus, tárcsa
|
Hidraulikus, tárcsa
|
Hidraulikus, tárcsa
|
Felfüggesztés
|
Elöl
|
-
|
Teleszkópvilla
|
Teleszkópvilla
|
Hátul
|
-
|
Pro-Link himbarendszer
|
Pro-Link himbarendszer
|
Váz
|
Gyémánt alakú hídváz
|
Gyémánt alakú hídváz
|
Gyémánt alakú hídváz
|
* A zártpályás motorozáshoz kínált Sports csomag extraként rendelhető. Az árak országonként eltérhetnek.
** Az európai piac tájékoztató jellegű adatai.
[] A Sports csomaggal felszerelt modell a legapróbb részletekig személyre szabható, így az értékek tág tartományban változhatnak.